Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001
Ja, Als je de bank in slaapstand zet dan vallen de isofix beugels in de uitsparingen in de achterbank.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Contacteer:
Kun je die bank dan qua leuning in slaapstand zetten zonder een isofix stoel te verwijderen?
Graag even met video
Misschien interessante dingen hierbij?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-bes ... d=53013340
Graag even met video

Misschien interessante dingen hierbij?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-bes ... d=53013340
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
Mooie bull terriër
Gisteren de elektronica van het camper deel aangesloten. Alles werkt naar behoren, met dank aan Peter
Dat ga ik eerdaags beschrijven, dat is makkelijk voor als iemand hetzelfde idee heeft.
Maar wat mij dwars zit is dat de dubbele dikke rode + kabel van motoraccu naar hh accu niet gezekerd is.
Volgens het schema niet en in mijn oude camper niet. Wat nou als de + kabels van de motoraccu naar de hh accu bij het schutbord beschadigt? Einde busje
Misschien een domme vraag maar kan ik die kabels niet aansluiten via de hoofdzekeringkast bij de accu en welke smeltzekering heb ik daar voor nodig?

Dat ga ik eerdaags beschrijven, dat is makkelijk voor als iemand hetzelfde idee heeft.
Maar wat mij dwars zit is dat de dubbele dikke rode + kabel van motoraccu naar hh accu niet gezekerd is.
Volgens het schema niet en in mijn oude camper niet. Wat nou als de + kabels van de motoraccu naar de hh accu bij het schutbord beschadigt? Einde busje

Misschien een domme vraag maar kan ik die kabels niet aansluiten via de hoofdzekeringkast bij de accu en welke smeltzekering heb ik daar voor nodig?
- Multivan Generation
- Contacteer:
RoelandZ schreef: 31 jan 2019, 07:57 Gisteren de elektronica van het camper deel aangesloten. Alles werkt naar behoren, met dank aan Peter![]()
Volgens het schema niet en in mijn oude camper niet. Wat nou als de + kabels van de motoraccu naar de hh accu bij het schutbord beschadigt? Einde busje![]()
Graag gedaan hoor Roeland.
Het was even wat schema's naast elkaar leggen en de logische verbanden zien te doorgronden,
om de verschillen tussen een 1992-er en een 2001 te zien,
maar mooi dat het werkt

Je kunt de rode kabel die naar het scheidingsrelais gaat eventueel voorzien van een zekering in de motorruimte.
Ik had er eentje van megafuse in gemaakt destijds. Die hebben ook mooie houders.
De zwaarte van de zekering is afhankelijk van de draad diameter en de hoeveelheid stroom die er kan gaan lopen.
Als je 150A aan huishoud accu hebt, dan zou ik hem met 120A af zekeren. Meer kan je dynamo toch niet leveren.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hoi Peter,
Bedankt voor je reactie. Ik heb hem maar aan de hoofdzekering kast geschroefd met een smeltzekering van 100A, ziet er net origineel uit.
Ik hou het wel even in de gaten, merk het vanzelf als de smeltzekering te licht is.
Vandaag de auto nog even laten wegen, 2020 kg met de tank 1/3 vol dus daar valt niks te halen. 70 kg eraf lukt toch niet.
Morgen om 15 uur naar de keuring
Bedankt voor je reactie. Ik heb hem maar aan de hoofdzekering kast geschroefd met een smeltzekering van 100A, ziet er net origineel uit.

Ik hou het wel even in de gaten, merk het vanzelf als de smeltzekering te licht is.
Vandaag de auto nog even laten wegen, 2020 kg met de tank 1/3 vol dus daar valt niks te halen. 70 kg eraf lukt toch niet.
Morgen om 15 uur naar de keuring

Klopt, bij de hh accu is hij al gezekerd. 

Nah, afgekeurd
Ik denk ik regel dat wel ff met die mannen, ik ken er een paar al een tijdje.
De draaiconsole van de bestuurder en bijrijderstoel moet zijn voorzien van een certificaat en de gordels van de achterbank ook.
Lekker bijdehand heb ik aangeven 0 personen op kenteken te zetten... Dat mag dus niet na eerste toelating 31-12-2000
Maar ze denken daar wel goed mee, console onder de bestuurders stoel vervangen door de originele, bijrijdersbank plaatsen en een kussen met klittenband boven op/achter de watertan plaatsen.
Volgende week maar even terug gaan..
Iemand in de buurt van Veldhoven een bijrijdersbank te leen?

Ik denk ik regel dat wel ff met die mannen, ik ken er een paar al een tijdje.
De draaiconsole van de bestuurder en bijrijderstoel moet zijn voorzien van een certificaat en de gordels van de achterbank ook.
Lekker bijdehand heb ik aangeven 0 personen op kenteken te zetten... Dat mag dus niet na eerste toelating 31-12-2000
Maar ze denken daar wel goed mee, console onder de bestuurders stoel vervangen door de originele, bijrijdersbank plaatsen en een kussen met klittenband boven op/achter de watertan plaatsen.

Volgende week maar even terug gaan..
Iemand in de buurt van Veldhoven een bijrijdersbank te leen?
Morgen 2e ronde Rdw
Nu maar hopen dat de slaapbank en sidebars meer dan 70kg wegen.

Nu maar hopen dat de slaapbank en sidebars meer dan 70kg wegen.
Het is gelukt, 4 zitplaatsen op kenteken.
En de bus was 80 kilo lichter zonder slaapbank en draaiconsole dus kenteken gewicht rijklaar 1940kg
En de bus was 80 kilo lichter zonder slaapbank en draaiconsole dus kenteken gewicht rijklaar 1940kg

Nog geen bericht van de belastingdienst en Rdw ontvangen maar het kenteken 17-vv-kt bestaat niet meer. 

Even bij "mijn overheid" kijken wat je nieuwe kenteken is...RoelandZ schreef: 14 feb 2019, 17:24 Nog geen bericht van de belastingdienst en Rdw ontvangen maar het kenteken 17-vv-kt bestaat niet meer.![]()