Oeps,
dit gaat pijn doen, veel pijn.
Sommige zaken zoals het dubbel glas zijn heel lastig aan te komen.
Dan moet de keukenwand er waarschijnlijk helemaal uit om ook vanaf de binnenzijde de deuken er uit te kunnen halen.
Andere achterklep
Spuitwerk van alleen die zijde, blijf je altijd zien op de rest van de auto.
Veel sterkte
Zou ook zo maar eens total-loss kunnen zijn voor de verzekering..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Wat een geluk dat je een getuige hebt! De laatste keer dat ik zoiets aan de hand had, had niemand wat gedaan of gezien maar de krassen op de auto vertelden een ander verhaal.
Denk dat het idd een total loss wordt, gister al schadehersteller gesproken. Zit net een nieuwe distriebutieset in... wat een ellende.
Als het total loss wordt, iemand een idee wat een dagwaarde zou kunnen zijn (2.5d met bewijsbaar 10 jaar onderhoud, technisch goede staat, net interieur en 240k km?
Kennen jullie ook “handelaars” die interesse hebben in t4 van deze staat?
De schade moet natuurlijk eerst getaxeerd worden. Een goede schadehersteller kan met jou meedenken, en taxeert de schade zodanig, dat het bedrag net onder de total-loss waarde komt. Dan krijg je het maximale uitgekeerd, en bij hogere kosten kun je vast wel contant betalen, zodat het misschien nog meevalt.
Dan moet je natuurlijk wel een goede schadehersteller vinden. Maar de bus is rijdbaar, dat is makkelijk.
Ik ken een (voor mij) ideale schadehersteller in Utrecht: oudere man, nog werkzaam, eigenaar van schadeherstelbedrijf geweest, doet het nu wat rustiger aan.
Dank voor de aanvulling. Is het een originele fabrieks Westfalia hoogdak? Spiritus of gasfornuis? Standkachel? Andere aandachtspunten zoals zonnepanelen en dergelijk? Allemaal van invloed op de prijs.
RRider schreef: 29 nov 2019, 08:43
De schade moet natuurlijk eerst getaxeerd worden. Een goede schadehersteller kan met jou meedenken, en taxeert de schade zodanig, dat het bedrag net onder de total-loss waarde komt. Dan krijg je het maximale uitgekeerd, en bij hogere kosten kun je vast wel contant betalen, zodat het misschien nog meevalt.
+1 !!!
Wij kennen evt. ook nog een klein schadeherstelbedrijf in Zeist waar we hele goede ervaringen mee hebben. Laat maar even weten of je geïnteresseerd bent.
Zeker geinteresseerd! Zeist is stukje weg maar als het een goede is
Originele westfalia hoogdak
Standkachel (werkend)
Gasfornuis
Gasdetectie
Bearlock slot
Extra sloten op deuren
Zonnepaneel met twee huishoudaccus
Trekhaak
En dus 10 jaar onderhoud bekend
Bt/cd radio
Super compleet dus
Vanwaar nu al de aanname dat het een total loss is?
Technisch total loss of economisch?
Een camper heeft een andere waarde dan een gewoon busje van die leeftijd.
Daar kijken ze ook naar en de schade is behoorlijk maar echt niet ondoenlijk.
Als ik de foto zie dan is grootste deel oppervlakte schade en niet in de constructie van de bus en met wat geduld moet het plaatwerk nieuw en tweedehands wel te krijgen zijn.
Ons camperbusje is via het NKC all risk verzekerd en wij krijgen de eerste 3 jaar bij total loss de aanschafwaarde vergoed.
Daarna moeten we het ding gewoon een keer laten taxeren.
Laat je kwa schadebedrag niet afschepen en als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zet deze er dan op.
En hou ons op de hoogte!