Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
tellerunit met MFA
tellerunit met MFA
Dit was mijn standaard tellerunit zonder MFA
Op Ebay eentje met MFA en FIS kunnen bemachtigen (niet zo simpel, erg geliefd).
En dan ff naar René, die had vooraf al een hendel + kabeltje voorzien voor mij.
Ietsje nadat zijn bakje koffie uit was zag het er zo uit:
Na een bundel zorgvoldige handelingen kregen we dit:
[
De FIS werkt (nog) niet aangezien ik geen Navigatie heb.
De temperatuursensor doet zijn werk en het verbruik wordt prima weergegeven.
Merci voor uw tijd & werk René
en hopelijk hebben die krentebolledieven hun kamers proper opgerommeld gekregen
Op Ebay eentje met MFA en FIS kunnen bemachtigen (niet zo simpel, erg geliefd).
En dan ff naar René, die had vooraf al een hendel + kabeltje voorzien voor mij.
Ietsje nadat zijn bakje koffie uit was zag het er zo uit:
Na een bundel zorgvoldige handelingen kregen we dit:
[
De FIS werkt (nog) niet aangezien ik geen Navigatie heb.
De temperatuursensor doet zijn werk en het verbruik wordt prima weergegeven.
Merci voor uw tijd & werk René
en hopelijk hebben die krentebolledieven hun kamers proper opgerommeld gekregen
Laatst gewijzigd door Transivan op 06 nov 2007, 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.
heb je nog wat aan de GPS/GSM antenne voor je projekt?? uiteraard, dat kan van pas komen
Interval op je achterruitenwissers? Dat lijkt me niet erg nodig in mijn geval Berrie. Alvorens ik nog maar wil kijken in de achteruitkijkspiegel, heb ik al op het wisknopje geduwd en zijn de ruitjes proper gewist. Ieder zijn favoriete knopje en ieder zijn afwijking
Van het interval van de voorruitwissers bij de T4 was ik eerst minder te spreken,
ze konden bij een stevige stortbui in Italië gewoon niet volgen, ik moest aan de kant gaan staan, terwijl andere wagens er gewoon doorreden.
Nieuwe ruitenwissers en toch maken die nog gigantisch veel kleine sprongetjes op de voorruit. Nu heb ik van die Aero-wissers en dat gaat al een stukje beter.
Interval op je achterruitenwissers? Dat lijkt me niet erg nodig in mijn geval Berrie. Alvorens ik nog maar wil kijken in de achteruitkijkspiegel, heb ik al op het wisknopje geduwd en zijn de ruitjes proper gewist. Ieder zijn favoriete knopje en ieder zijn afwijking
Van het interval van de voorruitwissers bij de T4 was ik eerst minder te spreken,
ze konden bij een stevige stortbui in Italië gewoon niet volgen, ik moest aan de kant gaan staan, terwijl andere wagens er gewoon doorreden.
Nieuwe ruitenwissers en toch maken die nog gigantisch veel kleine sprongetjes op de voorruit. Nu heb ik van die Aero-wissers en dat gaat al een stukje beter.
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Het is blijkbaar een tellerunit van een 150PK dat er nu inzit , zo op de foto te zien?
Leuk hé , zo'n boordcomputer
Leuk hé , zo'n boordcomputer
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Oorspronkelijk mocht hij 150 paardjes betelleren,
nu moet hij zich tevreden stellen met slechts 88 paardjes
Ik heb u vorige week trouwens nog voor mijn deur zien passeren, Pascal.
Weet er iemand:
-goedwerkende navigatie te koop staan? (MCD of goedkope MFD)
-een IC-slang wonen van ongeveer 40cm om over 5cm doormeter te schuiven (beide kantjes)?
-km-correctiebedrijfje in mijn contreien zijn?
nu moet hij zich tevreden stellen met slechts 88 paardjes
Ik heb u vorige week trouwens nog voor mijn deur zien passeren, Pascal.
Weet er iemand:
-goedwerkende navigatie te koop staan? (MCD of goedkope MFD)
-een IC-slang wonen van ongeveer 40cm om over 5cm doormeter te schuiven (beide kantjes)?
-km-correctiebedrijfje in mijn contreien zijn?
oude teller
Wilt U de oude teller ook verkopen of is hij stuk?
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
waar zie je dat dan aan??dat het een 150pk teller is?Pascal-141 schreef:Het is blijkbaar een tellerunit van een 150PK dat er nu inzit , zo op de foto te zien?
Leuk hé , zo'n boordcomputer
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- René
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
De hendel is voorzien van een 5 draads stekker. Interval op de achterwissers was al aangesloten, dat was gewoon een kwestie van 1 draad uit originele stekker nemen en in de nieuw te plaatsen draadboom plaatsen. Heb dus in tegenstelling wat ik eerst dacht gebruik gemaakt van de originele draadboom die bij Ivan in de auto zat. Bij de hendel zat zelfs de bedrading geleverd die je nodig hebt om het MFA signaal zichtbaar te maken. (twee losse kabeltjes)
Wat wel vreemd was, was door middel van het reset knopje de achterwissers gingen wissen. Na enig speurwerk bleek dat de pinbezetting in de stekker ( nieuw geleverd) niet goed was. Dus stekkers uitgenomen en opnieuw (en nu op de juiste positie) geplaatst en alle functioneert.
De tellerunit is idd van een 150pk. Is inderdaad het hogere toerenbereik, namelijk 5500rpm.....
René
Wat wel vreemd was, was door middel van het reset knopje de achterwissers gingen wissen. Na enig speurwerk bleek dat de pinbezetting in de stekker ( nieuw geleverd) niet goed was. Dus stekkers uitgenomen en opnieuw (en nu op de juiste positie) geplaatst en alle functioneert.
De tellerunit is idd van een 150pk. Is inderdaad het hogere toerenbereik, namelijk 5500rpm.....
René
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Een 88/102pk zit bij4400 in het rood , een 150pk bij 4800tr/min.Roger B. schreef:waar zie je dat dan aan??dat het een 150pk teller is?Pascal-141 schreef:Het is blijkbaar een tellerunit van een 150PK dat er nu inzit , zo op de foto te zien?
Leuk hé , zo'n boordcomputer
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- René
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Anders komen we nooit aan die topsnelheden.Roger B. schreef:waar zie je dat dan aan??dat het een 150pk teller is?Pascal-141 schreef:Het is blijkbaar een tellerunit van een 150PK dat er nu inzit , zo op de foto te zien?
Leuk hé , zo'n boordcomputer
4000 toeren is precies 180Km/h.
Rest kan je dan uitrekeken, en das wel handig voor de spookverhalen te ontzenuwen.
Berrie