Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

TMC inschakelen op RNS2 / MFD2

vragen over de T5
Plaats reactie
gaitoetnhof

TMC inschakelen op RNS2 / MFD2

Bericht door gaitoetnhof »

Hallo,

Ik heb een T5 uit 2009 met een achteraf ingebouwde RNS2 / MFD2. Op zich ben ik tevreden met dit systeem, al is het wat gedateerd. Het systeem draait met een navigatie DVD uit 2017.
Ik heb echter het probleem dat ik de TMC niet kan inschakelen. De optie is grijs en kan dus niet worden aangevinkt. Zie de afbeelding voor foto's van de schermen die volgens mij relevant zijn. Ik heb de tweede tuner wel ingesteld op TMC.
Na wat googelen heb ik op https://tx-board.de/threads/tmc-ausgegr ... ter.70090/ gevonden dat de radiocodering op 16412 ingesteld zou moeten worden. Herkent iemand dit en kan ik deze code door mijn dealer laten invoeren?
Of zijn er andere mogelijkheden om de TMC in te schakelen?

Bvd en mvg,
Gerard
Bijlagen
MFD2 TMC aanzetten.JPG
Laatst gewijzigd door gaitoetnhof op 17 aug 2018, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Multivan Generation
Contacteer:

Re: TMC inschalen op RNS2 / MFD2

Bericht door Multivan Generation »

Heb je wel de originele aparte TMC box aan je systeem hangen?
Dat zou namelijk ook wel eens de reden kunnen zijn dat je hem niet kunt selecteren..

Waar die zit?
Geen idee, maar zou me voor kunnen stellen dat het onderin een stoelconsole zou kunnen zitten..

Maar misschien is het puur een kwestie van een codering aanpassen en dan is het wel handig dat er misschien wel weetjewellers in je buurt wonen, die dit voor je kunnen doen :knipoog

Wel even een regio vermelden dan.. :knipoog

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
gaitoetnhof

Re: TMC inschakelen op RNS2 / MFD2

Bericht door gaitoetnhof »

Hallo Peter,

Dank voor je snelle reactie. Ik ben me niet bewust van een TMC box, maar krijg wel verkeersmeldingen op de navi: "de route bevat verkeersstoringen" en er verschijnen filetekens op mijn scherm. Dus volgens mij is alle benodigde hardware wel aanwezig...

Ik woon in Twente.

Mvg,
Gait
Laatst gewijzigd door gaitoetnhof op 17 aug 2018, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Multivan Generation
Contacteer:

Re: TMC inschalen op RNS2 / MFD2

Bericht door Multivan Generation »

Misschien kun je Jeroen 214 eens benaderen voor de omprogrammering..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie