Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Thermo Top C ventilator doet raar

vragen over de T5
Van der meer
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 nov 2019, 20:50

Re: Thermo Top C ventilator doet raar

Bericht door Van der meer »

Multivan Generation schreef: 27 nov 2019, 07:37 2de hands worden zuheizer veel aangeboden. Zie Duitse eBay maar ook via onderdelenlijn.nl

Groeten Peter
Goed tip. Ik ga daar een rondneuzen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 131PK 4Motion '09
Lalk
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:17

Re: Thermo Top C ventilator doet raar

Bericht door Lalk »

Op ebay worden ook losse printplaten voor de Webasto te koop aangeboden. Kwestie van de juiste printplaat zoeken voor jouw type zuheizer.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Thermo Top C ventilator doet raar

Bericht door ktmkrik »

Van der meer
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 nov 2019, 20:50

Re: Thermo Top C ventilator doet raar

Bericht door Van der meer »

Bedankt voor de tip, maar de Webasto zal even moeten wachten.

De bus moest voor onderhoud naar de Vakgarage. Ik vertelde dat ik vaak een uitlaatgeur rook in de cabine. Dit bleek een kapotte turbo te zijn die niet meer gasdicht was.
Bij reparatie waren er ook wat bouten afgebroken en bleek het uitlaatspruitstuk krom. Kortom, een rekening van €3000,00.

Voor nu de zekering er dus uit getrokken. Eerst deze financiele aderlating maar eens teboven komen.

Daar komt bij dat de kachelvertilator na een paar minuten steeds langzamer gaat draaien tot hij bijna stopt. Dus ik dennk dat ik eerst de ventilatormotor moet vervangen. In de winter niet kunnen ontwasemen is niet handig.

Ik heb de bus nu net een jaar en 15000 km gereden en heb toch wel een zuur gevoel hieraan over gehouden. Hopelijk is de bus me komend jaar beter gezind.
VW Transporter T5 2.5 TDI 131PK 4Motion '09
Plaats reactie