Bij het herstarten leek de melding zich niet te herhalen. Maar ik kan niet uitsluiten dat het geknipper iets betekent.
Bij sleutel op contact (en voorgloeien) branden alle lampjes netjes rood. Na starten gaat het oliekannetje uit, maar daarna dus nog 1 keer kort aan, soms meerdere keren. Het is overigens overduidelijk een 'nette' knipper, geen rommelig geflikker.
Ik heb al een beetje rond gekeken op het forum en heb wel allerlei varianten van knipperende olielampjes gezien (vooral geel of oranje) maar niet deze

Ik kan overigens ook niet uitsluiten dat de knipperende lamp wordt vergezeld door een waarschuwingssignaal (piep) omdat ik niet zeker weet of die het nog doet. Bij het uitstappen en daarbij de verlichting vergeten uit te doen, doet de snerpende waarschuwingspiep het namelijk ook niet meer. Ik weet niet of dat een apart probleem is (schakelaar in deur ga ik snel nakijken) of dat de bus weigert nog enig geluid voort te brengen (uit het dashboard dan...).
Omdat ik weet dat een knipperende rode lamp een serieuze waarschuwing is, durf ik niet echt met de bus op pad.
Weet iemand van jullie zo wat een korte rode knipper van het oliekannetje betekent? Ik weet bv. ook niet of een Caravelle uit 1996 ook nog een geel of oranje lampje kan geven?
Ik heb inmiddels wel begrepen dat ik er mee kan beginnen de oliedruk te laten meten, en dat het een vervelend mechanisch probleem kan zijn (oliepomp?), maar ook een probleem met een van de sensoren.
Ik ben overigens weinig technisch dus zal sowieso naar de garage moeten... Zal dan wel het vaste adresje in 5-huizen worden