Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Caravelle Lwb grijs ombouwen naar Multivan geel kenteken
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Wel, ik hoop de vragen op jullie antwoorden.
Als in mijn slaapbank plat heb liggen, dus met het zitgedeelte tegen de middelste 2 draaistoelen aan, ligt de rugleuning niet op de achterste wielkast. Zie foto.
Voor wat de gordel aansluiting, deze is bij een lwb verder naar voren, dus ook geen probleem, zie foto.
De gordelplaatsen zijn origeneel. Als je ze helemaal achterin wilt hebben moet je een extra beugel bij de wielkasten achterin monteren, en is de clima unit achterin niet mogelijk.
En de vloer laad het niet toe, omdat er dan geen versteviging is op de bevestigingspunten van het bankframe, cq rail.
Bekleding in Heiloo gekocht ??? trading. Naam kwijt. Meld deze zodra ik het weer weet.
Ik hoop dat de foto's voor zich spreken.
Chris
Als in mijn slaapbank plat heb liggen, dus met het zitgedeelte tegen de middelste 2 draaistoelen aan, ligt de rugleuning niet op de achterste wielkast. Zie foto.
Voor wat de gordel aansluiting, deze is bij een lwb verder naar voren, dus ook geen probleem, zie foto.
De gordelplaatsen zijn origeneel. Als je ze helemaal achterin wilt hebben moet je een extra beugel bij de wielkasten achterin monteren, en is de clima unit achterin niet mogelijk.
En de vloer laad het niet toe, omdat er dan geen versteviging is op de bevestigingspunten van het bankframe, cq rail.
Bekleding in Heiloo gekocht ??? trading. Naam kwijt. Meld deze zodra ik het weer weet.
Ik hoop dat de foto's voor zich spreken.
Chris
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Tjonge, complimenten zeg, ziet er netjes uit zo. (kun je de foto's ff draaien aub?)
Misschien een idee.
Kun je makkelijk aan nog twee van die profielen komen? Op die manier kun je je bank verder naar achter schuiven en kom je wel op de desbetreffende plek. Dan kun je ook je bedplank en matras gebruiken. (anders laten zetten in de dezelfde afmeting)
Heiloo, das lekker dichtbij, en wat was je kwijt voor dat stukje tapijt?
Rene
Misschien een idee.
Kun je makkelijk aan nog twee van die profielen komen? Op die manier kun je je bank verder naar achter schuiven en kom je wel op de desbetreffende plek. Dan kun je ook je bedplank en matras gebruiken. (anders laten zetten in de dezelfde afmeting)
Heiloo, das lekker dichtbij, en wat was je kwijt voor dat stukje tapijt?
Rene
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Ik kan de bank wel op de wielkasten laten rusten, dan moet ik de rugleuning naar voren halen, de bank een stukje naar voren trekken, rugleuning weer terug leggen op de wielkasten en het geheel weer naar achteren te duwen.
Maar ik heb andere plannen.
Mijn uitgangspunt is een t4 caravelle lwb 88 pk zonder opties. Opstelling 2,2,2+1, wel lange neus.
Linker achterscherm in elkaar gereden. Schade auto dus, kleur wit.
Gestript tot laatste bout.
Alles verkocht op voorruit, portierruiten, en carrosserie na.
Vervolgens compleet technisch pakket gekocht AXG met assen van sportonderstel, compleet ESP pakket, standkachel met climatronic.
Interieur multivan Generation, helaas korte wielbasis.
FSL hefdak gemonteerd
Omdat het een camper moet worden moet er dus ook een wasbak en fornuis in.
Deze komen achterin tegen de linker kant.
Als bed gebruik ik ook de draaistoelen van de tweede zitrij, zodat ik achterin mijn benodigde ruimte ruimte voor kookgelegenheid heb. Ik hoef slecht een strook van 30 cm aan het hoofdeinde te doen voor de benodigde lengte van 180 cm.
Moet nog een constuctie verzinnen aan mijn rugleuning voor de ondersteuning van de laatste 30 cm.
En het gat tussen de twee draaistoelen moet ik opvullen met een schuimblok.
Ben al even bezich ( vanaf maart jongsleden ) er nog even te gaan.
Motor heeft afgelopen maandag voor het eerst gedraaid. Gelukkig geen storingen.
Chris
Maar ik heb andere plannen.
Mijn uitgangspunt is een t4 caravelle lwb 88 pk zonder opties. Opstelling 2,2,2+1, wel lange neus.
Linker achterscherm in elkaar gereden. Schade auto dus, kleur wit.
Gestript tot laatste bout.
Alles verkocht op voorruit, portierruiten, en carrosserie na.
Vervolgens compleet technisch pakket gekocht AXG met assen van sportonderstel, compleet ESP pakket, standkachel met climatronic.
Interieur multivan Generation, helaas korte wielbasis.
FSL hefdak gemonteerd
Omdat het een camper moet worden moet er dus ook een wasbak en fornuis in.
