Ik heb niet zoveel tijd om te sleutelen deze week, en eigenlijk ook de bus nodig, dus al googelend pakte ik vanmorgen de telefoon om dan maar gewoon de onderdelenzaak hier in de stad de buit te gunnen. 'Ja die hebben we hoor! Slechts 94 Euro exclusief.' 'Oh, eeehh...is dat voor een setje?' 'Neeee, per stuk natuurlijk'. Éeeeeh... je hoort nog van me.' :oD
Drie minuten later, tegen een kwart van die prijs, online Brembo schijven rondom besteld; 120 euro inclusief btw. Dan maar even de auto van de buurvrouw lenen

Fijn dat ik nog een complete set remblokken heb liggen, inderdaad de noodset voor verre reizen Harry

Nu dus maar hopen dat ik niet iets stoms heb besteld, we zullen zien. Grote goedheid, wat een keus. Ennh, waarom zijn de coated versies goedkoper dan die zonder, bijvoorbeeld. Vragen, vragen... Overigens, in antwoord op opmerkingen hierboven: de schijven zijn ook al mee geweest naar Mongolie, en waren deze herfst al een keer krom getrokken. Ik heb ze afgedraaid uit misplaatste zuinigheid, en werd daarvoor afgestraft zodra ik in de bergen van Marokko een keer een hele lange steile afdaling deed met een flinke plas water op het eind. Vanaf daar werd het steeds erger, de terugrit heb ik in het 50-130 kmph spectrum voornamelijk op motor en handrem geremd omdat het voelde alsof de remklauwen eraf geschud zouden worden.
Toch hielp het afdraaien tijdelijk, dus ik heb geen kromme naven denk ik zo.
Waarom past 16" eigenlijk niet op een syncro?