Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Boilertje
Boilertje
In de t4 is er in der tijd een boiler geïnstalleerd...
Dus bij het mengkraantje komt een leiding warm een koud en dan een aansluiting voor de slang naar het kraantje van de spoelbak
In een eerder topic had ik vermeld dat het mengkraantje vast zit. Nu dat is opgelost met wd40 ingespoten en gaat soepel.
Heb het kraantje getest met erop te blazen warm sluit goed af en koud laat wel iets lucht door. (ligt daar de oorzaak?)
Heb boilertje werkt naar behoren, het water is goed heet alleen krijg bijna geen druk met alleen het warme water.
Ik denk dat er een extra pompje moet voorzien worden om druk op te bouwen aangezien er alleen een pompje zit in de tank achteraan. ofwel moet ik zo een nieuwer type kraantje plaatsen? (dan zit ik wel met een gat in de kast.)
Ik vindt het wel dat ze geen extra pompje geplaatst hebben in der tijd. de vorige eigenaar heeft het boilertje nooit gebruikt trouwens.
Heeft er iemand een gelijkaardige installatie in zij t4 zitten waar het wel naar behoren werkt?
Mvg Jeremy
Onder het spoelbakje de leiding met koud afgetakt met een y stuk zo naar de boiler en dan een leiding van de boiler naar dat mengkraantje.Dus bij het mengkraantje komt een leiding warm een koud en dan een aansluiting voor de slang naar het kraantje van de spoelbak
In een eerder topic had ik vermeld dat het mengkraantje vast zit. Nu dat is opgelost met wd40 ingespoten en gaat soepel.
Heb het kraantje getest met erop te blazen warm sluit goed af en koud laat wel iets lucht door. (ligt daar de oorzaak?)
Heb boilertje werkt naar behoren, het water is goed heet alleen krijg bijna geen druk met alleen het warme water.
Ik denk dat er een extra pompje moet voorzien worden om druk op te bouwen aangezien er alleen een pompje zit in de tank achteraan. ofwel moet ik zo een nieuwer type kraantje plaatsen? (dan zit ik wel met een gat in de kast.)
Ik vindt het wel dat ze geen extra pompje geplaatst hebben in der tijd. de vorige eigenaar heeft het boilertje nooit gebruikt trouwens.
Heeft er iemand een gelijkaardige installatie in zij t4 zitten waar het wel naar behoren werkt?
Mvg Jeremy
Re: Boilertje
Misschien heb ik gewoon het kraantje tijdens het monteren in de verkeerde richting geplaatst 

Als ik de laatste foto goed bekijk zie ik bij de linker aansluiting een pijl met een K(oud) en bij de onderste aansluiting een pijl met een W(arm). Dus lijkt mij niet zo moeilijk om dit goed aan te sluiten. Maar zonder pomp bij je boiler zal er geen warm water bij de kraan komen.
Vorige eigenaar heeft dit zelf geplaatst en nooit gebruikt. Waarschijnlijk omdat het niet werkte vanwege het ontbreken van een pomp.
Vorige eigenaar heeft dit zelf geplaatst en nooit gebruikt. Waarschijnlijk omdat het niet werkte vanwege het ontbreken van een pomp.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hopelijk was ik verstrooid tijdens het terugplaatsen...
Morgen maar eens testen.
Mvg Jeremy
Morgen maar eens testen.
Mvg Jeremy
De boiler op de foto is waarschijnlijk een Elgena boiler. Deze moet inderdaad op een pomp aangesloten worden. Ik heb deze instructie gevonden, misschien heb je hier iets aan.
En nog en plaatje van de aansluiting. Het linker voorbeeld is volgens mij voor jou van toepassing.
Het probleem was dus wel degelijk dat ik het mengkraantje verkeerd had gemonteerd
Dus geen extra pompje nodig.
Nu is het debiet koud en of warm hetzelfde.
Dank Hans voor de info.
Ik heb installatie nr6 met het Y stuk.
Mvg Jeremy

Dus geen extra pompje nodig.
Nu is het debiet koud en of warm hetzelfde.
Dank Hans voor de info.

Ik heb installatie nr6 met het Y stuk.
Mvg Jeremy