Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koppelingsplaat richten
Koppelingsplaat richten
Hoi
Wie kan mij vertellen hoe ik het makkelijks de koppelingsplaat kan richten zodat mijn bak er makkelijk achter de motor gaat
Gr
Wie kan mij vertellen hoe ik het makkelijks de koppelingsplaat kan richten zodat mijn bak er makkelijk achter de motor gaat
Gr
Vw t4 2.4 1992
-
Re: Koppelingsplaat richten
Er zijn multitools voor alle auto,s om de koppeling te centreren, maar die kosten wel wat. rij T4, maar mij is het wel eens gelukt met 2 koperen pijpjes, eentje van 12 mm welke in het toplager verdwijnt, de andere welke de vertanding van de koppelingsplaat opvuld,van 15 of meer,weet uiteraard de maten niet,maar die kan je op meten van de prise as.
succes
succes
Er zijn plastic KOPPELINGS PLAAT CENTREER STIFTEN voor niet al te veel geld scheelt je hoop geklooi
https://www.google.nl/search?q=KOPPELIN ... 26&bih=626
https://www.google.nl/search?q=KOPPELIN ... 26&bih=626
En de vriendelijk groetje Frits
ik had het niet over een top lager ik had over een koppeling plaat centreren op je drukgroep waardoor je de bak makkelijk kan monteren als jij er wat anders bij denkt
Dan zal je even de informatie moeten aan passen en iets duidelijk kunnen omschrijven
Dan zal je even de informatie moeten aan passen en iets duidelijk kunnen omschrijven

wat waarom praat dan over een top lager sorry ik ben het kwijt welke kant je nou op gaat afijn je ben een stukje verder op weg . 

Ik deed het meestal met een verlengstuk van een doppen doos.
Als de koppelingsplaat een eind voor het gat zit floept hij er vanzelf in als je de bak terug duwt.
Als de koppelingsplaat een eind voor het gat zit floept hij er vanzelf in als je de bak terug duwt.

Goed dat het gelukt is.
Als je een nieuwe koppeling koopt zit er soms een plastiek stukje met vertanding op om te centreren.
Rudi
Als je een nieuwe koppeling koopt zit er soms een plastiek stukje met vertanding op om te centreren.
Rudi