Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
En wat zou de remedie zijn mochten de verstuivergaten niet meer goed zijn?
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Bij mij zouden dit startproblemen zijn wat veroorzaakt zou worden door slechte afdichting. Ik heb het geheel laten verbussen. En het start probleem is nog niet geheel opgelost. De pompverstuivers zijn geheel gereviseerd en nagekeken door buchli. Het advies wat ik nu vaker krijg een originele kop er op te laten plaatsen waar de verstuivers in komen.
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Andere lees nieuwe kop.Dirkndh schreef: 06 dec 2017, 09:48 En wat zou de remedie zijn mochten de verstuivergaten niet meer goed zijn?
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
O Ringen verstuivers ? heb het probleem ook gehad bij 80.000kmmdings schreef: 06 dec 2017, 07:25 De tendempomp was al vervangen. Dus weer iets wat uitgesloten kan worden.
Ze hebben ook al alles getest bij de be garage met uitlezen. Waar kan het dan nog aan liggen dat er diesel bij de olie komt?
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Bedankt voor reactie maar o ringen zijn al nagekeken.
Pompverstuivers ook geheel gereviseerd.
Tendem pomp vernieuwd. Kop getest op drukverlies tot 5 bar. Garage is verder aan het zoeken.
Pompverstuivers ook geheel gereviseerd.
Tendem pomp vernieuwd. Kop getest op drukverlies tot 5 bar. Garage is verder aan het zoeken.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 sep 2018, 22:33
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
@mdings, wat is er uiteindelijk uit het onderzoek gekomen?
Ik lijk vergelijkbare problemen te hebben met een AXD motor.
Groeten, Stefan.
Ik lijk vergelijkbare problemen te hebben met een AXD motor.

Groeten, Stefan.
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Hallo.
Ik had hetzelfde probleem als jou.
Ook diesel bij de olie.
Ik kan je vertellen dat dit voor 100% aan de cilinderkop ligt.
Ik spreek uit eigen ervaring.
Ik zou voor een nieuwe cilinderkop gaan en niet voor het verbussen van je kop.
Ik heb zelf een 2.5 bnz 131 pk uit 2009.
Bij mij ook de kop laten verbussen maar dit bleek later niet goed gedaan te zijn met als resultaat alsnog een nieuwe kop erop omdat de andere verpest was.
Dus mijn ervaring, neem een nieuwe.
Ik had hetzelfde probleem als jou.
Ook diesel bij de olie.
Ik kan je vertellen dat dit voor 100% aan de cilinderkop ligt.
Ik spreek uit eigen ervaring.
Ik zou voor een nieuwe cilinderkop gaan en niet voor het verbussen van je kop.
Ik heb zelf een 2.5 bnz 131 pk uit 2009.
Bij mij ook de kop laten verbussen maar dit bleek later niet goed gedaan te zijn met als resultaat alsnog een nieuwe kop erop omdat de andere verpest was.
Dus mijn ervaring, neem een nieuwe.
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Ik heb er nu 100.000km op zitten met een verbuste kop. (Axe motor). Tot nu toe dus geen probleem. Als dit niet goed gedaan wordt blijkt dit al gauw dus ik ga er vanuit dat problemen verder uitblijven; ik heb dit door MRV in Valkenswaard laten uitvoeren. Misschien wel weer een keer de o ringen laten vervangen.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Wij hebben ook niet meteen de beste ervaringen met verbustte koppen, dus plaatsen over het algemeen nieuwe.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Kreeg op navraag van anderdere specialist op dit gebied ook het antwoord dat ze gestopt waren met verbuste koppen en alleen nog originele koppen ter vervanging gebruikten.
Mijn motor is er nog niet helemaal aan toe (geen diesel in de olie) maar de slijtage aan de nok op de eerste klep doet vermoeden dat er wel iets aan de hand is.
Nog even sparen...
Mijn motor is er nog niet helemaal aan toe (geen diesel in de olie) maar de slijtage aan de nok op de eerste klep doet vermoeden dat er wel iets aan de hand is.
Nog even sparen...
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Kan me niet voorstellen dat mrv hiermee gestopt is.
Het is niet simpel en er zijn maar weinig bedrijven die dit echt goed kunnen. Misschien zelfs maar 1.
Het is niet simpel en er zijn maar weinig bedrijven die dit echt goed kunnen. Misschien zelfs maar 1.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Het is goedkoper dan een nieuwe kop maar:
Ondertussen kost een kop met nieuwe kleppentrein dik 4k in de BTW. Dat moet dan nog wel zin hebben / moet je wel zin in hebben.
De nieuwe koppen hebben een hardere legering waardoor het uitstampen veel minder snel optreedt.Een oplossing is om in de verstuiverschacht een stalen bus te monteren, maar dat is niet de ideale oplossing.
Echter de stalen bussen voor deze motor moeten wij afraden, het komt soms voor dat ze gaan lekken langs de buitenrand
Er is in Nederland 1 bedrijf die de stalen bussen monteert voor alle revisiebedrijven en die willen er ook na meerdere “lekkage” problemen geen garantie meer op geven.
Ondertussen kost een kop met nieuwe kleppentrein dik 4k in de BTW. Dat moet dan nog wel zin hebben / moet je wel zin in hebben.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Voor minder als de helft had ik een nieuwe AMC kop met kleppen en nokkenas die naar men zegt ook een hardere legering heeft waardoor uitslaan van de PDC minder snel gaat.Deskman schreef: 11 dec 2018, 18:45 Het is goedkoper dan een nieuwe kop maar:
De nieuwe koppen hebben een hardere legering waardoor het uitstampen veel minder snel optreedt.Een oplossing is om in de verstuiverschacht een stalen bus te monteren, maar dat is niet de ideale oplossing.
Echter de stalen bussen voor deze motor moeten wij afraden, het komt soms voor dat ze gaan lekken langs de buitenrand
Er is in Nederland 1 bedrijf die de stalen bussen monteert voor alle revisiebedrijven en die willen er ook na meerdere “lekkage” problemen geen garantie meer op geven.
Ondertussen kost een kop met nieuwe kleppentrein dik 4k in de BTW. Dat moet dan nog wel zin hebben / moet je wel zin in hebben.
Tot nu toe nog geen problemen weer gehad en de AMC zit er al een paar jaar op.
https://www.ebay.de/itm/AMC-Zylinderkop ... :rk:3:pf:0
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Ik zou ook voor een nieuwe AMC kop gaan inplaats van een nieuwe originele kop, en verbussen, liever niet..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Motorproblemen - revisie - advies gevraagd
Sieht gut aus...
4K is wel met installatie meegerekend. Als ik het zelf doe vermoedelijk 20 uur...
4K is wel met installatie meegerekend. Als ik het zelf doe vermoedelijk 20 uur...
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams