Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Even voorstellen: De Groene Drent
Even voorstellen: De Groene Drent
Heb al wat vraag-topics geopend, maar de kogel is door de kerk. Morgen haal ik een groen metallic T4 op uit 2000 met 310.000km. Een Blauwe I dus 88pk. Vorig jaar zijn distributie en airco gedaan, verder altijd in particulier bezit geweest bij 1 eigenaar. We gaan hem gebruiken als tweede auto voor vervoer van de hond, fietsen, hout etc. En hij gaat dienst doen als vakantiebus naar Zweden en Denemarken waar we vaak heen gaan.
Het is mijn eerste Transporter maar heb altijd veel gesleuteld aan een Volvo 940, en dit doet me hieraan heel veel denken qua techniek en degelijkheid.
Eerst maar eens een radio inbouwen, camera, EGR afdoppen, schakelbolletjes smeren en lichtzoemer installeren (of zit die er standaard in? hij doet het niet nl)
Het is mijn eerste Transporter maar heb altijd veel gesleuteld aan een Volvo 940, en dit doet me hieraan heel veel denken qua techniek en degelijkheid.
Eerst maar eens een radio inbouwen, camera, EGR afdoppen, schakelbolletjes smeren en lichtzoemer installeren (of zit die er standaard in? hij doet het niet nl)
T4 2.5 TDI / 88PK AJT / AIRCO / CRUISE / DUBCAB
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
Gefeliciteerd met de aanwinst. Licht zoemer zit er niet standaard in.
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
Welkom met je nieuwe aanwinst.jblokzijl schreef: ↑29 nov 2018, 15:08 Eerst maar eens een radio inbouwen, camera, EGR afdoppen, schakelbolletjes smeren en lichtzoemer installeren (of zit die er standaard in?
Als snelle tips wil ik je het volgende mee geven.
Gebruik een externe antenne en niet de voorruit antenne. De ontvangst hiermee is matig.
De lichtzoemer zit bij een tellerunit met blauwe tellerverlichting op de printplaat. Het systeem daarvan met een massa maakcontact bij de linker voordeur. Door corrosie wordt die massa soms niet goed gemaakt. Een nieuwe deurschakelaar kost rond de 5 euro en houdt het probleem wat langer weg..
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
Dank voor de tips!
T4 2.5 TDI / 88PK AJT / AIRCO / CRUISE / DUBCAB
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
let op de versnellingsbak! dit type bak moet meer olie in dan door VW voorgeschreven. Ook zit de olie controle niet in het onderhoudsschema.
mijn bak was bij 360.000 km toe aan revisie omdat de 5e versnelling langdurig met teweinig olie had gelopen.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
Dank, dat had ik gelezen ja. Laat ik nakijken (of is het zelf te doen met krik en as steunen? Een brug heb ik niet in de garage...;-(
T4 2.5 TDI / 88PK AJT / AIRCO / CRUISE / DUBCAB
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
die olie stinkt als een kuip verrotte vis.... als ik jou was zou ik het laten doen :)
maximaal vullen (.5L meer dan standaard)
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
Nou, hij staat op de oprit hoor! Schakelbolletjes waren op mijn verzoek al gesmeerd, dus hij gaat zeer soepel nu.
Al flink mee gereden, eigenlijk niks bijzonders kunnen ontdekken. Vacuümpomp tikt soms wel bij stationair, stopt bij intrappen rempedaal, maar ik begrijp dat dat meer voorkomt? Hoelang kan je daar mee doorrijden?
Verder erg blij mee, vrijwel geen roest, 1 klein gaatje in de wielkast linksachter, waar de krik zit.
Al flink mee gereden, eigenlijk niks bijzonders kunnen ontdekken. Vacuümpomp tikt soms wel bij stationair, stopt bij intrappen rempedaal, maar ik begrijp dat dat meer voorkomt? Hoelang kan je daar mee doorrijden?
Verder erg blij mee, vrijwel geen roest, 1 klein gaatje in de wielkast linksachter, waar de krik zit.
T4 2.5 TDI / 88PK AJT / AIRCO / CRUISE / DUBCAB
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
- Locatie: bollenstreek
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
Jblokzijl; gefeliciteerd; ziet er uit als een mooie nette bus!
