Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
88pk bok op de snelweg
88pk bok op de snelweg
Hey ha,
88pk TDI 2003 (142dkm) bokt af en toe op de snelweg, gloeispiraal knippert en na verloop van tijd niet meer en dan ook nergens last van.
Dit topic doorgenomen
viewtopic.php?f=2&t=48331&p=345181&hili ... en#p345181
Soortgelijke storing
Nog niet uit laten lezen
Maar uiteraard ook geen zin in een hele dure reparatie.
Iemand ervaring met het inbouwen van 2e hands verstuivers?
Alvast bedankt voor het meedenken
88pk TDI 2003 (142dkm) bokt af en toe op de snelweg, gloeispiraal knippert en na verloop van tijd niet meer en dan ook nergens last van.
Dit topic doorgenomen
viewtopic.php?f=2&t=48331&p=345181&hili ... en#p345181
Soortgelijke storing
Nog niet uit laten lezen
Maar uiteraard ook geen zin in een hele dure reparatie.
Iemand ervaring met het inbouwen van 2e hands verstuivers?
Alvast bedankt voor het meedenken
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 88pk bok op de snelweg
Niks mis met inbouwen van 2e hands verstuivers , maar ...littleart schreef: 11 jul 2018, 00:22 Hey ha,
88pk TDI 2003 (142dkm) bokt af en toe op de snelweg, gloeispiraal knippert en na verloop van tijd niet meer en dan ook nergens last van.
Dit topic doorgenomen
viewtopic.php?f=2&t=48331&p=345181&hili ... en#p345181
Soortgelijke storing
Nog niet uit laten lezen
Maar uiteraard ook geen zin in een hele dure reparatie.
Iemand ervaring met het inbouwen van 2e hands verstuivers?
Alvast bedankt voor het meedenken
1.verstuivers zijn heel gevoelig voor schade : bij het (de)monteren moet alles zond de verstuivers heel proper zijn , en er vooral ook op letten dat de punt vd verstuiver nergens tegen komt bij het manipuleren van de verstuivers , een heel licht tikje (van het verstuiverpuntje) kan het verstuiverbeeld helemaal naar de filistijnen helpen.
2. je moet heel veel geluk hebben om nog een set GOEDE Stanadyne verstuivers te vinden , want de meeste laten de AJT wel eens blauw roken bij koude start .
3. Als jouw bus slechts 143.000km gelopen heeft , en de verstuivers verder nog goed zijn , dan zou ik alleen de ene verstuiver met de naaldhoogtesensor vervangen , deze zijn nog nieuw verkrijgbaar bij VW en kost ongeveer 400eur . Dit zal bij jouw km-stand waarschijnlijk de beste oplossing zijn .
4. je kan ze ook alle 5 vervangen door Bosch verstuivers (van de ACV) , maar dat kost je meer : een setje 2e hands verstuivers + hoge drukleidingen + herprogrammatie van de ECU ( is nodig door de 2-traps Bosch verstuivers) .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 88pk bok op de snelweg
Kijk, daar kan ik iets mee. Thnx
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 88pk bok op de snelweg
Meet je verstuivernaald hoogte sensor en daarvan de stekker loshalen. Is de zwarte 2 polige stekker die in het beugeltje zit aan de voorzijde bij het motorcarterpan.
Hiervoor moet je dus de motorbeschermbak even verwijderen.
Stekker loshalen en in de stekker die richting de sensor gaat de weerstand tussen de 2 pinnen meten.
Mag tussen de 95 en 115 Ohm liggen.
Is de weerstand hoger, dan dient de verstuivernaald hoogtesensor vervangen te worden.
En ja dat kost rond de 400 euro voor het onderdeel plus de arbeid die er nog bij komt.
Als je geen zin hebt in een dure reparatie dan doe je het toch niet..?
Wedden dat je jezelf er steeds meer aan gaat ergeren
Groeten Peter
Hiervoor moet je dus de motorbeschermbak even verwijderen.
Stekker loshalen en in de stekker die richting de sensor gaat de weerstand tussen de 2 pinnen meten.
Mag tussen de 95 en 115 Ohm liggen.
Is de weerstand hoger, dan dient de verstuivernaald hoogtesensor vervangen te worden.
En ja dat kost rond de 400 euro voor het onderdeel plus de arbeid die er nog bij komt.
Als je geen zin hebt in een dure reparatie dan doe je het toch niet..?

Wedden dat je jezelf er steeds meer aan gaat ergeren

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: 88pk bok op de snelweg
Deed i van mij ook, toen werd het erger. Toen ging i zwarte rookpluimen geven bij starten. Bij mij was het de Motortemperatuursensor. Die kan je nameten, effe frotten met de Meetpinnen, als hij onderbreekt of geen 20k tot 200k ohm aangeeft zou dat je probleem kunnen zijn. Heeft hij bij uitlezen temperatuurfout weet je het zeker. De mijne is een benzine, maar temperatuur is temperatuur.
Rijen rijen rijen in mijn wagentje 
T4 2.0 B(LPG) aac Bedrijfsgebakje

T4 2.0 B(LPG) aac Bedrijfsgebakje
Re: 88pk bok op de snelweg
Ga ik ff nameten maar waar vindt ik die sensor?
Re: 88pk bok op de snelweg
Weet ik niet precies, maar ik weet wel dat hij in het koelsysteem zit.
Rijen rijen rijen in mijn wagentje 
T4 2.0 B(LPG) aac Bedrijfsgebakje

T4 2.0 B(LPG) aac Bedrijfsgebakje
Re: 88pk bok op de snelweg
zelfde fenomeen heb ik ook gehad.
constante snelheid op de cc, ca 105 km/u en dan ineens pruttel-pruttel en dan weer als een naaimachientje
is vanzelf over gegaan......
ik heb het idee dat dit ook met de brandstof te maken kan hebben. tank de laatste 200.000 km bijna alleen maar bij de tango (is ook voordeliger)
constante snelheid op de cc, ca 105 km/u en dan ineens pruttel-pruttel en dan weer als een naaimachientje
is vanzelf over gegaan......
ik heb het idee dat dit ook met de brandstof te maken kan hebben. tank de laatste 200.000 km bijna alleen maar bij de tango (is ook voordeliger)
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km