Als ik mijn 88 pktje stationair laat draaien en dan vooral met koude motor heb ik last van ontzettende blauwe pluimen. Wat is hier de oorzaak van?
ik weet niet hoe oud jouw busje is, maar ik heb dit ook serieus overwogen. het demontere, reinigen en weer monteren kost flink wat (ik dacht ca 5x 100 euro) en de kans dat je tot de conclusie komt dat je ze eigenlijk versleten zijn (heel logisch na zoveel jaar en km's) is heel groot.
koensch schreef: 07 okt 2018, 09:20ik weet niet hoe oud jouw busje is, maar ik heb dit ook serieus overwogen. het demontere, reinigen en weer monteren kost flink wat (ik dacht ca 5x 100 euro) en de kans dat je tot de conclusie komt dat je ze eigenlijk versleten zijn (heel logisch na zoveel jaar en km's) is heel groot. Correct
deze 1-traps verstuivers zijn moeilijk verkrijgbaar, moet je naar nieuwe 102 pk verstuivers, met alle overige wijzigingen. praat je toch over serieus geld. Ipv blauwe rook bij koude motor krijg je zwarte rook bij het rijden. Dat van die zwarte rook is niet waar . Als je 102pk verstuivers monteerd , moet je ook de software laten aanpassen door iemand die er verstand van heeft en dan heb je geen rook
ik heb besloten de VW- slogan de volgen: rijden en blijven rijden. Als de verstuivers de geest geven zie ik wel weer.
nb: met bijna 6 ton op het klokje rij in nog steeds rond met de originele verstuivers. voor zover ik weet, zijn ze d'r ook nooit uit geweest.
advies: niet stationair laten draaien, met koude motor direct rustig weg rijden en dan de motor rustig op temperatuur brengen. Op de snelweg voeg ik in achter een vrachtwagen en blijf daar de eerste 10 min hangen.
Als je van de blauwe rook vanaf wil , dan kun je verstuivers van een 102pk monteren , vergeet ook de verstuiverleidingen niet mee te vervangen door die van een 102pk . Ga de leidingen niet verplooien , want dan krijg je spanningen in die leidinfen en dan gaan ze lekken of scheuren na verloop van tijd .fritsp93 schreef: 06 okt 2018, 23:52 Kan ik deze verstuivers zomaar vervangen voor de 102 pk? Of komt hier meer bij kijken?