Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Kogel door de kerk
Kogel door de kerk
De handtekening is gezet voor een 2017 Multivan T6 DSG voorzien van Reimo hefdak! De auto ziet er bijna perfect uit (met nog mar 38000 km) en is al gekeurd als camper.
Hij heef parkeersensoren, een camera en navigatie aan boord en Adaptieve Cruise Control (is fijn, heeft mijn Volvo ook), automatische airco met achterin een extra paneeltje in de dakhemel. Voor de rest is hij niet uitbundig uitgedost maar dat is ook niet nodig). Naast kamperen gaan we ‘m ook gebruiken als tweede auto, met de meegeleverde extra stoel kunnen we er met 6 mensen in (inclusief berijder).
Er wordt voor het afleveren nog een dakrail opgezet.
Blij mee!
Nu even geen gelegenheid, maar ik zal later wat plaatjes plakken!
Hij heef parkeersensoren, een camera en navigatie aan boord en Adaptieve Cruise Control (is fijn, heeft mijn Volvo ook), automatische airco met achterin een extra paneeltje in de dakhemel. Voor de rest is hij niet uitbundig uitgedost maar dat is ook niet nodig). Naast kamperen gaan we ‘m ook gebruiken als tweede auto, met de meegeleverde extra stoel kunnen we er met 6 mensen in (inclusief berijder).
Er wordt voor het afleveren nog een dakrail opgezet.
Blij mee!
Nu even geen gelegenheid, maar ik zal later wat plaatjes plakken!
Re: Kogel door de kerk
Veel plezier en mooie tijden ermee.
Re: Kogel door de kerk
Leuk man...heel veel plezier met je mooie wagen
Re: Kogel door de kerk
Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezierige en veilige kilometers.
Wij zijn hier dol op een fotootje te zijner tijd.
Wij zijn hier dol op een fotootje te zijner tijd.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Kogel door de kerk
Gefeliciteerd!
is het deze?

Ziet er goed uit!
dan wel nog even deze toevoegen:
https://www.poptopshop.nl/a-54451888/t6 ... set-van-2/
gr
Rene
is het deze?

Ziet er goed uit!
dan wel nog even deze toevoegen:
https://www.poptopshop.nl/a-54451888/t6 ... set-van-2/
gr
Rene
___________________________
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Re: Kogel door de kerk
Inderdaad.....die is het.....hoe weet jij dat nou? Kleine wereld!
(En inderdaad ik ga nog wel het nodige toevoegen om de boel ‘op smaak te brengen’)
(En inderdaad ik ga nog wel het nodige toevoegen om de boel ‘op smaak te brengen’)
Re: Kogel door de kerk
De bijrijdersstoel wordt nog draaibaar genaakt, er komt een 220v aansluiting en een 2e accu en lader etc. in. Een afneembare trekhaak en een ander mini keukentje met ingebouwd koelkastje staan ook nog op de todo lijst van de leverancier. Daarna ben ik aan de beurt.....
Re: Kogel door de kerk
Bij eerste gelegenheid gaan we vooral ‘proef-kamperen’ om daarmee te leren en voelen wat er voortaan allemaal mee moet (zo min mogelijk!) , wat anders moet, beter kan etc.jan2009 schreef: 30 aug 2019, 17:22 Gefeliciteerd.
![]()
Strak busje , met wat geluk kan je nog lekker nazomeren, rondje croatie of zo als je fan ben van enigzins zomerse temperaturen.
![]()
Na die ca. 10 dagen weet ik tenminste wat ik in de herfst en winter allemaal te doen heb.
Ik denk dat het in eerste instantie daarom een beetje rondtuffen in de Ardennen, Luxemburg of Noord Frankrijk wordt, maar dat is juist wat we willen:....vooral niet te veel vastleggen van te voren.... Het weer bepaald....!
Re: Kogel door de kerk
Trouwens de reden dat we zo’n mini-keukentje met koelkast wilden is dat het vloerruimte bespaart ten opzichte van een soortgelijk keukentje zonder zo’n ding plus een losse koelbox.
Dat geeft dan weer de mogelijkheid een plekje te vinden voor een porta potti.
We krijgen er ook nog een paar “raamkoffers” bij die bij de achterste zijruiten hangen. Leek ons om dezelfde reden ook handig: zo veel mogelijk “van de vloer”.
Dat geeft dan weer de mogelijkheid een plekje te vinden voor een porta potti.
We krijgen er ook nog een paar “raamkoffers” bij die bij de achterste zijruiten hangen. Leek ons om dezelfde reden ook handig: zo veel mogelijk “van de vloer”.
Afgeleverd!
Vanmiddag/vanavond is ‘de bus’ dan toch nog afgeleverd! Op een paar parkeerdeukjes na (die als onderdeel van de deal binnenkort nog verwijderd zullen worden dmv “uitdeuken zonder spuiten” als de specialist weer komt, is het allemaal als nieuw.
