IS die er dan??? de een gebruikt zwart als min, de ander bruin.....er zijn zelfs merken waar het per model nog wijzigt welke kleur waarvoor dient, enige dat enigszins gelijk is is dat ze rood meestal wel een plus geven
ik ken mensen die blauwe AMPtjes voor min gebruiken en rode voor plus
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Ja zeker, er is een zekere standaard inkleur gebruik, Ik heb deze van IGE XAO een CAD systeem voor het ontwerpen van kabelbomen. Boeing, Airbus en meerdere autofabrikanten o.a. VW.
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's. www.hrwerkplaats.nl
Die knijp AMPjes moeten zo ie zo verboden worden, misschien voor een noodsituatie, in alle andere gevallen is de verbinding niet optimaal en kan ook een oorzaak zijn van later optredende storingen en draadbreuk. DAn kun je nog beter Wago klemmen gebruiken tot 2,5 qmm en alle soorten adres, max 32 AMp
Bijlagen
2852259.jpg (3.31 KiB) 1844 keer bekeken
Laatst gewijzigd door HenkK op 29 jul 2010, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's. www.hrwerkplaats.nl
een standaard kleur codering noem ik een standaard als alle (of bijna alle) fabrikanten er gebruik van maken, maar dat is dus echt niet zo...
De kleur van AMP-stekkertjes is afhankelijk van de dikte draad die er in kan... tot 1,5mm² is rood, 1,5--euhh 3 meen ik- is blauw en dikker is geel (meen tot 6mm²) de kleur van een AMPtje is dus niet bedoelt voor aanduiding van plus en min.......
die wago's zijn die voor litze of voor vaste kern bedoeld??
AMP stekkers met de juiste tang aangeknepen zorgen niet voor storingen, althans NIET op de verbinding tussen adres en stekker (wel de stekkers zelf geven soms slecht contact.) die Wago lasdopjes worden in auto's niet gebruikt (en de normale installatie, 220 volt in de auto is ander verhaal)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
ff rechtzetten, ik bedoelde met de AMP connectortjes het type wat om een ader heen gaat en met een klepje wordt dicht geknepen, Hier heb ik zeer slechte ervaring mee..
De Wago klem is niet specifiek voor toepassing voor 12 vcd, Als je de bedoelde Amp's gebruikt kun je beter de Wago's gebruiken. Zijn geschikt van 0,08 t/m 2,5qmm bij een kabel dia 1 tot 3 mm, max. 3 Amp en geschikt voor
massive ader
soepele ader
verdichte ader
meerdraads ader
kema keur tot een spanning van 400 volt
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's. www.hrwerkplaats.nl
die ondingen die jij voor hebt, scotsch locks, stond bij mijn werkgevers ontslag op als je die gebruikte......nokia leverde ze standaard bij de carkits....
ik bedoelde gewoon kabelschoentjes....vlakstekkertjes, oogjes, rondstekkertjes enz
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Ook al is dit een zeer oude thread, toch ga ik het proberen: weten jullie misschien iemand die het leuk vindt (en goed kan! :-) om een kleine technische workshop voor een nieuwe T4 eigenaar te geven?
Een goede vriend (34 jaar) is sinds kort de trotse eigenaar van een T4 camperbusje. Nu heeft hij niet veel technische ervaring met auto's, daarom leek het mij leuk hem voor zijn verjaardag een technische workshop voor beginners te geven. Ikzelf heb een paar jaar geleden een dergelijke cursus voor de Volvo Katterug genoten, hierin werd bijvoorbeeld verteld wat de functie van alle onderdelen onder de motorkap was, maar hebben we ook onderwerpen voor de kleine beurt besproken, zoals kleppen stellen, oliefilter vervangen, etc.
Weten jullie misschien iemand die ons hierbij kan helpen? Bij voorkeur in de buurt van Rotterdam of Amsterdam, maar daarbuiten is ook geen probleem. Uiteraard tegen een vergoeding!
lmeurs schreef: 30 mei 2018, 10:57
Weten jullie misschien iemand die ons hierbij kan helpen? Bij voorkeur in de buurt van Rotterdam of Amsterdam, maar daarbuiten is ook geen probleem. Uiteraard tegen een vergoeding!
Ik weet dat CCN wel eens van die dagen houdt voor T5 en T6 California's, daar hebben we wel eens uitnodigingen voor gehad. Misschien kun je voor oudere bussen terecht bij bijv. Kieft en Klok, of VW Busbrothers of zo? Daar eens vragen kan allicht, lijkt me. Ook de VW-busclub Nederland houdt regelmatig 'technische dagen'.
Fantastisch idee mensen! Ik loop graag even zo'n dagje mee, zodat ik het de volgende keer zelf kan doen of zodat mijn bus op de onderhoudsdag als voorbeeldbus kan dienen.
Ik heb zelf niet erg veel kennis van de T4 en haar onderhoud, maar wanneer ik een keer werkzaamheden wil verrichten aan mijn bus komt een website met uitleg van de handelingen, zoals de website van Peter, ook altijd zeer van pas.
Zoals gezegd houd ik mij aanbevolen.
Vinden deze- nog te plannen- onderhoudsdagen enkel in het- relatief bezien vanaf Friesland- verre zuiden plaats of misschien ook iets meer in het noorden?