Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gebruikte dubbele cabine laten inbouwen (incl. RDW)

vragen over de T5
Plaats reactie
Gijzzz
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2015, 00:34

Gebruikte dubbele cabine laten inbouwen (incl. RDW)

Bericht door Gijzzz »

Beste dames en heren,

Ik heb een VW T5 GP uit 2010, L2H1 uitvoering. Hierin wil ik graag een dubbele cabine laten inbouwen i.v.m. gezinsuitbreiding.
Nu kan ik bij verschillende bedrijven een nieuwe Snoeks cabine laten inbouwen. Deze zijn echter behoorlijk prijzig (vanaf 2600,- ex. BTW) zeker aangezien mijn bus 300.000 km op de teller heeft en ik over een paar jaar op zoek wil gaan naar een T6 met dubbele cabine.

Nu heb ik op Marktplaats diverse nette gebruikte dubbele cabines gevonden. Heeft iemand enig idee waar ik deze professioneel kan laten inbouwen? (incl het maken van zijruiten en evt. RDW keuring) Ik heb inmiddels meerdere bedrijven gebeld die de nieuwe Snoeks cabines inbouwen, maar die hebben allemaal geen trek in het inbouwen van een gebruikte DC. Tevens vraag ik me af of de standaard dubbele cabines die in de T5 GP zijn geleverd, voorzien zijn van een Isofix aansluiting? Dit i.v.m. kinderzitjes.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

gr Gijs
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Gebruikte dubbele cabine laten inbouwen (incl. RDW)

Bericht door ArieV »

Ik heb 2 jaar geleden mijn bus omlaten bouwen met een snoeks cabine.
Ik heb hier toen gelezen en later gehoord van een inbouwer dat de originele vw cabine niet 100% voldoet aan de eisen van se belastingdienst. Omdat vw een groot orgaan is hebben ze affabriek een type goedkeuring ervoor maar als je deze achteraf inbouwd kom je niet door de keuring heen van enkel naar dubbel cabine.
Geen ervaring er mee alleen voor horen zeggen.

Ik heb nu een snoeks cabine en ben er heel blij mee. 1 min puntje heb ik wel. De inbouwer beloofde me dat er bij snoeks isofix in zou zitten maar na inbouw bleek dat niet het geval tewezen en ze gooide het er toen op dat het op de T6 cabines wel zit maar de T5 geen type goedkeuring heeft er voor.
Ik heb toen 2 nieuwe kinderstoelen kunnen kopen.
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Gebruikte dubbele cabine laten inbouwen (incl. RDW)

Bericht door hugopoley »

Ik heb een originele dubbele cabine er in zitten, en heb 2x isofix aansluitingen op de achterbank. Mijn bus is van 2014.
Plaats reactie