Erdem50 schreef: 23 nov 2019, 13:46
Hier ook binnen gekomen, ligt mooi bij het oud papier.
Op zich wel een goede plek voor zo'n brief maar je zal toch moeten betalen.
Wel weer een onzinnige en oneerlijke maatregel. Ik denk dat niemand ook maar een kilometer minder gaat rijden door deze maatregel dus het maakt de lucht echt niet schoner. En er wordt ook totaal geen rekening mee gehouden hoeveel je rijdt en hoeveel fijnstof je dus veroorzaakt. De enige eerlijke maatregel is een toeslag op de brandstof. Wie het meeste verstookt vervuilt ook het meest en betaalt daar dan voor. Dan betalen eindelijk die dikke SUV's die met hun moderne 'schone' motoren met 140 of meer voorbij stuiven ook hun deel.
Precies dat!
Betalen moet je inderdaad. Maar verwerk dit aub in de brandstof oid, in ieder geval dat je betaald voor je gebruik en niet sowieso maar betalen terwijl je weinig km maakt in verhouding tot iemand die bijv. 30.000km per jaar of meer rondrijd.
Stel ik doe mijn t4 voor de export en dan gaat hij naar Afrika of ik verkoop hem aan een Pool.
Daar rijd hij met een beetje onderhoud nog wel een jaar of 10 a 15 door.
Wat schieten we er dan mee op????
Onee dat is buiten de grens en dat waait hier nooit naar toe.
Vind het zo maar een bekrompen regeling het lijkt wel hobby pesten.
Deskundigen en praktijkervaringen hebben aangetoond dat rekeningrijden echt werkt. Als je weet dat een kilometer 10 cent aan brandstof en daar bovenop 10 cent aan kilometerheffing kost dan denk je bewuster na over wel of niet rijden of alternatieven.
Door de beprijzing te variëren naar plaats en tijd kun je de verkeersstromen beïnvloeden, zodanig dat files grotendeels verdwijnen.
Dit alles is algemeen bekend, maar de politieke wil ontbreekt tot dusverre.
autocaravana schreef: 20 dec 2019, 15:01
Door de beprijzing te variëren naar plaats en tijd kun je de verkeersstromen beïnvloeden, zodanig dat files grotendeels verdwijnen.
Ga dan maar eens aan je baas uitleggen dat je vanaf morgen pas om 11u start met werken (ipv bvb 8u) omdat je de meerprijs van het rekeningrijden in de spits wil vermijden . Ben benieuwd hoe blij die daar mee gaat zijn.
Enne alternatieven ? Ik zie je al de trein nemen met bvb je werkbak in 1 hand en een trolley met wisselstukken in de andere hand
Niet iedereen heeft een kantoorjob
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Technisch haalbaar door aftermarket systemen van bijvoorbeeld DTS en anderen.
Economisch haalbaar vraag je voor een bus die economisch al lang afgeschreven is? Kostenindicatie 2000+ Euro.
Ik zal er eens een foto van zoeken. Vorig jaar gemaakt op de caravan salon.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...