Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

olie lampje knippert

vragen over de T4
Plaats reactie
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

olie lampje knippert

Bericht door pa2jbv »

Dag mannen en vrouwen,

Al jaren kachel ik rond met een t4 uit 1998 abl met volle tevredenheid, echter eenklein probleempje doet zich voor het olie lampje knippert
soms enige tijd en is dan plotseling weer normaal uit dus. De garage is hier al mee aan het onderzoeken geweest nieuwe sensors, inplaats van
20w40 hebben ze er 15w40 ingedaan. Ze hebben oliedruk sensors verwijderd en er analoge oliedruk meter voor in de plaats gezet maar de storing
blijft. Zet ik de auto op contact brand het rode lampje dus geen oliedruk is de motor gestart heeft de motor oliedruk geconstateerd door een garage
zou het oliedruklampje uit moeten gaan, soms inderdaad soms knipperen. Dus mijn vraag welk onderdeel laat het lampje knipperen.
Ziezo dit staat op papier hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Met een vrolijke groet, Jan
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: olie lampje knippert

Bericht door Pascal-141 »

Is de massakabel tussen batterij en versnellingsbaken chassis al gecontroleerd ? Maakt deze goed contact , en geen roest of oxidatie ?
Is de generator (alternator) al eens gecontroleerd ? Geeft deze nog zijn vol vermogen? Zijn de contacten daar nog zuiver en niet geoxideerd ?

En , 20W40 is niet aangeraden voor een 1.9td , tenzij het een oliezuiper is . 10W40 is beter (of 15W40 kan ook)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
NLinGER
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:30

Re: olie lampje knippert

Bericht door NLinGER »

Misschien de beruchte boutjes van de oliepomp die was losser zitten en er daardoor te weinig druk is?
Merk je onderscheid tussen hoge en lage toeren?
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Re: olie lampje knippert

Bericht door pa2jbv »

Dank dank dank voor de reacties,

Een aantal aanbevelingen kan ik wegstrepen denk ik, De oliedruk is goed reageert op toerental. Massa tussen batterij en accu is goed. Wat ik graag wil weten is wat zorgt voor het gaan knipperen van het rode lampje zit er ergens een schakelingetje die onder bepaalde voorwaarden het lampje laat knipperen. Het gaat aan/uit in een strak tempo kan naar mijn idee geen massa probleem zijn.
en ineens is het uit. Ik heb verder niks met auto electronica. Dus waar komt het knipperen vandaan.

En de garage ben ik echt over te spreken, kijk als ik zeg vind wat het probleem is ongeacht wat het kost vinden ze het.

misschien komt het ooit boven drijven. Vrolijke groet,Jan
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: olie lampje knippert

Bericht door Multivan Generation »

je kunt eens kijken naar de aansluitingen op de dynamo,
deze schoonmaken en met name het W-contact desnoods een beetje strakker er op zetten.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie