Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hemelstof vernieuwen, lijmlaag
Hemelstof vernieuwen, lijmlaag
Momenteel is het stof van de hemel af. Maar het lijkt dat schuimrubber nog op een laag zit. Moet deze laag voor het vernieuwen eraf? Of enkel het schuim er verder afschuren. (laag met schuimrubber is op 1 plaats al los zie foto)
Re: Hemelstof vernieuwen, lijmlaag
op de foto zie je doorsnede van de hemel:
witte pijl is de achterkant
tussen de gele pijlen is de "harde" plaat
tussen de rode pijlen zit zacht schuim
en de blauwe pijl is de stof.
ik heb zelf eens een stuk hemelstof gekocht en daar zat de zachte schuimlaag standaard aan vast. dus wat tussen de rooie pijltjes zit mooi mee verwijderen aangezien dit nieuw komt. maar dat spul tussen de gele pijltjes is niet zo hard en beschadigt makkelijk als je er met een plamuurmes langs gaat...

witte pijl is de achterkant
tussen de gele pijlen is de "harde" plaat
tussen de rode pijlen zit zacht schuim
en de blauwe pijl is de stof.
ik heb zelf eens een stuk hemelstof gekocht en daar zat de zachte schuimlaag standaard aan vast. dus wat tussen de rooie pijltjes zit mooi mee verwijderen aangezien dit nieuw komt. maar dat spul tussen de gele pijltjes is niet zo hard en beschadigt makkelijk als je er met een plamuurmes langs gaat...

Duidelijke uitleg. Maar tussen geel en rood zit een soort papier laag met daar nog restanten van het schuim op. Dit heb toch maar verwijdert omdat ik bang ben dat het nieuwe hemelstof niet zou gaan hechten.
Maar nu heb ik weer een nieuwe onzekerheid. De gele laag heeft beschadigingen en ik ben bang dat je deze misschien door hemelstof ziet.
Maar nu heb ik weer een nieuwe onzekerheid. De gele laag heeft beschadigingen en ik ben bang dat je deze misschien door hemelstof ziet.
misschien met lijmen de beschadiging niet inlijmen, als je dan de stof aandrukt blijft deze niet in de beschadiging gevouwen en zul je er waarschijnlijk niets van zien...