Tijdens mijn vakantie in de Alpen van Frankrijk hielt m’n koppeling er mee op. Het was al een paar keer voorgekomen dat het pedaal niet meer opkwam na indrukken maar nu ontkoppelde hij ook niet meer na opwippen van pedaal. Remvloeistof stond ook laag. Na lezen van verschillende topics hier de cilinder en bevestiging ervan bij het pedaal bekennen en die lekt niet en zit ook goed vast. Probleem lijkt dus bij de koppeling zelf te zitten. De garage in het Franse dorpje kon er niets mee binnen twee dagen dus de bus is op trailer naar huis gegaan en ik heb een vervangende t4 uit Nederland gekregen (leve nkc verzekering!)
Van de garage uit Nederland krijg ik nu een offerte van 900 euro voor vervangen van koppeling compleet vervangen incl druklager. Ook worden de schakelkogels daarvoor vervangen.
Mijn eigen garage is dicht dus hoopte hier wat advies te krijgen. Klinkt dit als een redelijke offerte? Is de drukgroep en koppeling geïntegreerd? (T4 2,5l uit 98)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Probleem koppeling
Probleem koppeling
VW California Westfalia 2.5TDI '98
Re: Probleem koppeling
Geen gek bedrag.
De koppeling bestaat uit 3 delen
Koppelingsplaat
Drukgroep
Hydraulisch druklager, die zal ook wel lek zijn bij je bus.
De koppeling bestaat uit 3 delen
Koppelingsplaat
Drukgroep
Hydraulisch druklager, die zal ook wel lek zijn bij je bus.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Probleem koppeling
Als de bak toch open moet is het wellicht een goed idee het 2 massa vliegwiel en koppelings plaat ook gelijk te vervangen. Niet leuk maar als het al lang geleden is toch verstandig. Arbeid is veruit het duurst.
Re: Probleem koppeling
Mijn ervaring is dat dat een beetje gangbaar is. Pijnlijk maar je kan erna weer voorlopig door 
