Héhé, een aantal vroegen zich al af waar ik bleef. Heel eenvoudig, op pad met Kafka, haha.
Procedure validatie loopt digitaal héééél vlot, kwestie van enkele dagen, afin, de behandeling ervan, in mijn geval niet de afhandeling.
Blijven telefoneren naar het ministerie tot ik dossiernummer had, daarna te weten gekomen dat er 2 openstaande vragen waren aan de keuring. Telefoon naar keuring - hadden al antwoord gegeven. Intussen een giga probleem opgedoken, chef keuring (we beginnen elkaar aardig te kennen

) heeft nog bijkomende berichten verstuurd, maar deze ochtend het verdict: ik krijg mijn papieren, MAAR...
In NL is de bus ooit gewogen "massa rijklaar" op 2730 kg. Volgens COC VW is rijklaar 2476 kg, en op de weegschaal keuring tikte hij 2600 kg aan. Wat doet de Dienst Inschrijvingen hier in Vlaanderen: MTM is 3030 kg, in NL was ie 2730 kg, dus is er maar ruimte voor 3 inzittenden. Dat hij in realiteit minstens 100 kg extra laadcapaciteit heeft willen ze niet horen. Pure willekeur: het gewicht nemen ze wel over van de NL documenten, maar niet het aantal zitplaatsen of de SA voertuigcode voor camper...
Even overlegd met die chef: optie 1: laten voor wat het is, dan heb ik morgen mijn papieren en overmorgen mijn officiële inschrijving. Optie 2: geen validatiekeuring maar een echte homologatiekeuring doen: keuring is dezelfde, maar procedure duurt veel langer. Vermits ik zo snel mogelijk (met geldige papieren

) op de baan wil, is het optie 1 geworden. In het najaar starten we gewoon opnieuw...
Intussen ben ik wellicht de enige T4 California bezitter waar je maar met z'n drieën mag inzitten tijdens het rijden. Betwijfel echter of dit de marktwaarde verhoogt