Even een samenvatting van het voorafgaande:
Ik ben dus net teruggekeerd van een rondje Marokko en heb me regelmatig dood zitten ergeren aan het gebrek aan vermogen van busmans.
Het turbogat is episch in proporties en 's morgens met koude motor wegrijden uit ruw terrein een cursus ' nieuwe woorden leren' voor gevorderden.
Zoals de oplettende weetjewellers inmiddels wel weten ben ik een enthousiast doe 't zelver die niet snel voor iets terugdeinst maar gezegend is met, op zijn best, een middelmatige automotive-technische achtergrond. En derhalve veel baat heeft bij een beetje bijsturing op zijn tijd

Tot op dit punt is Ibo mijn steun en toeverlaat geweest maar hij is erg druk de laatste tijd - en motortuning toch niet echt zijn ding.
Kortom! Heeft er iemand op, laten we zeggen het niveau van dit topic, zin om me in de loop van het komende jaar een dag of wat bij te praten/ coachen over wat wenselijk en realistisch om wat extra kilowatts uit mijn acv te persen? Dus ook als een soort vraagbaak tijdens de uitvoering daarvan door ondergetekende, alles tegen betaling uiteraard.
Groet! Bart
Bericht door guust » ma apr 02, 2018 19:09
Kijk eens op het engelse T4 forum, daar is een forumlid die verbeterde injectoren aanbied. Dit in combinatie met het herprogrameren van je computer geeft een mooi vermogens/koppel toename.
acv 102 pk
Bericht door Multivan Generation » ma apr 02, 2018 19:25
@Bart.
Begin maar eens met een downpijp met een iets grotere diameter. Daarna een EGR-vervanger.
Veel stappen kun je vinden op mijn site onder motorische tuning.
Stap voor stap de veranderingen en hun impact.
Van welk bouwjaar is jouw bus?
Maak even zelf een nieuw topic aan om dit topic niet te vervuilen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Bericht door guust
Om het topic nog maar iets verder te vervuilen:
Downpipe aanpassen zonder iets aan de turbo gedaan te hebben heeft geen zin.
EGR vervangen brengt ook niet veel, inlaattaject schoonmaken kan geen kwaad.
Als je serieus vermogens toename wil, dan moet je toch iets met je turbo, injectie en een remap.