Angelo-anneveld schreef: 31 mar 2018, 21:59
Hallo peter,
Bedankt voor je reactie.
En die snap ik ook volkomen!
Ik heb vandaag de bus klaar gemaakt.
Er zaten metaal splinters in de olie heb de olie zo’n 5 of 6 keer gegoten in de motor kort laten draaien en elke keer de motorolie door een zeef gelaten,
Intercooler + slangen gereinigd.
In iedere geval allemaal bedankt voor het meedenken en fijn weekend
Klinkt goed, maar heb je na het zeven de olie nog getest op restlumisatie?
Anders heb je nog alles voor niets gedaan
Su6
JB
En dat is?
Ik heb er gister zo’n 200km mee gereden.
Wil vandaag nog eens de olie aftappen en een paar keer filteren. Is het miss verstandig om de carterpan te demonteren?
black bulli schreef: 01 apr 2018, 09:43
restlumisatie? ik wil graag leren, maar kan het woord niet vinden.Zou je dat eens kunnen uitleggen?
Staat het niet op T4-wiki?
Ik zou de motorolie niet filteren maar er gewoon eens nieuwe en juiste olie in gooien
en ook een nieuw oliefilter.
Uiteraard is de olie + filter nieuw.
Dat is het eerste wat ik gedaan heb. Alleen blijf geen nieuwe olie kopen haha.. dus heb elke keer de nieuwe olie laten lopen door het blok aftappen, filteren. En weer erin dat proces zo’n 5 keer herhaald. Vanochtend weer afgetapt en gefilterd . Moet zeggen dat zeef redelijk schoon was!
Ik weet alleen niet hoe je hier op het forum foto’s kan plaatsen zodat ik jullie er ook een beeld bij kan geven
black bulli schreef: 01 apr 2018, 09:43
restlumisatie? ik wil graag leren, maar kan het woord niet vinden.Zou je dat eens kunnen uitleggen?
Staat het niet op T4-wiki?
Ik zou de motorolie niet filteren maar er gewoon eens nieuwe en juiste olie in gooien
en ook een nieuw oliefilter.
Uiteraard is de olie + filter nieuw.
Dat is het eerste wat ik gedaan heb. Alleen blijf geen nieuwe olie kopen haha.. dus heb elke keer de nieuwe olie laten lopen door het blok aftappen, filteren. En weer erin dat proces zo’n 5 keer herhaald. Vanochtend weer afgetapt en gefilterd . Moet zeggen dat zeef redelijk schoon was!
Ik weet alleen niet hoe je hier op het forum foto’s kan plaatsen zodat ik jullie er ook een beeld bij kan geven
Dat geeft toch geen garantie dat er her en der in het blok metaaldeeltjes blijven? Er kunnen ook deeltjes tussen de lagerschalen, zuigerveren, etc zitten (dan is het leed sowieso al geschied) die je niet op deze manier wegspoelt. Heb je visueel op lagerschade gecontroleerd? Blijft anders Russisch roulette naar mijn mening.
Wat bedoel je dan met redelijk schoon? Dat het na vijf keer (nog steeds) metaaldeeltjes bevat?
Ik zou de motorolie niet filteren maar er gewoon eens nieuwe en juiste olie in gooien
en ook een nieuw oliefilter.
Uiteraard is de olie + filter nieuw.
Dat is het eerste wat ik gedaan heb. Alleen blijf geen nieuwe olie kopen haha.. dus heb elke keer de nieuwe olie laten lopen door het blok aftappen, filteren. En weer erin dat proces zo’n 5 keer herhaald. Vanochtend weer afgetapt en gefilterd . Moet zeggen dat zeef redelijk schoon was!
Ik weet alleen niet hoe je hier op het forum foto’s kan plaatsen zodat ik jullie er ook een beeld bij kan geven
Dat geeft toch geen garantie dat er her en der in het blok metaaldeeltjes blijven? Er kunnen ook deeltjes tussen de lagerschalen, zuigerveren, etc zitten (dan is het leed sowieso al geschied) die je niet op deze manier wegspoelt. Heb je visueel op lagerschade gecontroleerd? Blijft anders Russisch roulette naar mijn mening.
Wat bedoel je dan met redelijk schoon? Dat het na vijf keer (nog steeds) metaaldeeltjes bevat?
daar geef ik je alle gelijk in! Russische roulette blijft het sowieso met deze motor! Mocht het kwaad al geschiet zijn dan is mijn motor toch al kapot( mochten het deeltjes van de lager zijn)Kan alleen hopen eigenlijk..
Wat het ook kan zijn is dat naar de revisie de motor niet goed is gereinigd.. op me dagteller staat nu 260km hij trekt en rijd prima en hoor geen rare geluiden!
Het enige is ik reed net 110 en wou een beetje gas bij geven als ik dan volledig gas intrap gebeurd er eigebkijk vrij weinig( geen vermorgen meer?)
Hebben jullie enig idee?
Uiteraard is de olie + filter nieuw.
Dat is het eerste wat ik gedaan heb. Alleen blijf geen nieuwe olie kopen haha.. dus heb elke keer de nieuwe olie laten lopen door het blok aftappen, filteren. En weer erin dat proces zo’n 5 keer herhaald. Vanochtend weer afgetapt en gefilterd . Moet zeggen dat zeef redelijk schoon was!
Ik weet alleen niet hoe je hier op het forum foto’s kan plaatsen zodat ik jullie er ook een beeld bij kan geven
Dat geeft toch geen garantie dat er her en der in het blok metaaldeeltjes blijven? Er kunnen ook deeltjes tussen de lagerschalen, zuigerveren, etc zitten (dan is het leed sowieso al geschied) die je niet op deze manier wegspoelt. Heb je visueel op lagerschade gecontroleerd? Blijft anders Russisch roulette naar mijn mening.
Wat bedoel je dan met redelijk schoon? Dat het na vijf keer (nog steeds) metaaldeeltjes bevat?
daar geef ik je alle gelijk in! Russische roulette blijft het sowieso met deze motor! Mocht het kwaad al geschiet zijn dan is mijn motor toch al kapot( mochten het deeltjes van de lager zijn)Kan alleen hopen eigenlijk..
Wat het ook kan zijn is dat naar de revisie de motor niet goed is gereinigd.. op me dagteller staat nu 260km hij trekt en rijd prima en hoor geen rare geluiden!
Het enige is ik reed net 110 en wou een beetje gas bij geven als ik dan volledig gas intrap gebeurd er eigebkijk vrij weinig( geen vermorgen meer?)
Hebben jullie enig idee?
Ik waardeer je optimisme. Zal ongetwijfeld met de verstelbare geometrie van de toerbô te maken hebben. Geen noodloop? Misschien even rijdend een log zien te maken dan kan je zien wat er (niet) gebeurt..
Dat geeft toch geen garantie dat er her en der in het blok metaaldeeltjes blijven? Er kunnen ook deeltjes tussen de lagerschalen, zuigerveren, etc zitten (dan is het leed sowieso al geschied) die je niet op deze manier wegspoelt. Heb je visueel op lagerschade gecontroleerd? Blijft anders Russisch roulette naar mijn mening.
Wat bedoel je dan met redelijk schoon? Dat het na vijf keer (nog steeds) metaaldeeltjes bevat?
daar geef ik je alle gelijk in! Russische roulette blijft het sowieso met deze motor! Mocht het kwaad al geschiet zijn dan is mijn motor toch al kapot( mochten het deeltjes van de lager zijn)Kan alleen hopen eigenlijk..
Wat het ook kan zijn is dat naar de revisie de motor niet goed is gereinigd.. op me dagteller staat nu 260km hij trekt en rijd prima en hoor geen rare geluiden!
Het enige is ik reed net 110 en wou een beetje gas bij geven als ik dan volledig gas intrap gebeurd er eigebkijk vrij weinig( geen vermorgen meer?)
Hebben jullie enig idee?
Ik waardeer je optimisme. Zal ongetwijfeld met de verstelbare geometrie van de toerbô te maken hebben. Geen noodloop? Misschien even rijdend een log zien te maken dan kan je zien wat er (niet) gebeurt..
Het lijkt inderdaad een soort van noodloop.
De turbo draait wel maar niet volop!
Alsof de druk weg is zeg maar
Multivan Generation schreef: 01 apr 2018, 22:08
Heb je met de roetkat eronder gereden?
Jaaaa
Die heb ik al gelijk gedemonteerd zonder resultaat,
De turbo draait wel gewoon. Ik weet niet of je er bekend mee bent maar je hebt voor je inlaatspruitstuk een stekker op de intercooler slang zitten als je die los haalt loopt je turbo ook in een soort noodloop zo loopt hij nu.
Heb een gereviseerde turbo gehaald!
Met 12 maanden garantie
En natuurlijk gewoon een turbo die bij een axe motor hoort.
En de montage heb ik deze keer echt zorgvuldig uitgevoerd. Ik wacht even af tot morgen dan kan ik hem uitlezen.. het is gewoon vreemd, zo rij je 200+ zonder problemen en ik jaagte hem ook niet in ze toeren ofzo gewoon rustig bij de 2500 toeren schakelen maar ooeens had die geen kracht meer.