Na 5 jaar en dik 100.000km met mijn matzwarte werkbus gereden te hebben , heb ik besloten om eens een andere T4 in te zetten als mijn werkbus .
Ik had onlangs een T4 gekocht "met motorschade" . Dit was een 2002 model T4 , een "generation4" uitvoering ( is alleen in Belgie geleverd geweest) . Dus eentje met wat extra opties zoals : elektr ramen en spiegels, cv, airco, airbags, motorbijverwarmer, 2e kachel achteraan, cruise control, dubbel cabine van ACT , meegespoten bumpers , extra geluidsisolatie , enz ...
Ik had de T4 ondertussen al een poosje bij mij staan , maar geen tijd gehad om de motorschade te bekijken.
Vorige week toch de boel maar eens geopend , bleek alleen de riem van de inspuitpomp gebroken te zijn. Dus , geen motorschade
Ondertussen , na vervangen van distributieriem,pompriem,alle spanrollen ,oliepomp, waterpomp, trillingsdemper/poelie , motorolie, alle filters enz , draait de motor als een zwitsers uurwerk
En dan meteen ook 4 nieuwe schokdempers gemonteerd , verlagingsveren, nieuwe remschijven en remblokken , zodat dat ook weer in orde is .
Nu nog eens de achterdemper vervangen , want de pijp daarvan is bijna doorgeroest zag ik ,toen ik hem op de brug had.
Zal morgen een paar foto's maken. Was daarstraks reeds te donker.