Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

(opgelost) nog niet gedefinieerd voorwerp onder t4 t.h.v. schuifdeur

vragen over de T4
Plaats reactie
Spliffy
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

(opgelost) nog niet gedefinieerd voorwerp onder t4 t.h.v. schuifdeur

Bericht door Spliffy »

Goedemorgen,

in mijn zoektocht naar een nieuw(er) busje omdat de mijne toch echt te krokant is geworden stuite ik op een T4tje 2.5tdi 102 pk uit 2000. Tijdens de inspectie zag ik onder de bus aan de rechterzijde, ter hoogte van de schuifdeur en de achterbank (was een dubbele cabine) iets hangen. Ik had het zelf nog niet eerder gezien, kon het zo snel niet definiëren en de huidige eigenaar wist het ook niet. Tijd om het verder uit te zoeken had ik op dat moment alleen niet. Eenmaal thuis is het toch in m'n hoofd blijven hangen, en google en hier zoeken leverde tot nu nog niks op...
Het zit vermoedelijk onder het luchtrooster dat achter de bijrijdersstoel zit, dus het meest logische is dat het daarmee te maken heeft. Pak en beet 40cm in de lengte?

Wie weet zo waarvoor het apparaat voor dient? Koude lucht, warme lucht of mss nog iets anders?

Heb er helaas geen fototje van gemaakt.

Groet en dank!
Siebe
Laatst gewijzigd door Spliffy op 10 dec 2018, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: nog niet gedefinieerd voorwerp onder t4 t.h.v. schuifdeur

Bericht door Sjoerds »

'iets van circa 40 cm' heb je echt niet meer informatie? Zo is het nagenoeg onmogelijk om er iets over te zeggen lijkt me. Wat voor materiaal was het, wat voor vorm, kleur, kwam het ergens uit, zat het ergens aan vast etc....?
Spliffy
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

Re: nog niet gedefinieerd voorwerp onder t4 t.h.v. schuifdeur

Bericht door Spliffy »

Ahja, je hebt gelijk. Dacht, het is vast een soort van algemeen bekend dat daar de ........... hangt ofzo en het daarmee in te koppen was:)
Maar de extra info van wat ik me nog kan herinneren:
+- 40cm lang
+- 20 breed
materiaal combi van metaal en plastik
kan me nog wat rondere vormen herinneren wat duid op een ventilator oid?
2(?) stroomdraden die naar een stekkertje leidden op het apparaatn aan de linkerkant v/h geheel
en volgens mij aan de rechterzijde nog 2 in/uitlaatbuizen? Niet zeker echter, heb daarna aardig wat afbeeldingen gezien op google, mss verwar ik wat :lach
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33867
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nog niet gedefinieerd voorwerp onder t4 t.h.v. schuifdeur

Bericht door Multivan Generation »

2de warmtewisselaar is dat waarschijnlijk..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Spliffy
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 feb 2015, 21:40
Locatie: Leeuwarden

Re: nog niet gedefinieerd voorwerp onder t4 t.h.v. schuifdeur

Bericht door Spliffy »

Yep, dank je, dat moet hem zijn!
Ff op gezocht hier op het forum en daar lijkt het inderdaad mee overeen te komen!
Dus de achterbank krijgt direct warme lucht vanuit de koelwaterleidingen, best lekker. In de oude bus werd wel eens geklaagd dat het daar wel erg fris was in de winter. Had er standaard al een dekentje voor liggen :)
Plaats reactie