hallo mijn t5 1.9 td start al geruime tijd slecht bij de eerste start.
Wat alleen frapant is dat met regenachtig baggerweer zoals vandaag hij wel in 1 keer start....
Hij heeft recentelijk grote beurt gehad dus alle filters zijn vervangen.
Er staan verscheidene soortgelijke onderwerpen op dit forum maar nog niet een waarbij de klacht bij vies regenachtig weer, niet optreed, ik hoop dat dit net zorgt voor een iets heldere mogelijkheid.
Zouden het de bougies kunnen zijn?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
slechte eerste start (ongeveer 30sec)
Re: slechte eerste start (ongeveer 30sec)
mn bouwjaar istrouwens 2005 en kilometerstand 350.000, hij loopt verder mooi
- malightcommander
Re: slechte eerste start (ongeveer 30sec)
Ik heb toevallig vandaag de gloeibougies van mijn 1.9l T5 vervangen. Ze waren alle 4 defect.
Ik had verder geen grote problemen met starten, enkel bij koud weer dat hij iets minder soepel aansprong.
Je kunt de gloeibougies erg eenvoudig zelf even doormeten met een multimeter. Weerstand zou niet meer dan 0,5 tot maximaal1 ohm mogen zijn (kun je gewoon meten met de gloeibougies in het blok, even meten tussen massa en de contactpinnen van de bougies). Is het meer dan wordt het tijd om ze te vervangen.
Groeten Hugo
Ik had verder geen grote problemen met starten, enkel bij koud weer dat hij iets minder soepel aansprong.
Je kunt de gloeibougies erg eenvoudig zelf even doormeten met een multimeter. Weerstand zou niet meer dan 0,5 tot maximaal1 ohm mogen zijn (kun je gewoon meten met de gloeibougies in het blok, even meten tussen massa en de contactpinnen van de bougies). Is het meer dan wordt het tijd om ze te vervangen.
Groeten Hugo
VW T5 1.9 TDI 105pk