Dit weekend met de t4 weggeweest op testcamp. Alles was ok behalve t elektrisch gedeelte vh camper gedeelte.
Koelkast, kachel, lichtjes, waterpomp doen het bij het rijden en motor aan. We hebben er 500km mee gereden dus er zou inmiddels wat stroom in moeten zitten.
Motor uit en aan de 220 doet niets het meer.
Zonder de 220 ook niet. Zekeringen en schakelaar zijn in orde. Omvormer/lader bekeken en daar zekering in vervangen. Bij motor aan wel spanning op huishoudaccu's dus relais werkt.
Mijn vragen
-Lijkt erop dat accu's overleden zijn?
-In Omvormer/lader waren twee zekeringen kaput, kan dat oorzaak zijn?
-Krijgt huishoud gedeelte stroom vanuit huishoudaccu's ook als 220 is aangesloten?
-Tips voor vervangende accu, welke en 2 van 80 of 1 van 100?
Please wie weet hier wat van?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Elektriciteit in tcampergedeelte
Re: Elektriciteit in tcampergedeelte
Gaat het om een Westfalia California? Of een ander soort camper?
Als het om een westfalia gaat is het wellicht slim om contact op te nemen met forumlid HenkK. Hij heeft zich de materie van het Westfalia- laadapparaat eigen gemaakt. En doet professionele revisies.
http://www.hrwerkplaats.nl
Met betrekking tot de accu's.
(Geldt weer voor Westy ... Eerste serie hebben ruimte voor 2 x 80 Ah of inmiddels 2x 85 Ah.
Voor de latere generatie met ook een gasfles op die plek is het geloof ik max 1x 140 Ah
Ik zou zelf voor een gel-accu gaan. En 2x 85Ah geeft een langere gebruiksduur van koelkast etc. Wanneer je niet aan de stroompaal staat.
Sta je bijna altijd op een Camping met 220v binnen handbereik dan zou je met een accu misschien ook uit dr voeten kunnen. 2x gelaccu is ook best een forse hap geld. Van de andere kant gaan die als het goed is heel erg lang mee.
Odorf
Als het om een westfalia gaat is het wellicht slim om contact op te nemen met forumlid HenkK. Hij heeft zich de materie van het Westfalia- laadapparaat eigen gemaakt. En doet professionele revisies.
http://www.hrwerkplaats.nl
Met betrekking tot de accu's.
(Geldt weer voor Westy ... Eerste serie hebben ruimte voor 2 x 80 Ah of inmiddels 2x 85 Ah.
Voor de latere generatie met ook een gasfles op die plek is het geloof ik max 1x 140 Ah
Ik zou zelf voor een gel-accu gaan. En 2x 85Ah geeft een langere gebruiksduur van koelkast etc. Wanneer je niet aan de stroompaal staat.
Sta je bijna altijd op een Camping met 220v binnen handbereik dan zou je met een accu misschien ook uit dr voeten kunnen. 2x gelaccu is ook best een forse hap geld. Van de andere kant gaan die als het goed is heel erg lang mee.
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
- HenkK
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
- Locatie: Amsterdam- 06.26888522
- Contacteer:
Re: Elektriciteit in tcampergedeelte
Als er 2 zekering uitliggen in de lader, is de lader defect. Dus de lader niet meer aan de 230 volt hangen.
Henk
Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
www.hrwerkplaats.nl
Re: Elektriciteit in tcampergedeelte
Dag ervaren californisten
Ik ben net gelukkige eigenaar geworden van een t4 westfalia California van 1991.
Ik heb net gemerkt dat ik ook geen stroom krijg vd camper batterij.
Kan iemand mij zeggen waar ik de lader en omvormer vind in de t4?
Beginnersvraag, ik weet het
Dankjewel
Ik ben net gelukkige eigenaar geworden van een t4 westfalia California van 1991.
Ik heb net gemerkt dat ik ook geen stroom krijg vd camper batterij.
Kan iemand mij zeggen waar ik de lader en omvormer vind in de t4?
Beginnersvraag, ik weet het
Dankjewel
Re: Elektriciteit in tcampergedeelte
Hoi, die zou je zowat onder de koelkast moeten vinden. Je kan de voorplaat (onderste gedeelte) verwijderen, daar kom je beter bij als je de bank helemaal naar voren schuift. Twee schroefjes aan de zijkanten verwijderen (kan een afdekkapje op zitten) en dan aan de onderkant (bij het metalen rooster) voorzichtig naar je toe trekken, en tegelijkertijd de plank een beetje naar beneden drukken.Dan zou die los moeten komen.
Ik heb nog ergens een plaatje liggen, mocht het niet lukken. Laat maar weten.
Ik heb nog ergens een plaatje liggen, mocht het niet lukken. Laat maar weten.
VW T4 California 1992 Westfalia
"Simply Red"
2.4 AAB 5 cilinder diesel
Handgeschakeld
"Simply Red"
2.4 AAB 5 cilinder diesel
Handgeschakeld