Mag ik me even voorstellen, Oscar is de naam.
Ik ging altijd met de motor op vakantie, tentje achterop en we zien wel waar we uitkomen (meestal Alpen, Pyreneeën of Dolomieten). Echter naarmate je ouder wordt wil je toch wat meer luxe (of ligt dat alleen aan mij

Nu kan ik een bedrijfswagen overnemen T5 / L2H1 uit 2012 met dubbele cabine en deze wil ik dan laten ombouwen. Het betreft een wat luxere uitvoering, special edition, omdat de transporter toen 65 jaar bestond; lederen stoelen en achterbank, airco tot in het laadruim, etc.
Nu zit ik al een tijdje diverse forums te lezen en ben daardoor eigenlijk het spoor een beetje bijster voor wat betreft de volgorde voor het ombouwen van grijs naar (particulier) geel kenteken "kwarttarief".
Zo meen ik ergens gelezen te hebben dat het verstandig is om eerst de driezitsbank eruit te halen en dan de bus, i.v.m. het gewicht, opnieuw te laten keuren. Dus nog voordat je met de daadwerkelijke ombouw begint.
De vraag is dus eigenlijk hoe zou mijn stappenplan eruit moeten zien?
1. Driezitsbank met tussenschot eruit > RDW laten keuren
2. Ombouwen tot camper
3. Opnieuw bij RDW laten keuren en overzetten op geel kenteken
4. Kwarttarief belasting aanvragen.
(5. Ergens in dit lijstje krijg ik denk ik ook nog met BPM te maken) ??
Gevoelsmatig lijkt stap 1 mij een beetje onzinnig.
Ik hoor het graag.
gr. Oscar