dreezz schreef: 06 aug 2018, 20:51
Multivan Generation schreef: 06 aug 2018, 18:42En als je er eentje wilt huren begin dan met een 2400 diesel en ga naar de Alpen
daar is de 2.4d dus niet echt geschikt voor?
vaak worden pk's/kw's genoemd in de omschrijving... 102 heeft dus de voorkeur? en welke andere variant kan er ook nog mee door?
Net terug uit Oostenrijk, met een 2.4D aardig wat bergpassen gereden zonder problemen. Wat al eerder gezegd is: het hangt helemaal van je instelling af. Uiteraard is een 2.5 TD sneller en comfortabeler, de 2,4 is voor ons echter snel en comfortabel genoeg. 't is vakantie! (alhoewel het ook onze "dagelijks" vervoer auto is) Dat een 2.4 het niet kan is niet waar, dat het sneller kan dan met een 2.4 is zeker.
Voor die van ons hebben we trouwens 8,500 betaald eind vorige zomer. Onze argumenten waren bijna gelijk aan die van de topicstarter: - auto moet ook voor normaal verkeer gebruikt worden, - graag iets betrouwbaars. (ben zelf redelijk handig maar had toen gewoon de (priori)tijd niet om aan een opknapper of zelfbouwer te beginnen) - en als laatste: budget (was ooit nog veel lager) tegen de 10.000.
Mijn idee was toen vooral dat ik liever meer uit gaf aan een Westfalia waar ik het vertrouwen in had dat ie het waard bleef, dan minder aan een auto waarvan je maar moet gokken of die zijn geld ooit nog oplevert.
Nu besef ik me wel dat de onze echt scherp geprijsd was, ik heb me er dan ook goed in verdiept, veel campers gezien(veel troep ook), scherp gebleven en snel gereageerd toen hij voorbij kwam. Maar een goede, vroege T4 Westfalia is dus mogelijk onder de 10K. Uiteraard ben je er dan niet klaar, houd altijd rekening met extra kosten 't blijft een oude bus. Wij hebben preventief de D-riem laten vervangen want die was wel erg oud (niet versleten, wel oud) waterpomp uiteraard meegenomen, later ook nog de brandstofpomp laten reviseren. Om de bus zo netjes te houden nu ook opkomende kleine roestplekjes rond de voorruit grondig de kop in gedrukt door de hele ruit er uit te halen en goed te behandelen, ook beetje roest aan de wielkasten achter gelijk goed aangepakt. Al met al zo al 1500,- in een jaar uitgegeven. Maar wat een toeval: das samen met de aankoop precies 10K (en nu weet ik wel wat ik heb :) )
Wat me opvalt is dat het hele interieur nog zo goed is en dat al het Westfalia spul nog werkt. Dat is wel echt kwaliteit hoor!