Ik rij nu een jaartje naar alle tevredenheid in mijn 2011 T5GP met 84pk (150.xxx km). Het enige wat ik toch wel mis is enig vermogen, zoals bij het invoegen, inhalen (met name een helling op

Via de zoekfunctie zag ik al dat er een hoop topics hier aan gewijd zijn maar ik kan weinig vinden over ervaringen op lange termijn. In eerste instantie dacht ik aan de standaard fabrieksupdate naar 140pk 340nm. Maar nu loopt er een aantrekkelijke actie bij VAGtechniek waarmee de bus naar 170pk 350nm gaat. Heel leuk natuurlijk, maar zijn er misschien mensen hier die met een dergelijke chip al een hoop kilometers achter zich hebben? Zo ja, was is jullie ervaring? Gaat dit allemaal goed? Soms hoor je toch wel 'horror' verhalen na het tunen, zoals koppelingen/vliegwielen die t begeven.
Ik weet dat de 84pk gelijk is aan het 140pk blok op de versnellingsbak na. En dat daarom het koppel begrenst wordt bij het chippen.
Hoor graag jullie ervaringen.