De auto was bij aflevering voorzien van 220volt aansluiting met lader, een tweede accu , slimme schakeling etc., een draaibare bijrijdersstoel, een tentrail, een afneembare trekhaak en een mini-keukentje met koelkast. We kregen er als onverwachte cadeautjes nog , een Reimo luifeltje en een set verduisteringsdoeken rondom bij. Mooi meegenomen! Ook was er een originele tafel in de schuifdeur opgeborgen (die er eerder niet in zat....).
Uitgebreid “les gehad” in het gebruik en bediening van dat alles, vooral het Reimo-dak en het gebruik van de Muktirails kreeg daarbij veel aandacht! Zoals bekend heb ik er nog totaal geen verstand van, maar ik heb wel plaatjes gezien van mensen die met strikjes aan het worstelen waren om het dak te blokkeren, maar dit exemplaar klikt gewoon stevig dicht....voor jullie deskundigen waarschijnlijk gesneden koek, voor ons een wondertje.....
Als het weer een beetje mee blijft werken gaan we volgend weekend een paar nachtjes ‘testen’ in de huidige situatie. Om het ongemak van het slapen op de keiharde banken wat tegen te gaan hebben we als tussenoplossing een paar vouwmatrasjes van Leen Bakker gekocht die voor een paar tientjes in de aanbieding waren. Van de winter ga ik met een andere bed-constructie aan de gang. Ik had hierover al wat geschreven in het topic over “slapen op hoogte”, maar ik zal (de uitvoering van) mijn plannen hier later tonen.
Verder wil ik een opberg meubeltje voor een porta potti annex tafeltje en “iets” om bij het bovenbed te komen gaan maken ( met 70 jaar is de souplessse wel wat minder....)
Verder moet er waarschijnlijk (ooit) een stand-kacheltje in. Ik heb begrepen dat de aanwezige “water verwarming” van de motor vrij eenvoudig tot standverwaming is uit te breiden, maar tegelijk hoor ik dat die de accu in no-time uitput. Het alternatief is dan een luchtverwarming, waar tegenwoordig betaalbare varianten van te koop zijn. Ik wacht de ervaringen wel even af.....
Dat zijn, naast de bus hopelijk veelvuldig gebruiken, de plannen......
Het enige wat ik vanavond nog gedaan heb is het updaten van het ingebouwde navigatie systeem (discover media). De kaarten zijn gratis te downloaden (net als bij Volvo trouwens).
Nog wel een vraagje: wat is de bandenspanning die ik het beste kan aanhouden? De garage heeft ze opgepompt tot 4.0 bar voor en 3.8 achter. Voelt erg hard vergeleken met de proefrit. Het zijn 16” banden 205/65 R16 banden.
De auto was bij aflevering voorzien van 220volt aansluiting met lader, een tweede accu , slimme schakeling etc., een draaibare bijrijdersstoel, een tentrail, een afneembare trekhaak en een mini-keukentje met koelkast. We kregen er als onverwachte cadeautjes nog , een Reimo luifeltje en een set verduisteringsdoeken rondom bij. Mooi meegenomen! Ook was er een originele tafel in de schuifdeur opgeborgen (die er eerder niet in zat....).
Uitgebreid “les gehad” in het gebruik en bediening van dat alles, vooral het Reimo-dak en het gebruik van de Muktirails kreeg daarbij veel aandacht! Zoals bekend heb ik er nog totaal geen verstand van, maar ik heb wel plaatjes gezien van mensen die met strikjes aan het worstelen waren om het dak te blokkeren, maar dit exemplaar klikt gewoon stevig dicht....voor jullie deskundigen waarschijnlijk gesneden koek, voor ons een wondertje.....
Als het weer een beetje mee blijft werken gaan we volgend weekend een paar nachtjes ‘testen’ in de huidige situatie. Om het ongemak van het slapen op de keiharde banken wat tegen te gaan hebben we als tussenoplossing een paar vouwmatrasjes van Leen Bakker gekocht die voor een paar tientjes in de aanbieding waren. Van de winter ga ik met een andere bed-constructie aan de gang. Ik had hierover al wat geschreven in het topic over “slapen op hoogte”, maar ik zal (de uitvoering van) mijn plannen hier later tonen.
Verder wil ik een opberg meubeltje voor een porta potti annex tafeltje en “iets” om bij het bovenbed te komen gaan maken ( met 70 jaar is de souplessse wel wat minder....)
Verder moet er waarschijnlijk (ooit) een stand-kacheltje in. Ik heb begrepen dat de aanwezige “water verwarming” van de motor vrij eenvoudig tot standverwaming is uit te breiden, maar tegelijk hoor ik dat die de accu in no-time uitput. Het alternatief is dan een luchtverwarming, waar tegenwoordig betaalbare varianten van te koop zijn. Ik wacht de ervaringen wel even af.....
