Bij de nieuwe set zaten ook nieuwe bouten, die heb ik gebruikt. Ik heb ze niet netjes 90 graden verder gedraaid na het voorgeschreven aanhaalmoment, maar gewoon vastgeragd met de luchttol

Maar inmiddels 5000km gereden dus zal wel goed zijn

Je kunt in jouw 88 pk prima een 102 pk koppeling monteren, dat past prima. Je gebruikt dan wel een nieuw vast druklager van een 88 pk.Giela schreef: 24 apr 2020, 11:57 Omdat er voor onze 88pk T4 een tuning zit aan te komen wil ik de koppeling ook vervangen naar een 102pk versie. Mijn huidige garage heeft het alleen over een compleet andere versnellingsbak die onder de 102pk versie zou zitten dus andere schakelstangen etc.
iemand ervaring mee of evt. een goede garage om dit te laten doen? Ik twijfel nu een beetje door de hogere kosten om dit allemaal wel door te voeren.
Maar lees even terug dat dan je gaffel gaat aanlopen tegen de drukgroep, en je dus iets je gaffel of zijn scharnierpunt moet aanpassen. Het is milimeter werk, en daarom doet de ene dat misschien net wel en de andere net niet. Maar beter het zekere voor het onzekere om te voorkomen dat je bak er weer onder vandaan moet.Multivan Generation schreef: 24 apr 2020, 19:39Je kunt in jouw 88 pk prima een 102 pk koppeling monteren, dat past prima. Je gebruikt dan wel een nieuw vast druklager van een 88 pk.Giela schreef: 24 apr 2020, 11:57 Omdat er voor onze 88pk T4 een tuning zit aan te komen wil ik de koppeling ook vervangen naar een 102pk versie. Mijn huidige garage heeft het alleen over een compleet andere versnellingsbak die onder de 102pk versie zou zitten dus andere schakelstangen etc.
iemand ervaring mee of evt. een goede garage om dit te laten doen? Ik twijfel nu een beetje door de hogere kosten om dit allemaal wel door te voeren.
Groetjes Peter
Thanks, ik ga het eens opvragen bij diverse garages maar denk dat ik ook tegen de bovenstaande problemen ga aanlopen, het niet precies weten wat wel en niet past en dus een origineel 88pk koppeling terug te plaatsen. Garage met goede kennis van T4's is in het zuiden van Brabant toch lastiger te vinden..pwhooftman schreef: 25 apr 2020, 09:46Maar lees even terug dat dan je gaffel gaat aanlopen tegen de drukgroep, en je dus iets je gaffel of zijn scharnierpunt moet aanpassen. Het is milimeter werk, en daarom doet de ene dat misschien net wel en de andere net niet. Maar beter het zekere voor het onzekere om te voorkomen dat je bak er weer onder vandaan moet.Multivan Generation schreef: 24 apr 2020, 19:39Je kunt in jouw 88 pk prima een 102 pk koppeling monteren, dat past prima. Je gebruikt dan wel een nieuw vast druklager van een 88 pk.Giela schreef: 24 apr 2020, 11:57 Omdat er voor onze 88pk T4 een tuning zit aan te komen wil ik de koppeling ook vervangen naar een 102pk versie. Mijn huidige garage heeft het alleen over een compleet andere versnellingsbak die onder de 102pk versie zou zitten dus andere schakelstangen etc.
Groetjes Peter
HI Ab,Bikeman schreef: 30 apr 2020, 09:25 Hoi Michiel,
Ik dacht dat jij ook een paar Pk meer zou willen!
Bij mij ging het niet goed met de standaard koppeling, bij de 2e run op de testbank ging de koppeling er al door.
Als je wilt laten tunen ....... dan zit je aan een zwaarder koppeling vast.
Suc6 met beslissen en hier in het hoge noorden zijn wel garages en goede tuning bedrijven hoor.
Groet Ab
Het zou kunnen dat je gaffel gaat aanlopen,pwhooftman schreef: 25 apr 2020, 09:46
Maar lees even terug dat dan je gaffel gaat aanlopen tegen de drukgroep, en je dus iets je gaffel of zijn scharnierpunt moet aanpassen. Het is milimeter werk, en daarom doet de ene dat misschien net wel en de andere net niet. Maar beter het zekere voor het onzekere om te voorkomen dat je bak er weer onder vandaan moet.