Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
meer trekgewict op kenteken krijgen ?
meer trekgewict op kenteken krijgen ?
hallo
kan je op een trekhaak een hoger trekgewicht krijgen ? op het kenteken staat nu 1800 , is dit op een manier hoger te krijgen ? het is een tdi 103 pk lange wielbasis
groeten Dennis
kan je op een trekhaak een hoger trekgewicht krijgen ? op het kenteken staat nu 1800 , is dit op een manier hoger te krijgen ? het is een tdi 103 pk lange wielbasis
groeten Dennis
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Als je een andere trekhaak laat monteren die goedgekeurd is voor het maximale trekgewist van de 102 pk TDI (2000kg) dan is het mogelijk.
De huidige is waarschijnlijk maar goedgekeurd voor een maximale belasting van 1800 kg en dus mag je maar maximaal 1800 kg trekken, ook al is de auto zelf tot meer in staat.
De huidige is waarschijnlijk maar goedgekeurd voor een maximale belasting van 1800 kg en dus mag je maar maximaal 1800 kg trekken, ook al is de auto zelf tot meer in staat.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Het aantal PK's maakt geen donder uit..... zelfs 88pk modellen mogen soms 2000kg trekken!!
Het heeft meer met het remvermogen te maken.
Op de voorbalk bij de radiator staat de maximale treinmassa van het geheel.
Volgens mij is dat 4500 kg.
Tja als je de bus laat overkeuren bij de RDW en je hebt de originele papieren van VW waarop staat dat er een 2200kg trekhaak mogelijk is dan zou het kunnen. Maar ik heb het nog nooit gezien. Waarschijnlijk er tussendoor geglipt. Ik denk wel dat je een stuk laadvermogen hebt moeten inleveren.
Erg bijzonder
Het heeft meer met het remvermogen te maken.
Op de voorbalk bij de radiator staat de maximale treinmassa van het geheel.
Volgens mij is dat 4500 kg.
Tja als je de bus laat overkeuren bij de RDW en je hebt de originele papieren van VW waarop staat dat er een 2200kg trekhaak mogelijk is dan zou het kunnen. Maar ik heb het nog nooit gezien. Waarschijnlijk er tussendoor geglipt. Ik denk wel dat je een stuk laadvermogen hebt moeten inleveren.
Erg bijzonder
Groeten
Dennis 449
Team West

sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West

Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
- herman
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:02
- Locatie: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht
dat heb je heel goed.Dennis 449 schreef:Het aantal PK's maakt geen donder uit..... zelfs 88pk modellen mogen soms 2000kg trekken!!
Het heeft meer met het remvermogen te maken.
Op de voorbalk bij de radiator staat de maximale treinmassa van het geheel.
Volgens mij is dat 4500 kg.
Tja als je de bus laat overkeuren bij de RDW en je hebt de originele papieren van VW waarop staat dat er een 2200kg trekhaak mogelijk is dan zou het kunnen. Maar ik heb het nog nooit gezien. Waarschijnlijk er tussendoor geglipt. Ik denk wel dat je een stuk laadvermogen hebt moeten inleveren.
Erg bijzonder
ik heb het laten doen omdat ik veel met 2,7 ton aanhangers rijdt.

- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Okee, ik heb ook een 2,7 ton aanhanger, (2000kg laadvermogen) maar daar kan ik met mijn t4 maar 1300kg legaal mee vervoeren... en jij 1500... nog steeds niet de volle 2000...... oké het is 200kg, maar win je daar zoveel mee?herman schreef: dat heb je heel goed.
ik heb het laten doen omdat ik veel met 2,7 ton aanhangers rijdt.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
het gaat in grove lijnen om het totale treingewicht.
als je laadvermogen 100kg afneemt, kan dat bij het max trekhaak op.
uiteraard tot het max van de haak zelf, en wat de bus kan hebben.
zo simpel is het!
en inderdaad, dennis heeft gelijk, het gaat om de remmerij. of je er mee weg komt interesseerd niemand, maar als je dan eenmaal rijd, moet je het wel af kunnen remmen!
Ik had een 68PK met 2000kg op het kenteken voor de trailer.
als je laadvermogen 100kg afneemt, kan dat bij het max trekhaak op.
uiteraard tot het max van de haak zelf, en wat de bus kan hebben.
zo simpel is het!
en inderdaad, dennis heeft gelijk, het gaat om de remmerij. of je er mee weg komt interesseerd niemand, maar als je dan eenmaal rijd, moet je het wel af kunnen remmen!
Ik had een 68PK met 2000kg op het kenteken voor de trailer.
- herman
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:02
- Locatie: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht
de remmen zijn aan gepast,
een vw bedrijf heeft het totale remverdeling verlegt,
de remverdeler hebben ze bij gesteld,
ik heb meer rem druk achter als eerst voor,
het is niet zo dat hij meer achter heeft dan voor.
nee ze hebben de achter remmen meer gegeven dat hij harder remt dan standaard,
maar voor remt hij op de bank 85% en achter 75%,
nu krijg je de aanhanger veel beter tot stilstand,
als je hard remt drukt de aanhanger de achterkant omhoog omdat hij voor te hard remt,
nu doet hij dat niet meer. :love
een vw bedrijf heeft het totale remverdeling verlegt,
de remverdeler hebben ze bij gesteld,
ik heb meer rem druk achter als eerst voor,
het is niet zo dat hij meer achter heeft dan voor.
nee ze hebben de achter remmen meer gegeven dat hij harder remt dan standaard,
maar voor remt hij op de bank 85% en achter 75%,
nu krijg je de aanhanger veel beter tot stilstand,
als je hard remt drukt de aanhanger de achterkant omhoog omdat hij voor te hard remt,
nu doet hij dat niet meer. :love
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Mijn andere T4 , een 1.9TD (68pk) mag 2015kg trekken ...Dennis 449 schreef:Het aantal PK's maakt geen donder uit..... zelfs 88pk modellen mogen soms 2000kg trekken!!
Het heeft meer met het remvermogen te maken.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
even een update van hoe het nu is
bij de rdw kunnen ze me niet helpen omdat de bus geen type goedkeuring heeft volgens hun.
ik moet dus bij PON een verklaring krijgen als er een type goedkeuring is en dat het dus wel zou kunnen.
Die zijn pas weer eind van de week te bereiken .
is er nog iemand die nog wat meer weet hierover ?
bij de rdw kunnen ze me niet helpen omdat de bus geen type goedkeuring heeft volgens hun.
ik moet dus bij PON een verklaring krijgen als er een type goedkeuring is en dat het dus wel zou kunnen.
Die zijn pas weer eind van de week te bereiken .
is er nog iemand die nog wat meer weet hierover ?