Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Afgelopen week wat kleine dingen gedaan aan de camper. De camperkabelboom gemonteerd met handige plakzadels die ik gekocht heb bij kortpack.nl https://www.kortpack.nl/nl/kabelbinders ... 9mm-x-19mm
Verder wat kappen gemonteerd en gordels voor vervangen ( die zijn net iets anders) Bij de rechter b-stijl kwam ik er achter dat het chassis daar net even anders is. Het chassis loopt bij het nieuwe type onderaan schuin i.p.v. recht bij het oude type.
Na wat Google’en erachter gekomen dat die kap vervangen moet worden door de 7d5 867 038 i.p.v. 705 867 038
Verder wat kappen gemonteerd en gordels voor vervangen ( die zijn net iets anders) Bij de rechter b-stijl kwam ik er achter dat het chassis daar net even anders is. Het chassis loopt bij het nieuwe type onderaan schuin i.p.v. recht bij het oude type.
Na wat Google’en erachter gekomen dat die kap vervangen moet worden door de 7d5 867 038 i.p.v. 705 867 038
De spoiler is aan de onderkant 15 mm breed en zit (bij mij althans) direct tegen de rand van de voorruit aan (als je op de foto klikt draait hij vanzelf weer rechtop).RoelandZ schreef: 03 jan 2019, 21:10Dat idee had ik in de eerste instantie ook. Maar aan de achterkant kan het dak niet veel verder naar achter ivm de hoeken, die steken anders over de achterand van het dak. Ik heb het net ff gemeten, aan de achterkant in het midden zit het rubber 5,3cm van de rand af. Voor heb ik 2,7 cm tussen het rubber en eind van het dak. De scharnieren kan ik nog +/- 6mm naar voor of achter plaatsen.brugseb schreef: 03 jan 2019, 20:30Hangt dus van model af - onze was er na goed 2 weken (model '96-'99), wel super kwaliteit bij Stof am Stuck.Ik zou ook meteen een nieuwe tent er op zetten,
maar die heb je niet in 2 weken binnen..
Nieuw dak ziet er super uit - op foto lijkt hij wel ver vooruit te liggen, kan die spoiler daar nog tussen?
De spoiler en veren voor het hefdak zijn verzonden, ben benieuwd hoe breed de spoiler is..![]()
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Bedankt voor de foto Hanz,Hanz schreef: 07 jan 2019, 11:54De spoiler is aan de onderkant 15 mm breed en zit (bij mij althans) direct tegen de rand van de voorruit aan (als je op de foto klikt draait hij vanzelf weer rechtop).RoelandZ schreef: 03 jan 2019, 21:10Dat idee had ik in de eerste instantie ook. Maar aan de achterkant kan het dak niet veel verder naar achter ivm de hoeken, die steken anders over de achterand van het dak. Ik heb het net ff gemeten, aan de achterkant in het midden zit het rubber 5,3cm van de rand af. Voor heb ik 2,7 cm tussen het rubber en eind van het dak. De scharnieren kan ik nog +/- 6mm naar voor of achter plaatsen.brugseb schreef: 03 jan 2019, 20:30
Hangt dus van model af - onze was er na goed 2 weken (model '96-'99), wel super kwaliteit bij Stof am Stuck.
Nieuw dak ziet er super uit - op foto lijkt hij wel ver vooruit te liggen, kan die spoiler daar nog tussen?
De spoiler en veren voor het hefdak zijn verzonden, ben benieuwd hoe breed de spoiler is..![]()
20190107_114720.jpg
Zo te zien is bij jou de ruimte voor het hefdak ook ongeveer 3 cm, dan ben ik weer gerustgesteld.

Vandaag de rechter achterraam uit donor gehaald, ik heb daarvoor een ramen demontage setje besteld bij HBM
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... t-compleet
Dat is overigens geen aanrader. Draad knapt om de 5 cm hoe voorzichtig je het ook doet en de verwijdering panel tool met handvat trek je meteen uit model..
Maar met goed snijdraad van de automaterialenzaak is het dan toch gelukt.
Gelijk het raam gemonteerd in de blauwe bus, begint al ergens op te lijken.
Vandaag wat spulletjes binnen gekregen van vwbusshop.de
Met Mn stomme kop 2 bestekbakjes besteld...
Iemand nog een bestekbak nodig?
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... t-compleet
Dat is overigens geen aanrader. Draad knapt om de 5 cm hoe voorzichtig je het ook doet en de verwijdering panel tool met handvat trek je meteen uit model..

Gelijk het raam gemonteerd in de blauwe bus, begint al ergens op te lijken.
Vandaag wat spulletjes binnen gekregen van vwbusshop.de
Met Mn stomme kop 2 bestekbakjes besteld...

Vandaag tentdoek gemonteerd, best lastig buiten met die wind.
En weetjeweller IDH moest toch in de buurt van Veldhoven zijn en heeft een linker achterraam en achterklepbekleding van een multivan gebracht. Top
Helaas de postbezorger met mijn nieuwe multitool gemist, voor het verwijderen van de vloerrails van de slaapbank.

En weetjeweller IDH moest toch in de buurt van Veldhoven zijn en heeft een linker achterraam en achterklepbekleding van een multivan gebracht. Top

Helaas de postbezorger met mijn nieuwe multitool gemist, voor het verwijderen van de vloerrails van de slaapbank.

- Multivan Generation
- Contacteer:
Ziet er netjes uit Roeland 

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
En we kunnen er doorheen kijken. 

Wordt steeds mooier!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Mijn linker schuifraam heeft de lektest niet doorstaan...
Het schuifraam is wel oké maar het monteren met 3M ruitenkit is niet goed gedaan.
En nu kan ik jullie mededelen dat 3M ruitenkit heel goed en stevig is.... Ruim 3 uur bezig geweest met het opnieuw demonteren met een multitool, stanleymessen etc...
Maar hij zit er weer in en is lekvrij.

Het schuifraam is wel oké maar het monteren met 3M ruitenkit is niet goed gedaan.

En nu kan ik jullie mededelen dat 3M ruitenkit heel goed en stevig is.... Ruim 3 uur bezig geweest met het opnieuw demonteren met een multitool, stanleymessen etc...
Maar hij zit er weer in en is lekvrij.

Vandaag “even” de vloerrails voor de slaapbank verwijderd.
Ik vond het al lastig/langzaam gaan...
Ik vond het al lastig/langzaam gaan...

- Multivan Generation
- Contacteer:
Had je de rails met een föhn wat warm gemaakt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Nee, maar dat heeft ook geen nut. De kit smelt niet eens met een zeer hete reciprozaag.

Vloertje gemaakt, morgen even goed meten en bedenken hoe ik het beste de bankrail ga monteren.
De rail zit in de plank precies goed dus ik zit er aan te denken om de plank met rail precies goed te leggen en dan 4 gaatjes te boren door de rail en vloer en dan vastschroeven. Daarna de plank verwijderen en de rail kitten en met de schroeven fixeren.
Of hebben jullie een beter idee?
De rail zit in de plank precies goed dus ik zit er aan te denken om de plank met rail precies goed te leggen en dan 4 gaatjes te boren door de rail en vloer en dan vastschroeven. Daarna de plank verwijderen en de rail kitten en met de schroeven fixeren.
Of hebben jullie een beter idee?

De rail zit definitief vast.
In de eerste instantie heb ik corrosseriekit gehaald bij een automateriale zaak. Tijdens het lezen van de tekst op de tube begon ik te twijfelen of het wel goed genoeg zou zijn. En bij twijfel.... niet doen. Kit terug gebracht.
Bij een autoschade hersteller naar binnen gelopen die busjes heeft gebouwd voor BUSiness ( die maken luxe bussen op maat ) die busjes zijn ook voorzien van een rail. De rail wordt gemonteerd met sikaflex ruitenkit, vooraf de delen goed in de primer zetten. Zo heb ik het dan maar gedaan, ik heb 4 tubes gebruikt.

In de eerste instantie heb ik corrosseriekit gehaald bij een automateriale zaak. Tijdens het lezen van de tekst op de tube begon ik te twijfelen of het wel goed genoeg zou zijn. En bij twijfel.... niet doen. Kit terug gebracht.

Bij een autoschade hersteller naar binnen gelopen die busjes heeft gebouwd voor BUSiness ( die maken luxe bussen op maat ) die busjes zijn ook voorzien van een rail. De rail wordt gemonteerd met sikaflex ruitenkit, vooraf de delen goed in de primer zetten. Zo heb ik het dan maar gedaan, ik heb 4 tubes gebruikt.