Al jaren ben ik heimelijk verliefd op de transporter (camper), eerst een tijd de T3 en de laatste jaren toch wel de T4.
Ik heb nu eindelijk mijn lief zover dat we binnenkort een week in een gehuurde T4 Westfalia

Voordat het zover ben ik al langere tijd mij aan het oriënteren inlezen in diverse fora, maar hier toch wel de meeste interessante onderwerpen waar ik wat van kan leren.
Alleen hoe meer ik lees, hoe meer het me gaat duizelen door de vele verschillende uitvoeringen en motor opties die er zijn.
Een paar dingen ben ik wel al voor mezelf uitgekomen wat ik zou willen straks, ik ben lang en wil straks een bed van minimaal 2 meter en m'n lief wil graag wan manoeuvreerruimte als het bed is uitgeklapt, dus is mijn wens eentje met een lange wielbasis. Als het een diesel wordt eentje vanaf 2001 ivm milieuzones. Benzine of LPG zou ook kunnen maar die zijn dun bezaait hier in NL. Zag al wel een lange Caravelle VR6 met LPG G3 op autoscout staan, maar die staat al een maand te koop en dan vraag ik me toch wat er mis mee is

Ik ben nog niet echt van plan om op korte termijn wat aan te schaffen, maar kijk veel rond wat er zoal te koop is/komt.
Wat ik me wel afvraag, met het oog om zelf een camper in te gaan richten, of het beter is om te kiezen voor een kombi/caravelle/multivan ipv en bestelauto ivm met het eventueel plaatsen van een originele bank. Ik heb hier en daar wat gelezen over chassisnummers met WV1 of WV2, maar zie ook vaak op (Duitse) sites dingen als 7DB en 70X, dat zegt mij nog niet zoveel.
Al met al besteed ik aardig wat uurtjes met het doospitten van de diverse T4 projecten (ook stiekem wat T5

Groet,
Erik