Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je reactie kreeg van de belastingdienst? En het kentekenbewijs? Aan de hand hiervan kan ik namelijk pas m'n verzekering en wegenbelasting regelen, toch?
Zolang je nieuwe kenteken niet binnen is ( duurt 2-5 dagen ben je verzekerd op je bestaande verzekering. Krijg je het binnen bestaande per direct opheffen en nieuwe zoeken voor camper.
Als dat gebeurd is en je camper heb je klaar voor de belasting vereiste fotos maken (veel) en opsturen. Als dit ontvangen is krijg je bericht dat je aanvraag in behandeling is. Het kan maanden duren voor de beschikking er is. Mooie is wel dat de wegenbelasting ook gedurende die periode stopt. Eventueel tegoed wordt verrekend.
Je hebt gelijk... Dit is me niet eerder opgevallen. Alleen na de keuring heb ik nadrukkelijk gevraagd wat de vervolgstappen zijn, waarop ik van de keurmeester te horen kreeg dat ik even af moest wachten of mijn kenteken vervangen ging worden of niet. Niets over BPM gehoord. Maakt nu ook niet zoveel meer uit: brief is op de post gegaan dus ik wacht nu gewoon af.
Snautzer schreef: 11 mei 2019, 17:10
Zolang je nieuwe kenteken niet binnen is ( duurt 2-5 dagen ben je verzekerd op je bestaande verzekering. Krijg je het binnen bestaande per direct opheffen en nieuwe zoeken voor camper.
Als dat gebeurd is en je camper heb je klaar voor de belasting vereiste fotos maken (veel) en opsturen. Als dit ontvangen is krijg je bericht dat je aanvraag in behandeling is. Het kan maanden duren voor de beschikking er is. Mooie is wel dat de wegenbelasting ook gedurende die periode stopt. Eventueel tegoed wordt verrekend.
[
Ja dat dacht je dan. ik had mijn bus verzekert bij abn Amro toen ik belde voor een camper verzekering kon dit bij hun niet, dus zeg ik, dan kijk ik even ergens anders hij stond toch nog verzekerd toch.
Na een paar weken krijg ik een boete omdat hij niet verzekerd was
Hebben die@#$$ mijn bus gewoon alvast uitgeschreven omdat zij geen campers verzekeren.