Ik probeer duidelijk te krijgen wat er nu allemaal aan riemen in mijn bus zitten. En wanneer deze vervangen dienen te worden.
Ok een distributieriem weet ik; om de 90k of 4-6 jaar. En die is bij mij binnenkort aan vervanging toe.
Dan is er nog de multiriem. Vervangings termijn? En hoe vind ik de afmetingen van deze riem voor een ACV motor, modeljaar 2000 met airco?
En is er dan nog een aparte 3e riem voor de brandstofpomp?? Wat is hiervoor het termijn? En hoe heet dat ding? type nummer?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Riemen vervangen 2.5TDI
- Pascal-141
Re: Riemen vervangen 2.5TDI
Je hebt inderdaad ook nog aan de tegenovergestelde kant van de distributieriem de pompriem .
Vergeet ook niet om al de bijhorende onderdelen mee te vervangen , met de riemen alleen kom je er niet . Waterpomp mee vervangen, alsook alle spanrollen op de beide getande riemen .
En afhankelijk vd staat , misschien ook de trillingsdemper-poelie .
Vergeet ook niet om al de bijhorende onderdelen mee te vervangen , met de riemen alleen kom je er niet . Waterpomp mee vervangen, alsook alle spanrollen op de beide getande riemen .
En afhankelijk vd staat , misschien ook de trillingsdemper-poelie .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Bedankt, ik wil de distributieriem en pompriem dan binnenkort laten vervangen. Weet iemand een goed adres, met kunde en ook aandacht voor spanrollen etc in het zuidwesten van het land (Zeeland/west of noord brabant mag ook)
De Multiriem wil graag nu al gaan bestellen en nog mee kunnen nemen op vakantie. Als ik bij de verschillende websites zoek met mijn type bus T4 Syncro 2,5l TDI California, ACV/103PK 1999 (model 2000) met airco dan komen er verschillende lengtes Multiriemen naar voren. Of mag er, vanwege er ook een spanner op zit, ook wat variatie in zitten? bv lengtes 2211mm of 2215mm komen naar voren. En weet iemand misschien het originele VW nummer van deze multiriem?
De Multiriem wil graag nu al gaan bestellen en nog mee kunnen nemen op vakantie. Als ik bij de verschillende websites zoek met mijn type bus T4 Syncro 2,5l TDI California, ACV/103PK 1999 (model 2000) met airco dan komen er verschillende lengtes Multiriemen naar voren. Of mag er, vanwege er ook een spanner op zit, ook wat variatie in zitten? bv lengtes 2211mm of 2215mm komen naar voren. En weet iemand misschien het originele VW nummer van deze multiriem?
- Multivan Generation
- Contacteer:
Kijk hier maar eens voor een onderdelen lijst.
viewtopic.php?f=12&t=11209&p=348357&hil ... en#p348304
Riemlengte multiriem 2213 nemen..
Groeten Peter
viewtopic.php?f=12&t=11209&p=348357&hil ... en#p348304
Riemlengte multiriem 2213 nemen..
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Dat is een mooi lijstje Peter! De multiriem zelf zie ik er niet bij staan. Maar ik ga voor een 2213, bedankt weer!