Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Goedemiddag allemaal,
Ik zal mijn eerst even voorstellen mijn naam is Laurents Deurloo
Mijn vraag is
Wij hebben ongeveer 9 maanden twee nieuwe Volkswagens transsporters 6 gekocht en wij hebben al na 2 maanden en 4000 kilometer problemen met de EGR klep deze zou namelijk vervuild zijn.Dit betreft alle bij de auto,s.
Wij naar de dealer De Koning in Rotterdam en die gingen hem spoelen, vond het wel vreemd na 4000 kilometer maar ja zou kunnen, maar na 4500 kilometer verder doet weer het probleem zich voor.
Dit gebeurt met alle twee de auto,s weer na de Koning en die gaat weer spoelen ,dit is nu met een kilometerstand van 14000 kilometer al 4 keer gebeurd.
Nu zijn we weer een 100 kilometer verder en nu blijkt dat de Intercooler defect is ( koelvloeistof) en er olie zit in de 3 cilinder deze is ook al vervangen bij 4000 kilometer deze wordt nu weer vervangen door de dealer maar de garantie loopt lekker door. Nadat ik ze in gebreke hebt gesteld laten ze niets meer van zich horen,en schuiven ze de schuld vraag door na Importeur Pon Maar ik heb bij de Koning gekocht en niet bij Pon.
Nu was mijn vraag zijn er leden of niet leden die ook deze problemen met T6 diesel hebben, dit is nog steeds naar aanleiding van het schandaal (sjoemel software) en zouden die mijn dan een e-mail kunnen sturen met de klachten dan kunnen we ze misschien bundelen en er actie op ondernemen.
E-mail Adres Laurentsdeurloo@gmail.com
of zijn er monteurs die dit probleem ook vaker tegen komen, mail mijn a.u.b ook.
Groeten
Laurents Deurloo
Ik zal mijn eerst even voorstellen mijn naam is Laurents Deurloo
Mijn vraag is
Wij hebben ongeveer 9 maanden twee nieuwe Volkswagens transsporters 6 gekocht en wij hebben al na 2 maanden en 4000 kilometer problemen met de EGR klep deze zou namelijk vervuild zijn.Dit betreft alle bij de auto,s.
Wij naar de dealer De Koning in Rotterdam en die gingen hem spoelen, vond het wel vreemd na 4000 kilometer maar ja zou kunnen, maar na 4500 kilometer verder doet weer het probleem zich voor.
Dit gebeurt met alle twee de auto,s weer na de Koning en die gaat weer spoelen ,dit is nu met een kilometerstand van 14000 kilometer al 4 keer gebeurd.
Nu zijn we weer een 100 kilometer verder en nu blijkt dat de Intercooler defect is ( koelvloeistof) en er olie zit in de 3 cilinder deze is ook al vervangen bij 4000 kilometer deze wordt nu weer vervangen door de dealer maar de garantie loopt lekker door. Nadat ik ze in gebreke hebt gesteld laten ze niets meer van zich horen,en schuiven ze de schuld vraag door na Importeur Pon Maar ik heb bij de Koning gekocht en niet bij Pon.
Nu was mijn vraag zijn er leden of niet leden die ook deze problemen met T6 diesel hebben, dit is nog steeds naar aanleiding van het schandaal (sjoemel software) en zouden die mijn dan een e-mail kunnen sturen met de klachten dan kunnen we ze misschien bundelen en er actie op ondernemen.
E-mail Adres Laurentsdeurloo@gmail.com
of zijn er monteurs die dit probleem ook vaker tegen komen, mail mijn a.u.b ook.
Groeten
Laurents Deurloo
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Was het een vraag of is het een vraag. Zit er nog garantie op? zo ja dan is de dealer de 1e die je daar op aanspreekt. De dealer neemt daarop actie om het e.e.a. volgens de garantievoorwaarden van VW af te handelen.
- Cmvandrunen
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 jan 2017, 23:31
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Bij mij is al 2x een buis welke bevestigd zit aan de egr vervangen. Beide keren gescheurd waardoor ik binnen in de uitlaatgassen zat. Wel beide keren gerepareerd onder garantie
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Hier hetzelfde probleem met de buis naar egr klep. Is idd ook onder garantie vervangen maar toch ben ik bang dat er meer problemen gaan komen. Als ik m’n bus in sportstand zet is het terug schakelen ook geen soepel overschakelen meer en vorige week kreeg ik op dashboard een melding check oliepeil. Zat dus geen druppel meer in. 43000km op de teller en vorig jaar olie en filters laten doen.
2013 CC 3.6 4-motion Rline
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
... dat wil dus zeggen dat je al een jaar lang je oliepeil niet hebt gecontroleerd ? Dat moet je eigenlijk wekelijks doen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
En hoeveel mensen doen dat echt wekelijks? Ik in ieder geval niet en met mij nog heel veel.... dat wil dus zeggen dat je al een jaar lang je oliepeil niet hebt gecontroleerd ? Dat moet je eigenlijk wekelijks doen .
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Ja dat klopt ik heb het een aardige tijd niet gedaan. Maar goed alsnog is dat olieverbruik niet normaal.Pascal-141 schreef: ↑20 mar 2019, 11:16... dat wil dus zeggen dat je al een jaar lang je oliepeil niet hebt gecontroleerd ? Dat moet je eigenlijk wekelijks doen .
2013 CC 3.6 4-motion Rline
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Ook hier een kapotte EGR na 40.000 km 2,5 jaar oud.
Volgens de dealer veel voorkomend probleem!
Valt bij mij onder de garantie, maar ik heb besloten eind vh jaar gaat ie eruit en stap ik over op de 200pk benzine...
Die diesels zijn niet meer wat het geweest is bij VW...ik heb spijt dat ik ooit de 174pk 5- cilinder heb weggedaan...
Volgens de dealer veel voorkomend probleem!
Valt bij mij onder de garantie, maar ik heb besloten eind vh jaar gaat ie eruit en stap ik over op de 200pk benzine...
Die diesels zijn niet meer wat het geweest is bij VW...ik heb spijt dat ik ooit de 174pk 5- cilinder heb weggedaan...
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Wagen net terug van onderhoud op ca 106000km.....
Had aangegeven dat ik soms blinkende gloeispiraal had en af en toe ook vermogensverlies....
Haalde vanochtend de wagen op... onderhoud en EGR-koeler volledig vervangen.
die van mij ging dan toch een 100000km mee ;-) maar moest er nu toch aan geloven.
Tevens is kleppendeksel vervangen, zou mede oorzaak zijn van olieverbruik?? kan dat kloppen?
Ik had voordien gemeld dat ik 2x olie had moeten bijvullen in de perode dat de gloeispiraal steeds aanging (in totaal nog geen liter bijgevuld eigenlijk, maar bon), maar had ook gemeld dat de laatste 3 weken er zowel naar olieverbruik als gloeispiraal niets meer te merken was....
"omdat we soms zien dat olieverbruik hierdoor komt, hebben we het preventief vervangen...." kreeg ik te horen...;
nu ja... ik zal het onder garantie eisen ;-)
Gelukkig heb ik bijkomende garantie, blijkt inderdaad zeer veel voor te komen....
Had aangegeven dat ik soms blinkende gloeispiraal had en af en toe ook vermogensverlies....
Haalde vanochtend de wagen op... onderhoud en EGR-koeler volledig vervangen.
die van mij ging dan toch een 100000km mee ;-) maar moest er nu toch aan geloven.
Tevens is kleppendeksel vervangen, zou mede oorzaak zijn van olieverbruik?? kan dat kloppen?
Ik had voordien gemeld dat ik 2x olie had moeten bijvullen in de perode dat de gloeispiraal steeds aanging (in totaal nog geen liter bijgevuld eigenlijk, maar bon), maar had ook gemeld dat de laatste 3 weken er zowel naar olieverbruik als gloeispiraal niets meer te merken was....
"omdat we soms zien dat olieverbruik hierdoor komt, hebben we het preventief vervangen...." kreeg ik te horen...;
nu ja... ik zal het onder garantie eisen ;-)
Gelukkig heb ik bijkomende garantie, blijkt inderdaad zeer veel voor te komen....
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
xenon lamp vervangen bij een T6
Iemand een beschrijving …..vervangen van een xenonlamp bij een T6???????
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Volgens mij ben je dan snel klaar. Naar mijn weten is de T6 met LED koplampen uitgevoerd.
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Ik kan uit alles wat je geschreven hebt niet opmaken wat je nou hebt moeten bijvullen. Vorig jaar zeg me ook niks. Kmstand wil ik weten en hoeveel liter je bijgevuld hebt.Woodworks schreef: ↑21 mar 2019, 22:06Ja dat klopt ik heb het een aardige tijd niet gedaan. Maar goed alsnog is dat olieverbruik niet normaal.Pascal-141 schreef: ↑20 mar 2019, 11:16... dat wil dus zeggen dat je al een jaar lang je oliepeil niet hebt gecontroleerd ? Dat moet je eigenlijk wekelijks doen .
‘Zat dus geen druppel meer in’ zou betekenen dat er 7.4liter olie verbruikt is en jou motor dus zonder olie gewoon gedraaid heeft. Zou geweldig zijn als die motor ooit gemaakt zou worden
Sorry dat ik het zeg maar halve info en maar klagen lijkt het motto tegenwoordig.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Erdem50 schreef: ↑28 mei 2019, 19:28Ik kan uit alles wat je geschreven hebt niet opmaken wat je nou hebt moeten bijvullen. Vorig jaar zeg me ook niks. Kmstand wil ik weten en hoeveel liter je bijgevuld hebt.Woodworks schreef: ↑21 mar 2019, 22:06Ja dat klopt ik heb het een aardige tijd niet gedaan. Maar goed alsnog is dat olieverbruik niet normaal.Pascal-141 schreef: ↑20 mar 2019, 11:16
... dat wil dus zeggen dat je al een jaar lang je oliepeil niet hebt gecontroleerd ? Dat moet je eigenlijk wekelijks doen .
‘Zat dus geen druppel meer in’ zou betekenen dat er 7.4liter olie verbruikt is en jou motor dus zonder olie gewoon gedraaid heeft. Zou geweldig zijn als die motor ooit gemaakt zou worden
Sorry dat ik het zeg maar halve info en maar klagen lijkt het motto tegenwoordig.
Als je ergens op wilt reageren moet je er wel verstand van hebben!
Als je een nieuwe bus koopt moet je je olie en filters verversen op 30k km. Waarschijnlijk heb jij nog nooit een nieuw voertuig gekocht anders wist je dat wel.
En km stand wil je weten? Lees eens goed! Staat toch 43000 km??
2013 CC 3.6 4-motion Rline
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
Wat schattig dat zo'n newby het beter weet als Pascal.En dan ook beweren olie etc verversen op 30k.Woodworks schreef: ↑08 jun 2019, 16:21Erdem50 schreef: ↑28 mei 2019, 19:28Ik kan uit alles wat je geschreven hebt niet opmaken wat je nou hebt moeten bijvullen. Vorig jaar zeg me ook niks. Kmstand wil ik weten en hoeveel liter je bijgevuld hebt.
‘Zat dus geen druppel meer in’ zou betekenen dat er 7.4liter olie verbruikt is en jou motor dus zonder olie gewoon gedraaid heeft. Zou geweldig zijn als die motor ooit gemaakt zou worden
Sorry dat ik het zeg maar halve info en maar klagen lijkt het motto tegenwoordig.
Als je ergens op wilt reageren moet je er wel verstand van hebben!
Als je een nieuwe bus koopt moet je je olie en filters verversen op 30k km. Waarschijnlijk heb jij nog nooit een nieuw voertuig gekocht anders wist je dat wel.
En km stand wil je weten? Lees eens goed! Staat toch 43000 km??
Sinds lange tijd is dat 40k echter,kwestie van de gebruiksaanwijzing lezen.
Controleren oliepeil hoeft ook niet meer als ik het goed lees,er gaat wel een lampje branden.
Bekrompenheid kun je afleren als je er voor open staat.
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER
En met zo'n commentaar verwacht je hier nog geholpen te worden ?Woodworks schreef: ↑08 jun 2019, 16:21Erdem50 schreef: ↑28 mei 2019, 19:28Ik kan uit alles wat je geschreven hebt niet opmaken wat je nou hebt moeten bijvullen. Vorig jaar zeg me ook niks. Kmstand wil ik weten en hoeveel liter je bijgevuld hebt.
‘Zat dus geen druppel meer in’ zou betekenen dat er 7.4liter olie verbruikt is en jou motor dus zonder olie gewoon gedraaid heeft. Zou geweldig zijn als die motor ooit gemaakt zou worden
Sorry dat ik het zeg maar halve info en maar klagen lijkt het motto tegenwoordig.
Als je ergens op wilt reageren moet je er wel verstand van hebben!
Als je een nieuwe bus koopt moet je je olie en filters verversen op 30k km. Waarschijnlijk heb jij nog nooit een nieuw voertuig gekocht anders wist je dat wel.
En km stand wil je weten? Lees eens goed! Staat toch 43000 km??
Wel , laat ik je gewoon dit zeggen : Erdem werkt al jaren bij een VW dealer , dus ja , hij HEEFT ER VERSTAND VAN ! ...
En wat jij denkt te weten , dat de olie en filters dient vervangen te worden op 30d km klopt niet. Het is 40d km , of minder , naargelang je rijstijl of het gebruik . Veel korte ritjes zal bvb maken dat je bij veel minder dan 40.000km al een service melding zal krijgen... (soms is dat zelfs al bij dik 20.000km )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper