Klaas harmen schreef: 17 dec 2018, 13:39
Goeiedag
Zal me ff voorstellen, ik ben Klaas van der veen, nieuw op dit forem, ik heb een t5 2.5 uit 2008, en heb het volgende probleem : zo nu en dan krijg ik minder vermogen en werkt de cruise control ook niet, het voelt dan net of werkt het variabele gedeelte van de turbo niet, het volgende heb ik er tot nu toe aan gedaan : gereviseerde turbo, egr weg laten schrijven, roetfilter verwijderd en weg geschreven, n75 vervangen, ik begin al een beetje moedeloos te worden,

heeft iemand ook ideeen?
Zat zelf te denken aan remlichtschakelaar, geeft bij uitlezen ook geen storing en aan. Kortom, Wie heeft een idee??
Hoe lang heb je dit al? Wat is je motorcode, en welk onderdeelnummer aan turbo heb je er op gezet?
Kan ook zo maar aan de gereviseerde turbo liggen, als je een 174 pk hebt, een turbo gemonteerd van een 130 pk, you name it.. kan zo maar gebeuren..
Klaas harmen schreef: 20 dec 2018, 19:32
Haha jazekert! Ik wist gelukkig dat de turbo stuk was, zo had ik m gekocht, zelf heb ik het roetfilter en de egr klep gedaan, dan ben je van dat gedonder af,

, ach ja en toen kwam ik achter dat vermogrnverlies
Dus je hebt de auto gekocht met een defecte turbo? Wat was er defect aan de oude turbo?
Wat heb je er toen allemaal aan gedaan? Alleen een andere turbo er op gemonteerd, of het je ook de interkoeler gespoeld en of vervangen?
Slangaansluitingen van de interkoeler lekken niet? Interkoeler niet gescheurd?
Klaas harmen schreef: 20 dec 2018, 19:34
O ja, geen foutcodes, dat is het vervelende, zowel bij de tuner en de garage, dus dan wordt het zoeken
Welke tuner was dat?
jos_br schreef: 23 dec 2018, 01:02
Ook rijdend uitgelezen?? Dit moet je kunnen zien wat er gebeurt.
Jos.
Precies Jos, rijdend uitlezen, dus loggen en je kunt meteen de werking van de N75, alsmede turbodruk en LMM live meekijken.
Klaas harmen schreef: 23 dec 2018, 10:49
Bij de tuner, is hij een blok om geweest met de computer aangesloten, hij gaf toen geen foutcodes aan, ook de turbodruk was toen wel goed, het is echt dat hij het zo nu en dan doet, heb het idee als ik hem warm laat draaien dat hij dan eerder in de fout gaat zeg maar
Een blokje rond gereden, en dan een conclusie trekken? Dat is wel heel straf.. --> kan dus niet..!
jos_br schreef: 26 dec 2018, 16:49
Dat die geen foutcodes geeft geloof ik wel, echter wat er in de meetwaardeblokken aangegeven wordt is belangrijk. Hier moet toch wat te zien zijn, ook al komt er dan nog geen noodloop/foutcode naar boven.
Jos.
Natuurlijk Jos, je hebt gelijk..
Maar daarom vroeg ik ook welke tuner, want een beetje tuner haalt dit, zoals je weet, er zo uit.
En een beetje tuner, zet de originele software er terug op, als er al een probleem in de auto zit, en vertelt je, kom maar terug als je auto in orde is. Tuning is GEEN paardemiddel om een auto die in originele staat "niet gaat" hiervan te verlossen.
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...