Nadat we 3 jaar geleden na vele weekenden bloed zweet en tranen een timmermansbus hebben omgetoverd tot heerlijk campertje en er al een paar heerlijke trips mee hebben kunnen maken, is vorige week tot onze grote droevenis de distributieriem eraf gevlogen

Volgens mij zijn nu onze opties de volgende;
1. Idd afscheid nemen van de bus (maar gezien de vele arbeid en ook geld die we aan de verbouw hebben geïnvesteerd én vanwege de emotionele band die we inmiddels met het ding hebben willen we dit eigenlijk niet.
2. Een nieuwe/gereviseerde motor er in laten zetten.
3. ...?
Nu vraag ik me af, wie kan mij vertellen waar ik het beste/goed terecht zou kunnen voor deze klus/optie 2? Of mis ik nog een optie 3? Bijv. een motor via een Duitse ebay bestellen oid? Zoeken op het forum en internet levert mij tot dusverre op Holthuizen (maar die zitten wat ver in Nuenen) en Schaap & Bron (die zitten dan weer top dichtbij op ±15 minuten rijden van waar ie gestrand is, maar het lijkt niet dat ze een T4 motor op voorraad hebben). In het geval van optie 2 zou ik namelijk graag wat verschillende prijzen
Er zit nu een 1.9 TD in (50kW) met 250.000 km op de teller. Mijn gedachte is dat we nu dus op zoek gaan naar een vergelijkbare/dezelfde type motor, toch? Of zijn er nog andere opties dat je van de nood gelijk een deugd maakt door er een betere/nieuwere/zuinigere/schonere motor op te zetten? En zo ja welke opties zijn er dan?
Ik ben me ervan bewust dat het al een tijd geleden is dat ik iets heb bijgedragen op dit forum (want we konden merendeels zorgeloos

Grt Matthijs