Ik heb de halve wereld afgebeld, maar nog geen vervanging kunnen vinden.
Gelukkig wel via Pascal aan een origineel T4 raam kunnen komen, het klust altijd lekkerder als je een reserve plan hebt

Eerst het originele raam eruit gezaagd, en de metalen tochtstrip eraf gepeuterd. Zat niet gelijmd, kleine schroevendraaier in die ronde opening en wat peuteren, dan gaat hij los. Die gebruik ik zo weer.

Het raammechanisme is ook over te zetten, als je goed kijkt, kan er niks af geschroefd worden, maar dit pinnetje kan eruit! Duurde ff voordat ik het uitgevogeld had, maar toen was hij los.

De 2 schroefjes eruit en een nieuw plaatje perspex gehaald van 4mm 42cmx42cm. 4mm is te dun, het moet 5mm worden maar als het zo werkt, dan maak ik de uiteindelijke versie van polycarbonaat. de 4mm kun je erin zetten door hem wat warm te maken en te buigen, hoop dat dit met 5mm ook nog lukt. Als je het originele raam als mal gebruikt kun je de 2 gaten van 10mm voor het mechanisme gewoon overboren (liefst met gatenboor) en de randjes heb ik met de dremel afgerond. Ik zou eerst het raam erin zetten, en dan pas het mechanisme en de tochtstrip erop doen, dan blijft het geheel flexibel...

En voila, het werkt dus

Nog niet ideaal, maar gaat de goede kant op.
Dit kost € 10,- aan materiaal, polycarbonaat € 20,-.
Een nieuw raam rond de 300,-