Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Ziet er goed uit! Dak is mooi dezelfde kleur geworden.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Mooi werk.
Brings back memories
Gisteren een tentstof vervangen bij een T4..
Tip die ik je wil geven: Begin bij de hoeken achteraan, daarna de hoeken vooraan.
Tip2: Origineel zaten de parkers door de veter heen aan de bovenzijde..
Keep up the good work
Blijf kritisch op je rails die op je dak geschroefd moeten worden, en zorg dat ze goed recht zijn.
Gisteren begonnen ze bij die T4 ook al weer te wijken..

Geniet ook van je werk..
Groetjes Peter
Brings back memories

Gisteren een tentstof vervangen bij een T4..
Tip die ik je wil geven: Begin bij de hoeken achteraan, daarna de hoeken vooraan.
Tip2: Origineel zaten de parkers door de veter heen aan de bovenzijde..
Keep up the good work

Blijf kritisch op je rails die op je dak geschroefd moeten worden, en zorg dat ze goed recht zijn.
Gisteren begonnen ze bij die T4 ook al weer te wijken..

Geniet ook van je werk..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Dat is een fijne tip Peter.
Het doek monteren zal wel een oefening worden, ik heb het doek in een speciekuip laten weken met chloor maar het is nog niet 100% dus die ga ik vast nog wel een keer vervangen.
Ik geniet wel van het ombouwen maar het dak daar zag ik toch wel een beetje tegenop, veel meetwerk en je mag het niet fout doen. En dat je dan buiten aan het werk bent en buienradar geeft niet de juiste informatie maakt het vrij stressvol.
Het doek monteren zal wel een oefening worden, ik heb het doek in een speciekuip laten weken met chloor maar het is nog niet 100% dus die ga ik vast nog wel een keer vervangen.

Ik geniet wel van het ombouwen maar het dak daar zag ik toch wel een beetje tegenop, veel meetwerk en je mag het niet fout doen. En dat je dan buiten aan het werk bent en buienradar geeft niet de juiste informatie maakt het vrij stressvol.
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Mocht je willen ombouwen naar gasveren,
dan zou ik de voorste onderste steuntjes van het uitklapmechanisme al niet meer monteren.
Dat scheelt je later 4 extra gaten die je altijd blijft zien
dan zou ik de voorste onderste steuntjes van het uitklapmechanisme al niet meer monteren.
Dat scheelt je later 4 extra gaten die je altijd blijft zien

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
De gasveren en spoiler zijn al besteld bij vwbusshop.de maar ze zijn er een weekje tussenuit daar. Ik heb de onderste steuntje van het uitstel mechanisme wel geplaatst voor een goede hechting van de voor verstevigingsplaat. 

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Van die gaatjes hoef je geen spijt te hebben want je gebruikt ze straks als referentiepunt voor het boren van de gaten voor de gasveersteun.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Dat zal wel meevallen. Hg schimmelreiniger bestaat ook uit een groot deel chloor. En ik heb niks te verliezen, het doek was toch niet bruikbaar voor de behandeling.jan2009 schreef: 31 dec 2018, 18:05Beetje jammer , denk dat die behandeling niet zo goed is.Het doek monteren zal wel een oefening worden, ik heb het doek in een speciekuip laten weken met chloor maar het is nog niet 100%
Heb een t-shirt met gebleekte plekken , chloor?
Na twee jaar vallen de gaten er in .
![]()

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Ik moet opeens denken aan vroeger... Vroeger hadden we van die blokjes volgens mij van de Hema waar je kleding mee kon kleuren. Zou dat nog bestaan? 

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Als je nu toch zo serieus aan het ombouwen en opknappen bent, waarom dan niet meteen nieuw tentstof erop gezet, dat maakt het eindresultaat echt af. In het geheel gezien zijn dat toch niet echt de kosten. Zonde om zoveel tijd te besteden aan tentstof die eigenlijk niet goed meer is. En als je de stof al weer netjes krijgt dan heb je een goede kans dat binnenkort de gaten in het horrengaas vallen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Hanz schreef: 31 dec 2018, 17:33 Van die gaatjes hoef je geen spijt te hebben want je gebruikt ze straks als referentiepunt voor het boren van de gaten voor de gasveersteun.
Niet nodig dus..
combineer deze tekening:
http://www.eldiape.com/hefdakplaatsen/inbouwen002.jpg
met deze tekening:
http://www.eldiape.com/gasdrukveren/016.jpg
en je hoeft die gaten niet te boren..
Maar helaas dat heb je al gedaan .

Ik zou ook meteen een nieuwe tent er op zetten,
maar die heb je niet in 2 weken binnen..

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Hangt dus van model af - onze was er na goed 2 weken (model '96-'99), wel super kwaliteit bij Stof am Stuck.Ik zou ook meteen een nieuwe tent er op zetten,
maar die heb je niet in 2 weken binnen..
Nieuw dak ziet er super uit - op foto lijkt hij wel ver vooruit te liggen, kan die spoiler daar nog tussen?
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Dat kan hij eenvoudig nameten.brugseb schreef: 03 jan 2019, 20:30 Nieuw dak ziet er super uit - op foto lijkt hij wel ver vooruit te liggen, kan die spoiler daar nog tussen?
Groeten PeterEinstellung Aufstelldach
Als Richtwert für die Dacheinstellung gilt:
60 mm von der Dichtung bis zur Hinterkante Blechdach, gemessen Mitte Fahrzeug hinten auf dem Fahrzeugdach.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
brugseb schreef: 03 jan 2019, 20:30Hangt dus van model af - onze was er na goed 2 weken (model '96-'99), wel super kwaliteit bij Stof am Stuck.Ik zou ook meteen een nieuwe tent er op zetten,
maar die heb je niet in 2 weken binnen..
Nieuw dak ziet er super uit - op foto lijkt hij wel ver vooruit te liggen, kan die spoiler daar nog tussen?
Dat idee had ik in de eerste instantie ook. Maar aan de achterkant kan het dak niet veel verder naar achter ivm de hoeken, die steken anders over de achterand van het dak. Ik heb het net ff gemeten, aan de achterkant in het midden zit het rubber 5,3cm van de rand af. Voor heb ik 2,7 cm tussen het rubber en eind van het dak. De scharnieren kan ik nog +/- 6mm naar voor of achter plaatsen.
De spoiler en veren voor het hefdak zijn verzonden, ben benieuwd hoe breed de spoiler is..

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Toch knap gedaan hoor wordt een mooie camper 

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Gisteren contact gehad met HenkK, ik heb de lader, display en koelkastregel apparaat naar hem verzonden om te controleren/reviseren.
Dat was een goed idee omdat te doen. (Thanks Peter) De laadspanning van de lader was te laag, NTC connectie onderbroken.
Display was goed op een paar lampjes na. En met behulp van HenkK erachtergekomen waarom het stekker symbool niet op het display verscheen als er een cee stekker aangesloten is. De aardlekschakelaar is gecorrodeerd, geen weerstand op de bruine draad voor en na de aaardlekschakelaar. Dus die moet vervangen worden.
Dat was een goed idee omdat te doen. (Thanks Peter) De laadspanning van de lader was te laag, NTC connectie onderbroken.
Display was goed op een paar lampjes na. En met behulp van HenkK erachtergekomen waarom het stekker symbool niet op het display verscheen als er een cee stekker aangesloten is. De aardlekschakelaar is gecorrodeerd, geen weerstand op de bruine draad voor en na de aaardlekschakelaar. Dus die moet vervangen worden.