Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

vragen over de T5
Multivanfan
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2018, 23:00

PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door Multivanfan »

Hallo,
Mijn parkeersensoren deden niks toen ik mijn bus kocht een paar maanden terug (2005 Multivan uit Duitsland). Inmiddels uitgelezen bij Camper Experience en twee stuks aan de voorkant vervangen. Nu doen ze het aan de voorkant wel, maar aan de achterkant niet. Volgens de garage denkt de boordcomputer dat er een aanhanger achter zit. Is er hier iemand bij wie dat een belletje doet rinkelen? Of iemand (liefst omgeving Den Haag) die de m'n boordcomputer kan overtuigen dat dat niet zo is??

Er zit een verwijderbare trekhaak op met een 13 polige stekker. Ik heb hier al wat op het forum gezocht, maar kon nergens een custom schakelaartje vinden, ook niet achter het linker achterlicht (gekeken via het krik-luikje).

Dank voor wat tips!
Bart Jan
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door runnerted »

Je zou even naar vag24 / cartronic op de Maanweg 58C kunnen rijden. Zij bouwen achteraf originele producten in.
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door Pascal-141 »

Best de stekker eens openhalen en de bedrading eens controleren , vaak bij dergelijke storingen is er bvb vocht in de stekker gekomen en begint er een en ander te oxideren .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Koffieman
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door Koffieman »

Als het goed is wordt er toch wat geschakeld, anders blijven je achterlichten ook branden bij een aanhanger dat zou bij mij ook geen pretje zijn, heb een hoge witte aanhanger, daar was ook een keer een storing in, aansluitplug autozijde 2 gaten onderin geboord kon er geen vocht meer in blijven staan, eerst contactspray gespoten en een paar keer stekker erin en eruit, toen was het weer goed, toen vochtverdrijver gespoten, is nu 5 jaar geleden en (nok nok) geen kast meer gehad.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou het ook in je trekhaakdoos zoeken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Multivanfan
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2018, 23:00

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door Multivanfan »

Dank voor de tips. Ik heb zelf geen aanhanger, maar ik zal de 13p stekker buszijde nog eens goed schoonmaken of een stekker kopen om eens in en uit te steken. Is dat de trekhaakdoos die je bedoelt, Multivan Generation?
En anders dus naar de Maanweg, thanks, ik laat nog horen of het gelukt is!
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door ktmkrik »

Weer het bekende PDC verhaal met zijn vage storingen die ik ook had maar heb het kunnen verhelpen door stickertjes op de PDC te plakken van een firma die bij ons op het werk de opstappen levert.
Tot op heden geen storing weer gehad zelfs niet met aanhangwagen erachter en de PDC's werken zoals het moet.
Ben wel benieuwd wat nu bij jou de veroorzaker van de storing is.
Koffieman
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door Koffieman »

ktmkrik schreef: 23 mar 2018, 06:56 Weer het bekende PDC verhaal met zijn vage storingen die ik ook had maar heb het kunnen verhelpen door stickertjes op de PDC te plakken van een firma die bij ons op het werk de opstappen levert.
Tot op heden geen storing weer gehad zelfs niet met aanhangwagen erachter en de PDC's werken zoals het moet.
Ben wel benieuwd wat nu bij jou de veroorzaker van de storing is.
Vaag verhaal?

Stickertjes, opstappen, PDC's??? Meervoud dus
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door heemskerk »

Koffieman schreef: 23 mar 2018, 13:59
ktmkrik schreef: 23 mar 2018, 06:56 Weer het bekende PDC verhaal met zijn vage storingen die ik ook had maar heb het kunnen verhelpen door stickertjes op de PDC te plakken van een firma die bij ons op het werk de opstappen levert.
Tot op heden geen storing weer gehad zelfs niet met aanhangwagen erachter en de PDC's werken zoals het moet.
Ben wel benieuwd wat nu bij jou de veroorzaker van de storing is.
Vaag verhaal?