Dat zijn, naast de bus hopelijk veelvuldig gebruiken, de plannen......
Het enige wat ik vanavond nog gedaan heb is het updaten van het ingebouwde navigatie systeem (discover media). De kaarten zijn gratis te downloaden (net als bij Volvo trouwens).
Nog wel een vraagje: wat is de bandenspanning die ik het beste kan aanhouden? De garage heeft ze opgepompt tot 4.0 bar voor en 3.8 achter. Voelt erg hard vergeleken met de proefrit. Het zijn 16” banden 205/65 R16 banden.
Re: Kogel door de kerk
Om in het bovenbed te komen, kijk eens in dit topic.
viewtopic.php?f=24&t=59182&hilit=Ladder ... 61#p426175
Banden op 4 en 3.8 is inderdaad erg hard en niet comfortabel. Ik heb de banden (Continental 225/60-16) van mijn California op 3.2 tot 3.5 rondom. Een beetje afhankelijk van de belading.
viewtopic.php?f=24&t=59182&hilit=Ladder ... 61#p426175
Banden op 4 en 3.8 is inderdaad erg hard en niet comfortabel. Ik heb de banden (Continental 225/60-16) van mijn California op 3.2 tot 3.5 rondom. Een beetje afhankelijk van de belading.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Kogel door de kerk
Zo mooie bus zeg!! Veel plezier ermee.
Re: Kogel door de kerk
Ik heb toevallig nog een klein, smal laddertje in de schuur staan. Was ik helemaal vergeten..... daar kan ik wel een stukje afzagen en er evt. iets aan maken om ‘m te kunnen vastzetten als dat nodig is. Dank voor het wakkerschudden.....!Hanz schreef: 14 sep 2019, 17:26 Om in het bovenbed te komen, kijk eens in dit topic.
viewtopic.php?f=24&t=59182&hilit=Ladder ... 61#p426175
Banden op 4 en 3.8 is inderdaad erg hard en niet comfortabel. Ik heb de banden (Continental 225/60-16) van mijn California op 3.2 tot 3.5 rondom. Een beetje afhankelijk van de belading.
Wat betreft de bandenspanning: het zijn relatief smalle bandjes die ook volgens de sticker in de deursponning zo hard horden te zijn heb ik inmiddels gezien. De leverancier van de auto is bereid om aan een deal te werken voor andere banden en/of wielen met meer comfort.
De vragen die ik daarbij als input mee wil nemen aan jullie als ervaringsdeskundigen is “wat zijn goede, comfortabele en goed sturende banden onder een T6 en welke wielmaat raden jullie aan?”
Bij voorbaat dank voor jullie meningen!
Re: Kogel door de kerk
Mooie bus, zeg!
Heel verstandig dat je eerst een paar keer gaat proefkamperen vóórdat je heftig in allerlei 'handige' accessoires en spullen gaat investeren en klussen. Ik denk dat wij allemaal wel eens een paar absolúút handige en noodzakelijke dingen hebben aangeschaft, die we achteraf zelden of nooit gebruikten...
Bustent kopen ? 
Heel verstandig dat je eerst een paar keer gaat proefkamperen vóórdat je heftig in allerlei 'handige' accessoires en spullen gaat investeren en klussen. Ik denk dat wij allemaal wel eens een paar absolúút handige en noodzakelijke dingen hebben aangeschaft, die we achteraf zelden of nooit gebruikten...


Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Re: Kogel door de kerk
Vroeger wel veel gekampeerd (eerst met tent, later met een sobere caravan). In zo’n busje is natuurlijk nog aanmerkelijk minder plaats dan in een caravan, kortom we moeten bij alles 3 x bedenken of het echt wel nodig is - en of we het überhaupt denken te kunnen opbergen.....bvddobb schreef: 17 sep 2019, 10:28 Mooie bus, zeg!
Heel verstandig dat je eerst een paar keer gaat proefkamperen vóórdat je heftig in allerlei 'handige' accessoires en spullen gaat investeren en klussen. Ik denk dat wij allemaal wel eens een paar absolúút handige en noodzakelijke dingen hebben aangeschaft, die we achteraf zelden of nooit gebruikten...Bustent kopen ?
![]()
Tot nu toe bestonden de investeringen (naast de bus zelf) daarom uitsluitend uit een porta potti (waar ik op dit moment een opvouwbaar kastje annex tafeltje voor maak) en een paar vouw-matrasjes om beter te kunnen liggen op de Multivan bank.
Een bustent lijkt me zeker prettig voor de toekomst, maar daar hebben we nu nog geen studie van gemaakt (we kregen een luifeltje bij de bus, we zitten dus i.i.g. droog hoop ik).....