autocaravana schreef: 12 nov 2019, 18:18Omkopen of opkopen?Nieuws vernomen dat de omkoop regeling van de baan is.. das mooi!!
Laten we aannemen dat je je vergist hebt, dan begrijp ik je enthousiasme niet. Een (vrijwillige) opkoopregeling is toch prachtig? opkoop regeling natuurlijk. Prima
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stikstof oude diesels
Re: Stikstof oude diesels
Re: Stikstof oude diesels
Verbruik meten we per kilometer, niet per uur. Ik rijd met onze T5 ook niet zuiniger dan de 13 jaar oudere T4 die we hiervoor reden. Zal ook komen dat je met een modernere, krachtige en stillere T5 ook wat harder rijdt. Wat dat betreft moet ik het gaan merken als we straks netjes 100 ga rijdenjan2009 schreef: 12 nov 2019, 17:02 Wel jammer dat het lagere brandstof verbruik tegen valt als je bedenkt dat je tegenwoordig veel langer onderweg ben om van A naar B te komen.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Re: Stikstof oude diesels
Wat wil je nu bewijzen? Door die 100 km/u zal het verkeer waarschijnlijk ook beter gaan doorstromen in de spits, dus juist minder files en vertragingen en dus nog minder uitstoot (en verbruik)...
Re: Stikstof oude diesels
Ik zou er voor willen pleiten om op de snelwegen 110 te rijden en op de ringwegen 90. 110 is hard zat in ons landje, 130 brengt niets extra's, is gezien de snelheidsverschillen en drukte op onze wegen simpelweg niet haalbaar.
Re: Stikstof oude diesels
Dat je op onze wegen nauwelijk 130 kan rijden weet onze man in Den Haag ook. Symbool politiek gebaseerd op fantasie cijfers. En van die 2 maken we dan beleid 

Re: Stikstof oude diesels
Even terugkomend op die sloopregeling; in Amsterdam gaat die er dus wél echt komen.
https://www.parool.nl/amsterdam/oude-di ... ce=twitter
https://www.parool.nl/amsterdam/oude-di ... ce=twitter
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Stikstof oude diesels
Mijn gemiddelde snelheid in Nederland over 10.000 km is 76 km/u.
In België onder de 60 km/u.
Dus als we overal 100 km/u gemiddeld kunnen gaan halen, dan ga ik er enorm op vooruit
Maximumsnelheid van 100 km/u levert te weinig op, zeker als je van Zeeland naar Groningen moet (werk)
In België onder de 60 km/u.
Dus als we overal 100 km/u gemiddeld kunnen gaan halen, dan ga ik er enorm op vooruit

Maximumsnelheid van 100 km/u levert te weinig op, zeker als je van Zeeland naar Groningen moet (werk)

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Stikstof oude diesels
Het word nog erger met deze regering.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4921998 ... auto-weren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4921998 ... auto-weren
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
- autocaravana
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: Stikstof oude diesels
Ja, want?Het word nog erger met deze regering.
Het bericht gaat over het gemeentebestuur van Amsterdam.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Re: Stikstof oude diesels
In het laboratorium ja. Co2 is evenredig met verbruik. Het ligt dus helemaal aan je rijstijl. De t4t tdi is zeker geen onzuinige auto in vergelijking met veel t5 tdi's. En de t4 eigenaar die rustig aan doet is altijd duurzamer dan een t5 coureur.Multivan Generation schreef: 11 nov 2019, 17:23 Onze T5-GP heeft af-fabriek 140 pk en een uitstoot van 190 gram CO2/km..
Dus dat is een vooruitgang van 70 gram of te wel 30% minder CO2 uitstoot t.o.v. mijn vorige T4 van 2003..
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Stikstof oude diesels
Een T4 2.5tdi is inderdaad heel zuinig in vergelijking met zijn opvolgers . (rekening houdend met het feit dat we over +25jaar oude techniek praten...)freek schreef: 20 nov 2019, 01:06In het laboratorium ja. Co2 is evenredig met verbruik. Het ligt dus helemaal aan je rijstijl. De t4t tdi is zeker geen onzuinige auto in vergelijking met veel t5 tdi's. En de t4 eigenaar die rustig aan doet is altijd duurzamer dan een t5 coureur.Multivan Generation schreef: 11 nov 2019, 17:23 Onze T5-GP heeft af-fabriek 140 pk en een uitstoot van 190 gram CO2/km..
Dus dat is een vooruitgang van 70 gram of te wel 30% minder CO2 uitstoot t.o.v. mijn vorige T4 van 2003..
Laatst gewijzigd door Pascal-141 op 20 nov 2019, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Stikstof oude diesels
Even de harde feiten: mijn T4 California 2.5TDI/ACV heeft over de afgelopen 68.000 km een verbruik van 1: 12,95. Dat betekent een CO2 uitstoot van 204 gram/km. Dus maar een klein beetje meer dan de fabrieksopgave (190 gr/km) voor een T5-GP. Wat betreft CO2 uitstoot zal het waarschijnlijk nauwelijks verschil maken als ik in een 'moderne' T5 ga rijden. Wat betreft roet en NOx heb ik geen cijfers, wellicht is daar wel winst te behalen.Pascal-141 schreef: 20 nov 2019, 08:08Een T4 2.5tdi is inderdaad heel zuinig in vergelijking met zijn opvolgers .freek schreef: 20 nov 2019, 01:06In het laboratorium ja. Co2 is evenredig met verbruik. Het ligt dus helemaal aan je rijstijl. De t4t tdi is zeker geen onzuinige auto in vergelijking met veel t5 tdi's. En de t4 eigenaar die rustig aan doet is altijd duurzamer dan een t5 coureur.Multivan Generation schreef: 11 nov 2019, 17:23 Onze T5-GP heeft af-fabriek 140 pk en een uitstoot van 190 gram CO2/km..
Dus dat is een vooruitgang van 70 gram of te wel 30% minder CO2 uitstoot t.o.v. mijn vorige T4 van 2003..
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Stikstof oude diesels
Waar lees je dat? Ik zie in de berichten alleen maar staan:
"Of het nou personenauto’s zijn of bestelwagens, diesels van voor 2005 krijgen vanaf dan een bekeuring als ze het gebied binnen de ring binnenrijden."
Lees nergens iets over uitzonderingen...
Re: Stikstof oude diesels
In het bericht van de stad Amsterdam zelf staat dit in ieder geval wel vermeld.Sjoerds schreef: 21 nov 2019, 08:36Waar lees je dat? Ik zie in de berichten alleen maar staan:
"Of het nou personenauto’s zijn of bestelwagens, diesels van voor 2005 krijgen vanaf dan een bekeuring als ze het gebied binnen de ring binnenrijden."
Lees nergens iets over uitzonderingen...
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- eindgebruiker
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
- Locatie: Amsterdam
Re: Stikstof oude diesels
Zie hier, onder Vrijstelling: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... A49BC32%7DSjoerds schreef: 21 nov 2019, 08:36Waar lees je dat? Ik zie in de berichten alleen maar staan:
"Of het nou personenauto’s zijn of bestelwagens, diesels van voor 2005 krijgen vanaf dan een bekeuring als ze het gebied binnen de ring binnenrijden."
Lees nergens iets over uitzonderingen...
Dit is voor zover ik begrijp gebaseerd op landelijke regelgeving, die volgend jaar in gaat. De vrijstelling geldt alleen voor je eigen woonplaats.