Deze komen achterin tegen de linker kant.
Als bed gebruik ik ook de draaistoelen van de tweede zitrij, zodat ik achterin mijn benodigde ruimte ruimte voor kookgelegenheid heb. Ik hoef slecht een strook van 30 cm aan het hoofdeinde te doen voor de benodigde lengte van 180 cm.
Moet nog een constuctie verzinnen aan mijn rugleuning voor de ondersteuning van de laatste 30 cm.
En het gat tussen de twee draaistoelen moet ik opvullen met een schuimblok.
Ben al even bezich ( vanaf maart jongsleden ) er nog even te gaan.
Motor heeft afgelopen maandag voor het eerst gedraaid. Gelukkig geen storingen.
Chris
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Ziet er goed uit Christoffel!
Nog een vraagje daar over, zo te zien passen jouw " lange" panelen naadloos op de voorste panelen. Wat voor panelen zijn dat, caravelle panelen?? Lijken me iets anders dan de mijne namelijk.
Hoe zit het trouwens met dat ombouwen i.v.m. keuren. Gewoon eerst ombouwen en daarna naar de keuring rijden?
En hoe zit dat nu met bijtelling, wordt deze opeens anders omdat het geel ipv grijs is (andere nieuwwaarde)?
Nog een vraagje daar over, zo te zien passen jouw " lange" panelen naadloos op de voorste panelen. Wat voor panelen zijn dat, caravelle panelen?? Lijken me iets anders dan de mijne namelijk.
Hoe zit het trouwens met dat ombouwen i.v.m. keuren. Gewoon eerst ombouwen en daarna naar de keuring rijden?
En hoe zit dat nu met bijtelling, wordt deze opeens anders omdat het geel ipv grijs is (andere nieuwwaarde)?
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Heb voor l en r achter nieuwe zijpanelen onder en boven besteld.
Wel even diep in de buidel tasten, maar ja.
Het zijn panelen voor een t4 lwb caravelle met kunstleer interieur. Taxi uitvoering Duitsland.
Het is een voertuig met geen kenteken. Dus met de bpm heb ik niets van doen.
Hoe het met bijtelling zit weet ik niet.
Het voertuig is momenteel geschorst.
Als hij klaar is afspraak maken bij RDW voor camper en motor keuring. Dit ivm toename motorvermogen met meer dan 30 %.
Motorverklaring en type wijziging al bij importeur aangevraagd en binnen.
Chris
Wel even diep in de buidel tasten, maar ja.
Het zijn panelen voor een t4 lwb caravelle met kunstleer interieur. Taxi uitvoering Duitsland.
Het is een voertuig met geen kenteken. Dus met de bpm heb ik niets van doen.
Hoe het met bijtelling zit weet ik niet.
Het voertuig is momenteel geschorst.
Als hij klaar is afspraak maken bij RDW voor camper en motor keuring. Dit ivm toename motorvermogen met meer dan 30 %.
Motorverklaring en type wijziging al bij importeur aangevraagd en binnen.
Chris
Hallo Christoffel,
hoe gaat dat in zijn werk zo'n aanvraag voor motorverklaring en type wijziging?
Heb zelf een 1.9TD uit 2000 met ABL motor, maar wil er een ACV inbouwen.
Het ombouwen is geen probleem zie alleen op tegen de papier winkel, weet niet zo goed waar ik beginnen moet.
Kun/wil jij mij raad geven?
Bij voorbaat dank,
hoe gaat dat in zijn werk zo'n aanvraag voor motorverklaring en type wijziging?
Heb zelf een 1.9TD uit 2000 met ABL motor, maar wil er een ACV inbouwen.
Het ombouwen is geen probleem zie alleen op tegen de papier winkel, weet niet zo goed waar ik beginnen moet.
Kun/wil jij mij raad geven?
Bij voorbaat dank,
Groet, Oskar.
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Klopt, dit is alleen nodig voor de motorwisssel en aanpassing remsysteem, van 15' naar 16'.
Maar bij mij bleef het aantal cilinders gelijk.
Jij wil dan van een 4 cilinder naar een vijfcilinder.
Om een juist en duidelijk antwoord op je vraag te krijgen zou ik als ik jou was het RDW raadplegen. bvd via de mail, telefonisch moet je vaak lang wachten en het is een 0900 nummer, kassa.
Heb ik ook gedaan. Weet je zeker van wat je te wachten staat met de keuring.
Chris
Maar bij mij bleef het aantal cilinders gelijk.
Jij wil dan van een 4 cilinder naar een vijfcilinder.
Om een juist en duidelijk antwoord op je vraag te krijgen zou ik als ik jou was het RDW raadplegen. bvd via de mail, telefonisch moet je vaak lang wachten en het is een 0900 nummer, kassa.
Heb ik ook gedaan. Weet je zeker van wat je te wachten staat met de keuring.
Chris
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld