Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Met lopende motor niet in versnelling willen

vragen over de T4
Plaats reactie
T4Musketier

Met lopende motor niet in versnelling willen

Bericht door T4Musketier »

Hoi allemaal,

Vorige week zijn we op vakantie naar Scandinavië vertrokken en woensdag zijn we gestrand. Met een huurauto door naar vrienden gegaan in Zweden en de camper komt vandaag hierheen. Morgen gaat hij gemaakt worden maar ik dacht ik vraag hier nog even of jullie enig idee hebben wat hij mankeert. Onze (Nederlandse) vriend werkt in een garage en gaat hem samen met zijn collega maken.

Paar maand terug een california uit 1991 zonder onderhoudshistorie gekocht. Een heleboel vervangen maar natuurlijk niet alles ;). Hij schakelde wel wat moeizaam en wij dachten dat dat normaal was voor een oude bus. Steeds vaker wilde hij al lastig in z'n 3 maar woensdag besloot hij er helemaal mee te stoppen.

Als de motor draait krijg je hem niet in de versnelling. Is de motor uit dan is het allemaal geen probleem. Start je hem wanneer hij in een versnelling staat dan maakt hij een gigantisch lawaai. Onderdelen om de koppeling te vervangen zijn al besteld op basis van onze uitleg. Je leest hier ook veel over het "beruchte" bolletje. Hoe weet je of die kapot is? We hebben die bekeken en lijkt voor ons nog prima. Verder heeft er nog geen monteur naar gekeken, alle monteurs in de omgeving waar hij kapot ging hadden pas na 2 weken tijden ivm feestdagen/vakantie.

Wat denken jullie wat er kapot kan zijn?
Erdem50

Re: Met lopende motor niet in versnelling willen

Bericht door Erdem50 »

Klinkt inderdaad als een probleem met de koppeling, drukgroep cq lager.

Vind het overigens knap dat je meteen zo een trip gaat doen met een voor jezelf onbekende bus, ik zou dat nooit aandurven. Gelukkig hebben jullie vrienden daar :toppie
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
T4Musketier

Re: Met lopende motor niet in versnelling willen

Bericht door T4Musketier »

Ik weet niet of iemand het nog volgt maar ik vind het zelf altijd jammer als je ergens op zoekt en het topic opeens is opgehouden ;). Dus even een update.

Het was inderdaad de koppeling. Na de reparatie heeft hij zich goed bewezen. De Trollstigen gereden en nog een aantal flinke bergen. Nu nog in Noorwegen en over een week weer thuis.
Plaats reactie