Enige tijd geleden hebben wij onze T4 westfalia uit 91 gekocht.
Hier was veel mis mee, meer dan wij bij aankoop hadden bedacht.
Voor 5000euro kun je ook niks verwachten natuurlijk...
Eind jan verschepen wij ons busje naar Amerika voor een rondreis van 6mnd, de tijd begint een beetje te dringen...
Dus als er mensen zijn die af en toe mee willen denken, heel graag!
We hebben niet goed ingeschat hoeveel werk het zou zijn terwijl we ook een babytje hebben

Hoe staat het er dan voor? Nou zo:
Auto gedeelte lijkt in orde, de bus rijdt goed voor zo'n oudje. Nieuwe dynamo, distr.riem en waterpomp.
Toch zit daar ergens kortsluiting, zijn we aan het zoeken en laten we dan maken door een garage!
campergedeelte:
- Daktent gaan we vervangen, mooie foto's en stappenplan gevonden hier op de site. Tent gevonden met 3ramen via Duitsland, wachten we helaas al 3mnd op! Pop-top gebeld en die hebben hem op voorraad. Dinsdag nemen we contact op met Duitsland en als ze dan nog niks weten, bestellen we bij pop-top.
Als de tent eraf is, zetten we gelijk het dak weer goed zodat we de voorste plank weer omhoog kunnen klappen.
- bed; wanneer de tent goed is, willen we een iets beter matras erin boven. Het plan is dat wij daar slapen en ons zoontje (dan 8mnd) beneden op een plank oid op de stoelen (in een tentje natuurlijk, het moet wel veilig zijn!).
Wij denken nu aan; dunne schuimrubber stukken kopen in de juiste maat, daar dan van ikea een topper op maat erop knippen. Dit geheel dan aankleden met stof zodat het goed op elkaar blijft. Omdat we ons dekbed willen laten liggen, mag het allemaal niet te dik

- huishoud accu's; daar zitten er 2 van in. We vermoeden dat die het niet meer doen, maar twijfelen of het de lader is. Veel info hier op het forum gevonden. Helaas nog niet het preciese antwoord denken we. Accu's staan op 10.2V, tijdens het rijden gaan ze naar 14V (dus wij denken dynamo en relais doen het goed), maar als hij aan netstroom hangt gebeurt er niks... Dus wij denken dat de lader het niet meer doet, maar verstandig om ook accu's door te laten meten denk ik? Dat kan gewoon bij een garage toch??
Waar in de bus vinden we de lader? Dan willen we daar verder met Henk van dit forum over praten (die doet het nog steeds toch?!)
- koelkast; tja... die doet het niet meer. Gelukkig een mooi schema gevonden: download/file.php?id=39090
En gevonden hoe we uberhaupt bij de koelkast moeten komen (rooster eronder open schroeven).
- kraan; die doet het dus ook niet! Gaan de pomp vervangen :) Is daar toevallig ook een schema van?? Zijn veel draadjes

- standkachel... hier gaan we niet eens aan beginnen denk ik! Misschien dom gezien het ook koud kan zijn in Amerika.. maar zou echt niet meer weten hoe!
Zijn er nog extra dingen die we zeker niet moeten vergeten??
Lang verhaal, maar waar we nu het meest op vastlopen is toch echt wel de koelkast en de accu's.
Lastig om te weten hoe en waar je moet beginnen...
Hopelijk mensen die af en toe mee willen denken of tips/links kunnen geven :)
Groeten Jasper en Anita