Wie o wie kan mij zeggen dat dit goed te doen is met mijn oudje...is geen klimgeit...is dit te doen ivm de stijgingspercentage?
En nu ik toch bezig ben...tips altijd welkom

met een 1.9d (met 60pk) 140km/u op de snelweg ?jan2009 schreef: 06 feb 2019, 13:27
Welnee , rijdt prima zo,n 1,9D .
![]()
Wij hebben zo,n transporter 10 jaar gereden en niks mis mee.
Net zo goed 140 km/h op de autoroute , gaaat de weg iets omhoog ja dan moet je even niet gaan inhalen.
![]()
En schakel eens terug dan kom je ook met 60 km/h boven.
is normaalgezien geen probleem voor een 2.4d , maar zorg er wel voor dat het koelsysteem goed in orde is. (Lamellen op de radiator die goed open en dicht gaan , radiator niet dichtgeslibt intern en extern , ...)Kersi1 schreef: 05 feb 2019, 20:20vraag...wij zijn van plan om in juni naar de Provence en door de Provence te rijden.
Wie o wie kan mij zeggen dat dit goed te doen is met mijn oudje...is geen klimgeit...is dit te doen ivm de stijgingspercentage?
En nu ik toch bezig ben...tips altijd welkom![]()
Precies, uit ervaring kan ik vertellen dat er wel degelijk grenzen zijn aan het koelvermogen van deze uitvoering. Indien het koelsysteem niet helemaal in orde is (wat in Nederland niet opvalt) dan kom je deze grenzen wel tegen. Als dan ook de sensoren (en eventueel de temperatuurmeter) niet helemaal in orde zijn krijg je in het ergste geval ook geen waarschuwing en dan kan het zeker fout gaan.Rob Motard schreef: 06 feb 2019, 17:27 ik zou je wel aan raden om voor je vertrek te zorgen dat je koeling in orde is.