Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
The next level
Re: The next level
Precies waar ik ook voor sta. Ik heb 1 klapsleutel en de andere is ook zo'n vaste. Wil er nog wel een klapsleutel bij hebben.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Re: The next level
Teaser......

Klinkt beter als de Fabrieksradio... Peter

Klinkt beter als de Fabrieksradio... Peter
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: Nieuwe sleutels aanleren
Volgens mij zag ik in een vandaag geplaatst youtube filmpje dat het je gelukt is. HULDEMultivan Generation schreef: 25 feb 2018, 21:25 Lekker bezig geweest met wat anders:
Vanaf een bepaald bouwjaar zijn sleutels niet zo even meer in te leren, maar moet je daarvoor langs de dealer waarbij de dealer computer een online verbinding maakt met een centrale sleutel-database in Wolfsburg.
Ik ga proberen om het zelf te doen![]()
Bij onze bus was er één klapsleutel met afstandsbediening geleverd en een kale (ouderwetse vaste) sleutel zonder afstandsbediening.
Bij de klapsleutel beginnen de knoppen een beetje af te slijten.
Ik ga dus compleet blanco sleutels inleren.
Eerst maar eens 2 nieuwe klapsleutels gekocht, en dat was al lastig want speciaal nummer en ik wilde het natuurlijk wel betaalbaar houden![]()


Groeten van Wim

- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Extra jas haakjes
Waar laat jij je kleding als je gaat slapen in je camper, of je jas in je bus?
Om de boel wat te fatsoeneren hebben we deze gekocht:




gemakkelijk draaibaar dus gemakkelijk kleding of bijvoorbeeld een jas of tas op hangen:

Ons leek het wel handig, we moeten alleen de kwaliteit afwachten.
Groeten Peter
EDIT: we hebben ze nu een paar jaar in gebruik en ze bevallen erg goed.
In onze ogen echt een aanrader. Stabiel en goed.
Om de boel wat te fatsoeneren hebben we deze gekocht:




gemakkelijk draaibaar dus gemakkelijk kleding of bijvoorbeeld een jas of tas op hangen:

Ons leek het wel handig, we moeten alleen de kwaliteit afwachten.
Groeten Peter
EDIT: we hebben ze nu een paar jaar in gebruik en ze bevallen erg goed.
In onze ogen echt een aanrader. Stabiel en goed.

Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 19:05, 3 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: The next level
Hoi Peter,
Linkje doet het niet.
Groetjes,
Mevlut
Linkje doet het niet.
Groetjes,
Mevlut
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Nee inderdaad,
terwijl de link wel in orde is..
Lijkt wel alsof het forum er iets voor kwakt
Anders zo maar:
https://www.ebay.de/itm/2x-Auto-KFZ-Kop ... SwXmFe2M49
EDIT: Linkje aangepast naar haakjes die er op lijken
terwijl de link wel in orde is..
Lijkt wel alsof het forum er iets voor kwakt

Anders zo maar:
https://www.ebay.de/itm/2x-Auto-KFZ-Kop ... SwXmFe2M49
EDIT: Linkje aangepast naar haakjes die er op lijken
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: The next level
jan2009 schreef: 12 mar 2018, 17:08 Voor die rondslingerende bustehouders zijn die haakjes wel een aardige oplossing.


Maar ik vind het een mooie tip, die haakjes.
Even de praktijkervaring afwachten.

Groetjes,
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
wegklapbare VW fietsendrager
Gewoon iets leuks gekocht:
Een klapbare VW fietsendrager voor op de trekhaak.
Artikelnummer voor 2 fietsen: 3C0 071 105 B
Artikelnummer voor 3 fietsen: 3C0 071 105 C
Het mooie is dat VW deze fietsendrager laat produceren bij Uebler,
en dat de fietsendrager vergelijkbaar is met de Uebler X21-S en Uebler X31-S.
Maar dat voor een VW prijs, en die ligt lager dan eentje van Uebler kopen
Pas was er op ebay een actie bij een Audi-dealer, nog eens bijna 110 euro goedkoper als normaal,
meteen toegeslagen
Eigen gewicht is ca. 16 kg
maximaal laadvermogen: 60 kg.
Eerste keer uitpakken (beetje chaos met de opbergzak):
Demonteren:
Verder nog een 2de Brandrup toprail voor de linkerzijde geplaatst samen met mijn broer,
dus weer in vorm gebogen en met Sikaflex 260N kit er tegen aan gemaakt, dus zonder te boren.
Ook heb ik een bestelling gedaan voor een custom-made zonnepaneel.
Dus het wordt gemaakt zoals ik dat voor ogen heb, qua aansluiting, en hoeveelheid kabels en kabellengte.
Doel is om geen gat in ons dak te hoeven boren.
Montage zal ook anders als anders worden..
Ik heb van een weetjeweller 2 T5 C-rails over genomen.
Deze zijn op maat gezaagd en ingepast in de groeven van ons SCA 192 dak.
Deze rail worden eerst opnieuw geëloxeerd in matzwart en daarna gemonteerd.
Foto's volgen binnen kort.
Een klapbare VW fietsendrager voor op de trekhaak.
Artikelnummer voor 2 fietsen: 3C0 071 105 B
Artikelnummer voor 3 fietsen: 3C0 071 105 C
Het mooie is dat VW deze fietsendrager laat produceren bij Uebler,
en dat de fietsendrager vergelijkbaar is met de Uebler X21-S en Uebler X31-S.
Maar dat voor een VW prijs, en die ligt lager dan eentje van Uebler kopen