Stickertjes, opstappen, PDC's??? Meervoud dus
[/quote



Opstappen/ opstap-treden in relatie tot PDC: van die alu-treeplanken als opstap naar de laadruimte? Met diezelfde fantasie kan ik mij best voorstellen dat die strijkplanken interferentie veroorzaken. Mogelijk dempt zo'n stickertje (folie) de ruis/gevoeligheid? Enne... Wanneer men daar een aantal bussen heeft zal de meervoudsvorm ook wel correct zijn? :knipoog
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door ktmkrik »

Koffieman schreef: 23 mar 2018, 13:59
ktmkrik schreef: 23 mar 2018, 06:56 Weer het bekende PDC verhaal met zijn vage storingen die ik ook had maar heb het kunnen verhelpen door stickertjes op de PDC te plakken van een firma die bij ons op het werk de opstappen levert.
Tot op heden geen storing weer gehad zelfs niet met aanhangwagen erachter en de PDC's werken zoals het moet.
Ben wel benieuwd wat nu bij jou de veroorzaker van de storing is.
Vaag verhaal?

Stickertjes, opstappen, PDC's??? Meervoud dus
Om het voor jou iets duidelijker te maken mijn beroep is bedrijfswagen inrichter en krijg doorgaans een hondertal bedrijfswagens per jaar onderhanden met de nodige opstappen in meerdere vormen van alu tot staal en rvs dus dan is een meervoud niet zo gek :wjw :nuts
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door ktmkrik »

heemskerk schreef: 23 mar 2018, 17:25
Koffieman schreef: 23 mar 2018, 13:59
ktmkrik schreef: 23 mar 2018, 06:56 Weer het bekende PDC verhaal met zijn vage storingen die ik ook had maar heb het kunnen verhelpen door stickertjes op de PDC te plakken van een firma die bij ons op het werk de opstappen levert.
Tot op heden geen storing weer gehad zelfs niet met aanhangwagen erachter en de PDC's werken zoals het moet.
Ben wel benieuwd wat nu bij jou de veroorzaker van de storing is.
Vaag verhaal?

Stickertjes, opstappen, PDC's??? Meervoud dus
[/quote



Opstappen/ opstap-treden in relatie tot PDC: van die alu-treeplanken als opstap naar de laadruimte? Met diezelfde fantasie kan ik mij best voorstellen dat die strijkplanken interferentie veroorzaken. Mogelijk dempt zo'n stickertje (folie) de ruis/gevoeligheid? Enne... Wanneer men daar een aantal bussen heeft zal de meervoudsvorm ook wel correct zijn? :knipoog
Deze stickertjes zijn elektrisch geladen en komen uit de ruimtevaart technologie en het werkt gewoon super.
Om een voorbeeld te noemen bij een Ford Transit waar een Q step geplaatst is beginnen de buitenste twee PDC's te ouwehoeren, sticker er op en het probleem is verholpen en de PDC blijft gewoon zijn functie houden.
Krijg idd genoeg bussen onderhanden van allerlei merken voor klanten in een groot deel van Europa :knipoog
Koffieman
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door Koffieman »

Nu weet ik nog steeds niet wat dit voor stickertjes zijn, ik kan me niets voorstellen bij een electrisch geladen sticker, bedoel je misschien antistatisch of juist statisch (ook een vorm van electriek) 😉

Het komt uit de ruimtevaart!, tja wat zegt dat eigenlijk, dat kom je op de meeste verkoopkanalen tegen? Slogan; met ruimtevaart technologie (bekt lekker) 😎

Ik ben dus nieuws-gierig, vertel en laat ons (mij) niet langer in Suspence?!
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door ktmkrik »

Heb geen idee wat ze er mee gedaan hebben maar het lijkt op keukenfolie maar dan iets dikker, feit blijft dat het werkt en daar gaat het uiteindelijk toch om.
Mijn PDC’s deden telkens moeilijk als ik een kar achter de bus had en met regen en werken nu perfect zonder af te gaan als het niet noodzakelijk is.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door Multivan Generation »

ktmkrik schreef: 24 mar 2018, 07:18 ...en werken nu perfect zonder af te gaan als het niet noodzakelijk is.
Kun je er niet een paar naar Heemskerk sturen?
Dan gaat die ook niet af, als het niet noodzakelijk is. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: PDC error - hij denkt dat er een aanhanger achter zit

Bericht door Walda »

Zijn dit soort stickertjes ook ergens te koop?
Plaats reactie