Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Uitschuifbaar binnendeel met 2 meter.
Uitschuifbaar binnendeel met 2 meter.
Hallo, ik ben een T5 helemaal aan het opbouwen. Ook wil ik een uitschuifbaar binnendeel van 2 meter maken.
De omegaprofielen in de vloer heb ik al aangebracht.
Het uitschuiven dient elektrisch te gebeuren.
Nu mijn vraag: heeft iemand een goed idee om de aandrijving te realiseren (tandwiel, ketting, kabel of anderszins)?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Harrie
De omegaprofielen in de vloer heb ik al aangebracht.
Het uitschuiven dient elektrisch te gebeuren.
Nu mijn vraag: heeft iemand een goed idee om de aandrijving te realiseren (tandwiel, ketting, kabel of anderszins)?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Harrie
Re: Uitschuifbaar binnendeel met 2 meter.
Ook ik heb heb daar wel over nagedacht als het zover is maar ik denk aan rollager of glij lagers uittrekken met uitklapbare poten
elektrisch brengt weer een hele andere constructie met moeilijkheden en kosten met zich mee .
hou het simpel zou ik zeggen . op YouTube zijn er een paar mee bezig geweest met zoiets misschien zitten daar ideeën tussen
elektrisch brengt weer een hele andere constructie met moeilijkheden en kosten met zich mee .
hou het simpel zou ik zeggen . op YouTube zijn er een paar mee bezig geweest met zoiets misschien zitten daar ideeën tussen
En de vriendelijk groetje Frits
Ik zou het ook simpel handbediend houden. Maar als het per sé electrisch moet gebeuren zou ik denken aan een schroefspindel aandrijving. Redelijk slijtvast en spelingvrij.
Kijk heel misschien ook eens naar aandrijvingen van zonneschermen?
Succes!
En houd ons op de hoogte!
Odorf
Kijk heel misschien ook eens naar aandrijvingen van zonneschermen?

Succes!
En houd ons op de hoogte!

Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Ik hou jullie op de hoogte. Elektrische bediening wordt waarschijnlijk een spindelaandrijving.
Ik heb namelijk nog een elektrische krik liggen die ik hiervoor k an gebruiken.
Weet iemand nog een leverancier voor een spindelstang van 200 cm. met een grove spoed?
Daarnaast wil ik nog gasveren plaatsen voor de slaapplaats van het hefdak.
Weet iemand de maat en de bevestigingspunten?
B.v.d.
Harrie
Ik heb namelijk nog een elektrische krik liggen die ik hiervoor k an gebruiken.
Weet iemand nog een leverancier voor een spindelstang van 200 cm. met een grove spoed?
Daarnaast wil ik nog gasveren plaatsen voor de slaapplaats van het hefdak.
Weet iemand de maat en de bevestigingspunten?
B.v.d.
Harrie
Aan gezien je niet aangeeft waar je woont is Google je beste vriend https://www.google.nl/search?client=ope ... =623&dpr=1
En de vriendelijk groetje Frits
Heb uitschuifbaar binnendeel klaar. Werkt met 2 omegaprofielen in de vloer en een u-profiel waar de aandrijving in zit.
Het geheel loopt op heel kleine printerlagers. De aandrijving op een motor van een elektrische krik met een getande aandrijfriem met staalinlage van een 3d printer.
Motorsnelheid traploos geregeld.
Tevens 2 stutten ingebouwd welke elektrisch vertikaal omhoog en omlaag gaan middels een kogelomloopspindel.
Ook bezig een elektrisch uitschuifbare wc aan het maken met een printerspindel.
Tevens een elektrisch uitschuifbaar trapje aan het maken met een kogelomloopspindel.
Het geheel loopt op heel kleine printerlagers. De aandrijving op een motor van een elektrische krik met een getande aandrijfriem met staalinlage van een 3d printer.
Motorsnelheid traploos geregeld.
Tevens 2 stutten ingebouwd welke elektrisch vertikaal omhoog en omlaag gaan middels een kogelomloopspindel.
Ook bezig een elektrisch uitschuifbare wc aan het maken met een printerspindel.
Tevens een elektrisch uitschuifbaar trapje aan het maken met een kogelomloopspindel.
-
En filmpje

ik zou zeggen, maak een handmatig uitschuifbaar deel.
en als je dan in een beetje lui ben, zet je de achterpoten van de uitschuifdeel op de grond en rij je voorzichtig je bus 2m naar voren.
en als je dan in een beetje lui ben, zet je de achterpoten van de uitschuifdeel op de grond en rij je voorzichtig je bus 2m naar voren.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
-
volgens mij heeft hij het al electrisch gerealiseerdkoensch schreef: 13 jun 2020, 21:53 ik zou zeggen, maak een handmatig uitschuifbaar deel.

Ik hou ervan, maarja nu nog nog de foto's en liefst een filmpje

Filmpje met meer foto's komen er aan.
Inderdaad is het elektrisch realiseren het mooiste. Ideeën uitdokteren en verwezenlijken.
Ga nog ander motortje aanbrengen en wacht nog op 6-polige schakelaar met toerentalregelaar.
Zo gauw dit klaar is ga ik foto en film publiceren.
Inderdaad is het elektrisch realiseren het mooiste. Ideeën uitdokteren en verwezenlijken.
Ga nog ander motortje aanbrengen en wacht nog op 6-polige schakelaar met toerentalregelaar.
Zo gauw dit klaar is ga ik foto en film publiceren.