Pas was er op ebay een actie bij een Audi-dealer, nog eens bijna 110 euro goedkoper als normaal,
meteen toegeslagen


Eigen gewicht is ca. 16 kg
maximaal laadvermogen: 60 kg.
Eerste keer uitpakken (beetje chaos met de opbergzak):
Demonteren:
Verder nog een 2de Brandrup toprail voor de linkerzijde geplaatst samen met mijn broer,
dus weer in vorm gebogen en met Sikaflex 260N kit er tegen aan gemaakt, dus zonder te boren.
Ook heb ik een bestelling gedaan voor een custom-made zonnepaneel.
Dus het wordt gemaakt zoals ik dat voor ogen heb, qua aansluiting, en hoeveelheid kabels en kabellengte.
Doel is om geen gat in ons dak te hoeven boren.
Montage zal ook anders als anders worden..
Ik heb van een weetjeweller 2 T5 C-rails over genomen.
Deze zijn op maat gezaagd en ingepast in de groeven van ons SCA 192 dak.
Deze rail worden eerst opnieuw geëloxeerd in matzwart en daarna gemonteerd.
Foto's volgen binnen kort.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: wegklapbare VW fietsendrager
Ben benieuwd, ga je voor een "CaliSolar" oplossing?
___________________________
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Geen idee wat dat is..
Ik heb rails en die gaan op mijn dak en die ga ik gebruiken om het zonnepaneel mee vast te zetten.
EDIT: ik heb even gegoogled op calisolar maar
wat een prijzen..
de goedkoopste variant kost CHF 2395,- komt overeen met: 2042 Euro
Ik had in gedachten om het op een vergelijkbare manier te monteren, maar dan anders..
Die 140 Wp basic komt aardig in de buurt, alleen wordt mijn paneel anders..
Ik laat een paneel maken:
- zonder montage ogen (niet mooi, en gebruik ze toch niet)
- met één kabel uitgang
- niet blinkend paneel en geen wit er in (niet mooi)
- en een centrale connection box.
Ik heb rails en die gaan op mijn dak en die ga ik gebruiken om het zonnepaneel mee vast te zetten.
EDIT: ik heb even gegoogled op calisolar maar


de goedkoopste variant kost CHF 2395,- komt overeen met: 2042 Euro


Ik had in gedachten om het op een vergelijkbare manier te monteren, maar dan anders..
Die 140 Wp basic komt aardig in de buurt, alleen wordt mijn paneel anders..
Ik laat een paneel maken:
- zonder montage ogen (niet mooi, en gebruik ze toch niet)
- met één kabel uitgang
- niet blinkend paneel en geen wit er in (niet mooi)
- en een centrale connection box.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 26 mar 2018, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: The next level
Ben benieuwd!
Groeten,
Walter
Groeten,
Walter
-
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39
Re: The next level
Ik ben ook benieuwd, vooral naar de prestaties en kosten. Volg.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
dakrails C-schienen cargo rails op hefdak monteren
Rails op het dak maken.
We hebben dus, zoals eerder vermeld,
originele dakrails voor een T5 transporter/multivan 2de hands gekocht.
De reden was de prijs en omdat ik het al tijden in mijn hoofd had.
Het maagdelijke dak waar de rails op geplaatst zullen worden:

Al aangepast aan de ronding en lengte:

Beeld vanaf de bovenzijde:

Zo zagen ze er uit voordat ze her-anodiseerd werden:

Proef passing met een plank er op om te zien wat de hoogte zou doen:

Welk artikelnummer hebben die rails nu?
Zie daarvoor hier:
https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/camp ... 75-875011/
Of meer Transporter georienteerd:
https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/tran ... 60-860005/
Let op: Vraag zelf even na of ze er in korte en lange uitvoering zijn.
We hebben de rails dus alleen en zonder boren gekit met Sika 260N.
We hebben dus, zoals eerder vermeld,
originele dakrails voor een T5 transporter/multivan 2de hands gekocht.
De reden was de prijs en omdat ik het al tijden in mijn hoofd had.
Het maagdelijke dak waar de rails op geplaatst zullen worden:

Al aangepast aan de ronding en lengte:

Beeld vanaf de bovenzijde:

Zo zagen ze er uit voordat ze her-anodiseerd werden:

Proef passing met een plank er op om te zien wat de hoogte zou doen:

Welk artikelnummer hebben die rails nu?
Zie daarvoor hier:
https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/camp ... 75-875011/
Of meer Transporter georienteerd:
https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/tran ... 60-860005/
Let op: Vraag zelf even na of ze er in korte en lange uitvoering zijn.

We hebben de rails dus alleen en zonder boren gekit met Sika 260N.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Zonnepaneel
Voor een zonnepaneel heb ik al een tijdje rond gekeken.
Er zijn verschillende producenten en leveranciers van mooie en degelijke panelen.
We hebben gekeken naar panelen van:
- Wattstunde
- Solara
Maar of het formaat kwam niet lekker uit, of de connector zat voor ons op een onlogische plaats, of de prijs was onoverkomelijk.
Wat je tegenwoordig steeds meer ziet, zijn back contact panelen, met een witte basis en donkerblauwe panelen er op en voorzien van een kunststof of aluminium base plaat en een transparante gladde toplaag. Vaak ook nog voorzien van een connector waar 2 draden uitkomen op een afstand van 5 cm of meer. Not onze cup of tea.
Ik zat eens bij Mickel Moen op zijn blog te kijken en hij had een Lensun Solar paneel geplaatst.
Ik zat eens bij de leverancier op de site te kijken en panelen ontwerpen en maken op vraag van de klant was geen probleem
Nou okee, wat willen wij dan?
- 100 watt of meer
- dwars plaatsing
- geen montage ogen
- één kabel er uit komend en geen MC-4 connectoren er aan.
- fatsoenlijke kwaliteit connection box
- dmv back-contact gekoppelde Sunpower cellen
- zwarte basis en stevigere "frosted" top laag
- 2 aderige kabel met een lengte van 2,5 meter
Dus ik contact opgenomen met Lensun Solar en mijn wensen waren geen probleem.
Het 1ste ontwerp werd na 2 dagen al ter goedkeuring opgestuurd:

Prijs voorstel: 395 USD dus 318 euro inclusief levering aan huis..
Nu eerst wachten op levering van het paneel, en opnieuw eloxeren/anodiseren in matzwart van de aangepaste rails.
Dit hebben we laten doen bij de firma Alumet in Etten-Leur.
Daarna een plaat bestellen en op mijn werk onder de buigbank handmatig buigen.
Nu nog de vraag: welk materiaal: RVS of Aluminium en als aluminium dan T3 welke dikte, buigen en in de oven harden richting T6?
Tja, dat kun je wel eens hebben als je niet "iets standaards" wilt..
Er zijn verschillende producenten en leveranciers van mooie en degelijke panelen.
We hebben gekeken naar panelen van:
- Wattstunde
- Solara
Maar of het formaat kwam niet lekker uit, of de connector zat voor ons op een onlogische plaats, of de prijs was onoverkomelijk.
Wat je tegenwoordig steeds meer ziet, zijn back contact panelen, met een witte basis en donkerblauwe panelen er op en voorzien van een kunststof of aluminium base plaat en een transparante gladde toplaag. Vaak ook nog voorzien van een connector waar 2 draden uitkomen op een afstand van 5 cm of meer. Not onze cup of tea.
Ik zat eens bij Mickel Moen op zijn blog te kijken en hij had een Lensun Solar paneel geplaatst.
Ik zat eens bij de leverancier op de site te kijken en panelen ontwerpen en maken op vraag van de klant was geen probleem

Nou okee, wat willen wij dan?
- 100 watt of meer
- dwars plaatsing
- geen montage ogen
- één kabel er uit komend en geen MC-4 connectoren er aan.
- fatsoenlijke kwaliteit connection box
- dmv back-contact gekoppelde Sunpower cellen
- zwarte basis en stevigere "frosted" top laag
- 2 aderige kabel met een lengte van 2,5 meter
Dus ik contact opgenomen met Lensun Solar en mijn wensen waren geen probleem.
Het 1ste ontwerp werd na 2 dagen al ter goedkeuring opgestuurd:


Prijs voorstel: 395 USD dus 318 euro inclusief levering aan huis..
Nu eerst wachten op levering van het paneel, en opnieuw eloxeren/anodiseren in matzwart van de aangepaste rails.
Dit hebben we laten doen bij de firma Alumet in Etten-Leur.
Daarna een plaat bestellen en op mijn werk onder de buigbank handmatig buigen.
Nu nog de vraag: welk materiaal: RVS of Aluminium en als aluminium dan T3 welke dikte, buigen en in de oven harden richting T6?
Tja, dat kun je wel eens hebben als je niet "iets standaards" wilt..
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: The next level
Mooi idee hoor. Er is eventueel ook prachtige composite of multilaag plaat te koop. Ik weet even geen naam, maar ik heb wat, gekregen, rest stukken gebruikt en was verbaast over de eenvoud van bewerken, het lage gewicht en de sterkte. Ik had 0.5mm aluminium met daar tussen 2mm kunststof en dan weer 0.5mm aluminium, heel sterk en buig vast.
Succes verder, en hou ons op de hoogte.
Walter
Succes verder, en hou ons op de hoogte.
Walter