Lees het forum door; heel, heel veel tips and tricks te vinden!
advies; egr er tussen uit, interkoeler monteren, roetfilter verwijderen.
daar gaat de bus beter en mooier van lopen.
een ecu/chip verbetering zal het verbruik doen minderen....
Lees het forum door; heel, heel veel tips and tricks te vinden!
advies; egr er tussen uit, interkoeler monteren, roetfilter verwijderen.
daar gaat de bus beter en mooier van lopen.
een ecu/chip verbetering zal het verbruik doen minderen....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
En . . . al ontdekt waar die mysterieuze schakelaars voor zijn? Of is het toch nog een andere bus geworden?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
Ja, ik weet vrijwel zeker dat 1 schakelaar voor de inschakeling van een audioversterker is geweest, en ik vermoed de tweede voor een subwoofer of camerascherm. Nou scheelt het dat ik ook een camera ga inbouwen, dus die schakelaar komt goed van pas ;-)
T4 2.5 TDI / 88PK AJT / AIRCO / CRUISE / DUBCAB
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
Een kleine waarschuwing is wel op zijn plaats als je de 940-techniek gewend bent: De T4 is oerdegelijk met het juiste onderhoud, maar het lijkt toch allemaal net wat minder voor de eeuwigheid gemaakt dan de Volvo. En vooral: vergeleken met de 940 kun je gewoon nergens bij aan de motor, net of je door een brievenbus staat te sleutelen.
Dat gezegd hebbend:
Welkom hier en leuk weer een ex-Volvosleutelaar erbij. Ik 'ken' je nog van het V700 forum (mijn alias daar is Pietjeprecies). Ik heb inmiddels bijna drie jaar een T4 kampeerbusje, wel een flinke slag ouder dan die van jou en al het nodige lief en leed meegemaakt, maar het busjesvirus heeft wel toegeslagen.
Jouw bus ziet er strak uit, mooie kleur ook.
Veel plezier ermee en ook aan dit forum zul je veel hebben.
Groet, Pieter
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
Haha...dat is lachen! Ik ben dus niet de enige die de 940 naar T4 stap maakt. Zal het een genetische afwijking zijn?Noorfalia schreef: ↑01 dec 2018, 16:56Een kleine waarschuwing is wel op zijn plaats als je de 940-techniek gewend bent: De T4 is oerdegelijk met het juiste onderhoud, maar het lijkt toch allemaal net wat minder voor de eeuwigheid gemaakt dan de Volvo. En vooral: vergeleken met de 940 kun je gewoon nergens bij aan de motor, net of je door een brievenbus staat te sleutelen.
Dat gezegd hebbend:
Welkom hier en leuk weer een ex-Volvosleutelaar erbij. Ik 'ken' je nog van het V700 forum (mijn alias daar is Pietjeprecies). Ik heb inmiddels bijna drie jaar een T4 kampeerbusje, wel een flinke slag ouder dan die van jou en al het nodige lief en leed meegemaakt, maar het busjesvirus heeft wel toegeslagen.
Jouw bus ziet er strak uit, mooie kleur ook.
Veel plezier ermee en ook aan dit forum zul je veel hebben.
Groet, Pieter
En ja, ik kan me je nicname wel herinneren inderdaad!
T4 2.5 TDI / 88PK AJT / AIRCO / CRUISE / DUBCAB
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
Da's toch leuk, zoveel baksteen liefhebbers! Ook ik heb een V700 verleden. Beetje nostalgie, behalve het tanken
Welkom met de Groene Drent.
Groeten van een rooie mokummer
Welkom met de Groene Drent.
Groeten van een rooie mokummer
ooit: T3 JX Doka met huif
toen: T4 ACV Multivan met hefdak
nu: T5 Atlantis met hefdak
toen: T4 ACV Multivan met hefdak
nu: T5 Atlantis met hefdak
Re: Even voorstellen: De Groene Drent
Voor ik mijn T4 kocht reed ik in de grootvader van jullie auto's, de eerste vierkante Volvo, een 145 uit 1970. Ouder dan zijn baasje
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver