Ik rij op kenteken met een 2004 131Pk AXD, maar er zit nu een AXE blok in.
Ik loop overal tegen de lamp vanwege dat ze me kenteken nodig hebben als ik een onderdeel nodig heb of zoek.
Is er iemand die op kenteken met een AXE blok rijd en zou ik dat kenteken kunnen gebruiken.
Waarom niet vermogen op kenteken laten aanpassen bij de RDW? En dan moet je je verzekering ook op de hoogte brengen anders betalen ze niet uit bij een ongeval...
Laatst gewijzigd door MarkV op 05 jun 2019, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
MarkV schreef: 05 jun 2019, 19:30
Dat is niet, eh, helemaal legaal
Waarom niet vermogen op kenteken laten aanpassen bij de RDW? En dan moet je je verzekering ook op de hoogte brengen anders betalen ze iet uit bij een ongeval...
Maar daarmee lost hij zijn probleem met het zoeken van onderdelen toch niet direct op toch?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Klopt, maar dat is wel een heel domme reden om je auto om te katten
Edit: of heb ik het nu verkeerd begrepen (te weinig koffie vandaag) en zoek je alleen een kenteken om door te geven bij de balie van de onderdelenboer?
Daar kunnen ze trouwens ook wel onderdelen zoeken op motorcode.
Ja bij de dealer komen ze er wel uit, alleen heel die uitleg aan die gasten, en af en toe staat er iemand achter die er geen reet ervan snapt. Lijkt mij als je in een magazijn werkt dat je dan wel verstand van zaken moet hebbe.
Dus denk vraag een kenteken van AXE blok en probleem voorlopig opgelost
En ombouwen naar 174pk heb ik gedaan omdat er toch ander blok in moest dan maar gelijk het snelle blok die ik dan gelijk kan laten tunen naar 204pk wat ook gedaan is
MarcoBT4 schreef: 06 jun 2019, 13:08
Ja bij de dealer komen ze er wel uit, alleen heel die uitleg aan die gasten, en af en toe staat er iemand achter die er geen reet ervan snapt. Lijkt mij als je in een magazijn werkt dat je dan wel verstand van zaken moet hebbe.
Dus denk vraag een kenteken van AXE blok en probleem voorlopig opgelost
En ombouwen naar 174pk heb ik gedaan omdat er toch ander blok in moest dan maar gelijk het snelle blok die ik dan gelijk kan laten tunen naar 204pk wat ook gedaan is
Heb wel mijn oude chassis nummer voor je, die heb ik destijds gesloopt.
MarcoBT4 schreef: 07 jun 2019, 14:58
Alles is goed, als ik bij de dealer en automaterialen zaken maar simpel wat kan geven waardoor het zoeken wat makkelijker gaat worden
Zal morgen als ik terug ben van vakantie even kijken voor je waar ik de papieren heb en stuur ik je het chassis nummer even door
Ik snap het drama niet ! beide blokken zijn gelijk aan elkaar en onderdelen van de ene past op de andere. Mijn multivan heb ik gekocht met op papier een AXE en er lag een AXD in, na wat geknoei en gedoe heb ik er uiteindelijk weer een AXE in gelepeld en alle aanbouw onderdelen overgezet.
De computer ziet zelfs het verschil niet ! De AXD heeft een kleinere turbo en de AXE een grotere. Maar het blok is een op een met elkaar uit te wisselen. Dit telt niet voor de blokken na 2006 met BPC en BNZ code...
Jacobsentertainment476 Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Is er trouwens verschil met de intercooler of luchtmassameter? Op de AXD en de AXE blokken.....zou graag willen weten wat het verschil van de blokken is. Grotere turbo dat weet ik en kop
Cilinderkoppen zijn gelijk. Aanbouw delen verschillen alleen en is afhankelijk van de uitvoering, opties en milieu eisen etc Volgens mij zit er niet eens verschil tussen de intercooler en LMM van die twee motoren.
De AXD haaft een kleinere turbo en is anders afgeregeld op de computer, volgens mij is dat het grote verschil. En als je ouwe AXD blok het een keer heeft begeven en uitgewisseld is met een AXE en ze hebben alles overgezet dan is het starten en lopen als een AXD.
Jacobsentertainment476 Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Ok en wat als je een AXD blok had en je gaat naar AXE, neem aan dat je computer ook overzet moet worden of is die leeg te halen en AXE software opnieuw in te lezen
MarcoBT4 schreef: 28 jun 2019, 13:06
Ok en wat als je een AXD blok had en je gaat naar AXE, neem aan dat je computer ook overzet moet worden of is die leeg te halen en AXE software opnieuw in te lezen
Nee deze twee blokken zijn identiek aan elkaar en kun je met elkaar verwisselen, een axe blok met alle aanbouw delen en computer van een axd rijd als een axd zonder dat je iets merkt. Andersom net zo!
Ga je een axd (130pk) de cruciale onderdelen vervangen met die van een axe en de computer ook nog eens aanpast/vervangt dan kun je daar meer vermogen uithalen.
Jacobsentertainment476 Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl